Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nelikymppisillä jo nivelkipuja ja kolotuksia?

Vierailija
23.06.2025 |

Tai vaikeuksia nousta aamulla sängystä, päästä kyykkyyn jne.

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin on, toisilla ei.

Vierailija
2/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kyseessä esivaihdevuosien nivelvaivat, estrogeenillä ne lähtee.

Vierailija
4/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeuksia, koen olevani elämäni kunnossa

Vierailija
5/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikäli kyseessä on terve ihminen. 

Vierailija
6/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en ihan niin rapakuntoon ole itseäni päästänyt, ettekö kyykkyyn pääsisi. 

N48

Vierailija
7/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ollut tuossa iässä eikä ole nytkään 

mamma 56 vee

Vierailija
8/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No varmaan on, jos sairastaa esim. reumaa. Terveellä ihmisellä tuossa on kyse siitä, että liikuntaa ei ole harrastettu. 

Vierailija
9/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on sohvaperuna? 

Vierailija
10/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No varmaan on, jos sairastaa esim. reumaa. Terveellä ihmisellä tuossa on kyse siitä, että liikuntaa ei ole harrastettu. 

No ihan normaalia on, jos kyseessä on esivaihdevuosien nivel- ja lihasvaivat eli yleistä terveilläkin ihmisillä. 70 %:lla naisista on esivaihdevuosi-iässä lihas- ja nivelvaivoja.

Vierailija
11/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku sairaus. Ihan kuten nuoremmallakin iällä.

Vierailija
12/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelikymppisenä alkaa näkyä elämän aiemmat vuodet ja elintavat. Jos on pitänyt itsensä kunnossa, painon normaalin rajoissa, liikkunut paljon ja syönyt suurinpiirtein terveellisesti, on ihan yhtä hyvässä kunnossa kun parikymppisenäkin.

Vierailija
13/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ihan normaalia on, jos kyseessä on esivaihdevuosien nivel- ja lihasvaivat eli yleistä terveilläkin ihmisillä. 70 %:lla naisista on esivaihdevuosi-iässä lihas- ja nivelvaivoja.

No ei todellakaan ole normaalia, jos nelikymppinen ei pääse kyykkyyn. Ihan turha selittää umpisurkeaa kuntoaan jollain esivaihdevuosilla. Esivaihdevuodet eivät ole sairaus. 

Vierailija
14/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Liikunnan puutetta, jos ei kyykkyyn pääse. Vähemmästäkin nivelet jäykistyy, jos vain makaa vauvapalstalla etsimässä tekosyitä liikkumattomuudelleen. 

Vierailija
15/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Minulla todettiin lonkka-artroosi jo alle 40-vuotiaana. Olin treenannut lonkkani hajalle. Niihin asennettin nelikymppisenä tekonivelet.

Vierailija
16/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaus ei katso ikää. Mulla selkäsairaus todettiin kun olin 30v. Lievää polvikipua oli 40+. Mä olen tehnyt koko ikäni fyysisesti raskasta työtä.

Vierailija
17/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä täytän tänä vuonna jo 50 enkä tunnista tuollaista.

Toki välillä kroppa jumittuu, kun istuu pitkään samassa vähän erikoisemmassa asennossa, siis tyyliin risti-istunnassa sohvalla, mutta se kai on ihan normaalia nuoremmallekin.

Kyykkyyn, varsinkin syväkyykkyyn pääseminen on monella kiinni enimmäkseen nilkojen liikkuvuudesta / vetreydestä.

Vierailija
18/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jännä, ettei tämä massiivinen esivaihdevuosioireilu näy yhtään esim. jooga- ja pilatestunneilla, joissa käyn. Niissä on mukana nelikymppisiä ja jopa yli 7kymppisiä. Kaikki pääsevät kyykkyyn vaivatta. 

Vierailija
19/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri neli-viisikymppisillä niitä nivel/selkäkipuja juuri on, johtunee hormooneista . Ei ole enää kuus-seitsemän kymppisenä.

Vierailija
20/39 |
23.06.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan ne yleistyneet, nämä vaivat, ylipainoisuuskin on yleistynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi seitsemän