Jazz-musiikista pitävät
Vinkatkaapa mulle suosikkejanne. En ole oikein ikinä pitänyt Jazzista, mutta nyt olen muutamia kertoja huomannut fiilisteleväni jotain jazzkappaletta hyvillä mielin ja huomannut, että sehän onkin ihan mukava musiikkityyli.
Kommentit (18)
Dave Brubeck, vars. Take Five
Miles Davis (tosin B. Brew on mulle vähän liian coolia, ekat ja vikat levyt ... uuh! :)
Kolmen vuosikymmenen jälkeen palasin jatsin pariin kun löysin kuunteluun nuoren pianistin Indonesiasta - Joey Alexander. Hänen konserttien kautta pääsee kuuntelemaan kaikkia aiempia mestareita. Parhaan käsityksen hänestä saa kuuntelemalla mitä soittokaverit hänestä kertovat musiikin lomassa: hakusanoilla YouTubeen "Joey Alexander My favorite things behind scene"
Vierailija kirjoitti:
Dave Brubeck, vars. Take Five
Miles Davis (tosin B. Brew on mulle vähän liian coolia, ekat ja vikat levyt ... uuh! :)
Sama jatkaa:
Benny Goodman, Glenn Miller
Kotimaisista:
Bullworkers
Bitter Sweet: https://fi.wikipedia.org/wiki/Bitter_Sweet
Tietääkö joku, mitä tälle kuuluu? Oli joskus ylen la-aamutv:ssä.
Nuo ehkä enemmän swingiä, mutta mulle "feelgood musiikkia" :)
Jatsi on tulipalo eläintarhassa musiikkia. Musiikin tulevaisuus on algoritmien miltei reaaliajassa generoima musiikki. Esim. Tekoäly huomaa että joku r&b huuto ja puhemusiikki kappale on suosittu 16-19 vuotiaiden ryhmässä se generoi samantyyppistä nopeasti ja niitä laitetaan soittolistoille valituille segmenteille
Vierailija kirjoitti:
Jatsi on tulipalo eläintarhassa musiikkia. Musiikin tulevaisuus on algoritmien miltei reaaliajassa generoima musiikki. Esim. Tekoäly huomaa että joku r&b huuto ja puhemusiikki kappale on suosittu 16-19 vuotiaiden ryhmässä se generoi samantyyppistä nopeasti ja niitä laitetaan soittolistoille valituille segmenteille
Tuo "miltei reaaliajassa" on laskelmoitua bulkkia, jota on aina esiintynyt oikean musiikin rinnalla. Jatsi on aidosti ja täysin reaaliajassa luotua musiikkia, jota muusikot generoivat eli improvisoivat kuulemansa perusteella.
Sen verran vielä tuosta Joey Alexander -tyypistä, että muusikko Wynton Marsalis löysi hänet YouTubeen jaetun konsertin kautta ja kutsui hänet New Yorkiin konserttisarjansa vierailevaksi solistiksi. Joey oli tuolloin 10-vuotias ja samoin tein sai kutsun Kööpenhaminaan seuraavana kesänä. Jatsi on yhteisöllistä eikä katso enempää ikää kuin etnistä taustaa.
Stan Getz, tenorisaksofoni. Hänen romanttisesta soittotavastaan pitävät naisetkin... taustamusiikkia kiireettömään yhdessäoloon.
Vierailija kirjoitti:
Al Di Meola. Kuuntelen just biisiä Alien chase on arabian desert
Yksi suosikkini on ollut Al Di Meola ja hänen Rase With The Devil On a Spanish Highway.
Sittemmin unohtui ja palautui uudelleen kuunteluun kun Steve Vai soitti hänen kanssaan.
The Modern Jazz Quartet. Melodista Jazzia viime vuosisadan lopulta.