Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vauvaa pitää nukuttaa ulkona?

Vierailija
28.09.2006 |

Onko jotain terveydellistä etua???

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvaa nukutetaan ulkona kahdesta syystä:

a) raitis ilma on lapselle hyväksi ja tuolla tavoin lapsi saa raitista ilmaa ilman, että äidin on notkuttava myös ulkosalla.

b) monet lapset nukkuvat ulkona paremmin ja pidemmät päiväunet kuin sisällä.

Vierailija
2/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai en tiedä. Milloinkahan ulkona nukuttamista on alettu harrastaa Suomessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

en mitenkään erityisesti ulkona nukuttanu,jos nukahti kävelyllä ja tultiin kotiin,niin silloin kyllä lykkäsin parvekkeelle nukkuun..

Vierailija
4/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

he sanoivat itsekin pohtineensa sitä siellä. Ja päätyneensä siihen tulokseen, että ennen vanhaa sisäilma oli niin huonoa, kun asunnot oli vain yhden huoneen asuntoja ja siellä asuin useita ihmisiä. Ja siitä jäi tapa päälle.

Vierailija
5/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yleensä sillon ovat nukkuneet päiväunet tai sitten nukkuvat sisällä. Kuopus on vajaa 2vee ja keksi nyt ettei uni tule sängyssä päivällä ja oon tyrkänny takapihalle vaunuun, hyvin nukkuu!

Vierailija
6/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta oli ihanaa, kun vauva nukkui ulkona. Ei tarvinnut mitään rasittavia vaunutteluja, vauva sai paljon raitista ilmaa ja äiti sai löllöillä rauhassa. Nyt kun ollaan tultu taaperoikään, ja päiväunet nukutaan sisällä, pitää kaksi kertaa päivässä vääntäytyä väkisin ulos leikkimään, sillä lapsi TARVITSEE raitista ilmaa.

Vierailija
7/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkoruokintaan.

Vierailija
8/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai kenenkään kotona oo nykyään niin paskaista että pitää viedä lapsi ulos hapelle??? Tajuan kyllä että vähän isompi lapsi hyötyy siitä että pääsee ulos leikkimään, mutta liekö sillä nyt ilmanlaadun kannalta eroa missä vauva ne unensa nukkuu.

Niin, mun vauvat kyllä nukku tosi paljon ulkona aikoinaan. Siks kun ne nukku liikkuvissa rattaissa paremmin kun paikoillaan (juu, äitikin joutui liikkumaan ja raittiiseen ilmaan)

Vierailija
9/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis toki he ovat nukkuneet vaunuissa silloin, kun olen itsekin niitä työntänyt. Mutta parvekkeelle/pihalle en ole heitä erikseen vienyt nukkumaan. Minusta siitä on enemmän vaivaa kuin iloa!

Vierailija
10/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ulkona nukuttaminen on hyväksi koettu TAPA Suomessa ja monet vauvat nukahtavat helposti vaunuissa ja nukkuvat levollisemmin päiväunet kuin sisällä.

Ei vauvaa varmastikaan tarvitse nukuttaa ulkona, joten äläpä turhaan asiaa mieti enempää, mutta anna toisten nukuttaa ilman syvällisiä perusteluja :)

Vierailija
11/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvä hb on koko elimistölle hyväksi. Siinäpä yksi pointti, lyhykäisyydessään.

Vierailija
12/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin monesti kuullut,että ei tarvitse lähteä vaunukävelyille kun nukuttaa vauvan partsille jne!?! Itse ainakin olen käyttänyt hyödyksi pitkät vaunukävelyt, jotta palautuisi synnytyksen jälkeen parempaan kuntoon! Juu ja minulla on 3 alle kouluikäistä lasta, mutta aikaa löytyy kaikelle jos tahtoa riittää, itsekin jaksan paljon paremmin kun fyysinen kunto kohdallaan...Kohta palaan äitiyslomalta töihin ja opiskelemaan, kauheaa jos olisin vain löhöillyt ja lepäillyt kaiken " vapaa-ajan" ...

Vierailija
13/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukkuu pitkään ja saa samalla raitista ulkoilmaa. En minä ainakaan jaksaisi seistä tai kävellä kolme tuntia ulkona vaunujen kanssa.

Vierailija
14/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

!?! Itse ainakin olen käyttänyt hyödyksi pitkät vaunukävelyt, " ...

Vierailija
15/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta Suomessa vielä moni asuu niin turvallisessa paikassa, että vauvan voi huoletta jättää ulos.

Vierailija
16/16 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin palauduin ihan hyvään kuntoon ilman niitä vaunuttelujakin ja keksin kyllä muutakin tekemistä siksi ajaksi, kun vauva nukkui ulkona. Ja mitä pahaa löhöilyssä on? Jos tykkää työnnellä vaunuja, kukaan ei estä, mutta musta oli tosi kiva, kun ei tarvinnut. Ja painoindekseni oli 22 kolmen kuukauden kuluttua synnytyksestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme