Miten korjauttaa ruma varpaankynsi?
20v sitten kolautin isovarpaani ja siitä lähti kynsi. Se jouduttiin irrottamaan lääkärillä koska ei irronnut itse kokonaan. Se kasvaa paksuna ja epämuodostuneena ja on kiinni vain alaosastaan. Näyttää sienelle, mutta sientä se ei ole. Olen itse viilannut sitä ohuemmaksi ja sileämmäksi ja lakannut päälle. En halua koskaan näyttäytyä rannallakaan ilman kenkiä tai korkkareissa joissa näkyy varpaat. Toisen jalan varpaani ovat todella upeita ja kauniita, mutta tämä yksi…
Onko mahdollista että rakennekynsipaikoissa voitaisiin viilata se ihan minimiin alas asti ja “rakentaa” geelimäisellä akryylillä siihen normaalimman näköinen kynsi?
Tiedän että asia on hyvin pieni, mutta raskauksien jälkeen vartalossani on paljon kohtia joista en voi sanoa että wau kuinka täydellistä, ja nuo muut varpaankynnet ovat. Asia on siis minulle tärkeä.
Kommentit (17)
Kloriini, miten sitä käytetään ja mitä se tekee?
Minulla otettiin sienikokeet ja ne olivat negatiiviset. Jalkahoitaja sirkkelöi kynnestä kaiken sen pois, mikä ei kasvanut kiinni kynsipohjaan, sillä se irtonainen on väkisinkin paksua ja ei muuksi tule muuttumaan. Olen pärjännyt lyhyemmällä varpaankynnellä. Lisäksi jalkahoitaja kaivoi kylsivallin ja kynnen tyven väliä puhtaammaksi, jotta tyvestä asti tavanomaista paksumpi kynsi ei ärsyttäisi niin paljon kynsivallia. Kynttä täytyy lyhentää ja muotoilla heti kun se alkaa kasvaa irti alustastaan.
Sanoi, että vaihtoehto hoidoille on kynnen poisto kokonaan, jonka tekisi lääkäri. Mieluummin pidän lyhyemmän hoidetun kynnen.
Vierailija kirjoitti:
Kloriini, miten sitä käytetään ja mitä se tekee?
Minulla otettiin sienikokeet ja ne olivat negatiiviset. Jalkahoitaja sirkkelöi kynnestä kaiken sen pois, mikä ei kasvanut kiinni kynsipohjaan, sillä se irtonainen on väkisinkin paksua ja ei muuksi tule muuttumaan. Olen pärjännyt lyhyemmällä varpaankynnellä. Lisäksi jalkahoitaja kaivoi kylsivallin ja kynnen tyven väliä puhtaammaksi, jotta tyvestä asti tavanomaista paksumpi kynsi ei ärsyttäisi niin paljon kynsivallia. Kynttä täytyy lyhentää ja muotoilla heti kun se alkaa kasvaa irti alustastaan.
Sanoi, että vaihtoehto hoidoille on kynnen poisto kokonaan, jonka tekisi lääkäri. Mieluummin pidän lyhyemmän hoidetun kynnen.
Minua taas sattui kaikenlaiset kengät kunnes nysäksi kerran leikattu kynsi kasvoi lähelle normaalipituutta, ja siihenhän menee sata vuotta. Siksikin mietin sitä tekokynttä siihen.
kolauta uudelleen,samassa paikassa.
Vierailija kirjoitti:
kolauta uudelleen,samassa paikassa.
Meinaatko että jokin metsäntonttu siinä tapauksessa palauttaisi kynnen takaisin?
Vierailija kirjoitti:
Kynsilakka?
Ei kynsilakalla saa täysin sitä muotoa piiloteltua.
Onpa ongelmia, tässä maailman tilanteessa. Ukrainassa ei varpaiden kynnet kiinnosta.
Ongelma no 1. Ruma varpaankynsi, kun Ukrainassa kuolee lapsia Venäjän hyökkäykseen.
Anteeksi, mutta juuri nyt ei jaksa ajatella varpaankynttä. Ei kampausta, eikä meikkiä. Eikä naaman näppylää tai vartalon virheitä.
Jos varpaasi on kipeä, käy lääkärissä.
Vierailija kirjoitti:
Onpa ongelmia, tässä maailman tilanteessa. Ukrainassa ei varpaiden kynnet kiinnosta.
Ukrainan tilanne on kauhea ja olen tehnyt kaikkeni mitä voin sen eteen.
En kuitenkaan usko whataboutismiin, eli joku päättää mistä kaikesta saa huolestua. Kehtaatko sinä käydä töissä ja pestä hiuksesi vaikka lapsia kuolee? Entäs ne lapset jotka kuolevat sairauksiin tai nälkään jossain muualla kuin Ukrainassa. Saako heistä ollaa huolissaan vai meneekö Ukraina nyt yli. Saanko nukkua ahdistukseltani?
Tärkeysjärjestys kirjoitti:
Anteeksi, mutta juuri nyt ei jaksa ajatella varpaankynttä. Ei kampausta, eikä meikkiä. Eikä naaman näppylää tai vartalon virheitä.
Tärkeysjärjestyksesi on kuitenkin vauvapalstailu ja vastailu kysymyksiin joihin et jaksa keskittyä?
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä.Olen laukkonut jalkahoidossa ja siellä on viilattu ja höylätty. Ota Kloriinia ja viruta.Yritä myös viilata pois. Itse mietin jos otatan sienikokeen. Kamalaa nyt kesän edessä ....
Tuskin viruu tai vanuu
Vierailija kirjoitti:
Ongelma no 1. Ruma varpaankynsi, kun Ukrainassa kuolee lapsia Venäjän hyökkäykseen.
mitä sinäkin oman lapsen yksinäisyydestä itket, ukrainassa lapsia kuolee
Te Ukrainasta naukuvat, menkää auttamaan. Tehkää asian eteen jotain. Mammapalstailu ei auta Ukrainaa mitenkää. Eikä siitä täällä uliseminen. ;)
Ja ap:lle, käy jalkahoitajalla.
Tärkeysjärjestys kirjoitti:
Tärkeysjärjestys, mene Ukrainaan auttamaan. Ai sulla on perhe ja työ täällä. Niin, mitä sitten? Matkaan vaan, hopi hopi!
Sama täällä.Olen laukkonut jalkahoidossa ja siellä on viilattu ja höylätty. Ota Kloriinia ja viruta.Yritä myös viilata pois. Itse mietin jos otatan sienikokeen. Kamalaa nyt kesän edessä ....