Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten lääkkeet auttavat paniikkihäiriöön

Vierailija
01.08.2015 |

Onko olo sellainen kuin terveenä? Laskevatko ne älyllistä suorituskykyä?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei auttanut. Lopetin lääkkeet ja lisäsin liikuntaa niin kohtaukset vähenivät.

Vierailija
2/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minua auttaa beetasalpaaja, fyysisiin oireisiin. Tarvittaessa akuuttiin pahaan kohtaukseen otan joko Xanorin tai Diaoamin, rauhoittaa. Peruslääkkeenä Voxra. Näin minulla.
Ja lääkityksen rinnalla kognitiivinen psykoterapia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älyllinen toimintani ei ole muuttunut.
3

Vierailija
4/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:28"]

No minua auttaa beetasalpaaja, fyysisiin oireisiin. Tarvittaessa akuuttiin pahaan kohtaukseen otan joko Xanorin tai Diaoamin, rauhoittaa. Peruslääkkeenä Voxra. Näin minulla. Ja lääkityksen rinnalla kognitiivinen psykoterapia

[/quote]

Koetko olosi terveeksi lääkkeet päällä?

Vierailija
5/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytin sertraliinia jonkun aikaa. Ssri-lääkkeet ryhmänä vaikuttaa aivokemiaan niin ettei ajdistusreaktiota synny. Ihan tehokas lääke oli tuokin. Pahmipana haittavaikutuksena unet olivat nii todentuntuisia että oli vaikeuksia erottaa todellisuutta unesta. Älylliseen suorituskykyyn ei vaikuttanut.

Vierailija
6/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin jtn rauhoittavia. Miten saan?

Vierailija
7/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:30"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:28"]

No minua auttaa beetasalpaaja, fyysisiin oireisiin. Tarvittaessa akuuttiin pahaan kohtaukseen otan joko Xanorin tai Diaoamin, rauhoittaa. Peruslääkkeenä Voxra. Näin minulla. Ja lääkityksen rinnalla kognitiivinen psykoterapia

[/quote]

Koetko olosi terveeksi lääkkeet päällä?
[/quote]

Koen. Toki kohtauksia tulee, harvakseltaan. Eihän mikään lääkitys niitä kokonaan poista ja alttius kohtauksiin tulee säilymään halki elämän.

Vierailija
8/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkkeitä olen syönyt melkein vuoden mutta kohtauksia tulee yhä. Niihin on sitten Oxamin, joka vie ainakin multa tajun. Olen nytkin pienessä pöhnässä sen jäljiltä.

Aion keskustella lääkärin kanssa eri lääkehoidosta, tämä tällainen ei ole lisännyt toimintakykyäni.

Vierailija
9/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilemisen arvoinen vinkki: Lopeta kofeiinin käyttö kokonaan, todennäköisesti paniikkioireesi häviävät kokonaan.

Muista että vieroitusoireet aiheuttavat mahdollisesti aluksi alakuloa mutta menevät kyllä ohi ja sitten ahdistustasot ovat selvästi alemmat. Voit myös tehdä kofeiinin tiputuksen asteittain, eli kahvista mustaan teehen ja siitä vihreään teehen.

Ihminen ei luonnostaan tarvitse kofeiinia. Aamuväsymys on kofeiinin vieroitusoire ;-)

Enjoy life without anxiety, no need for fear.

Vierailija
10/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:40"]

Kokeilemisen arvoinen vinkki: Lopeta kofeiinin käyttö kokonaan, todennäköisesti paniikkioireesi häviävät kokonaan. Muista että vieroitusoireet aiheuttavat mahdollisesti aluksi alakuloa mutta menevät kyllä ohi ja sitten ahdistustasot ovat selvästi alemmat. Voit myös tehdä kofeiinin tiputuksen asteittain, eli kahvista mustaan teehen ja siitä vihreään teehen. Ihminen ei luonnostaan tarvitse kofeiinia. Aamuväsymys on kofeiinin vieroitusoire ;-) Enjoy life without anxiety, no need for fear.

[/quote]

En juo kahvia muutenkaan. Ei kai kukaan paniikkihäiriöinen sitä juo?

Vierailija
11/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeitä saat lääkäriltä. Lääkäri päättää mitä kokeillaan. Rauhoittava harvemmin on se valinta ja se on oireen, ei syyn hoitoa.

Vierailija
12/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:34"]Haluaisin jtn rauhoittavia. Miten saan?
[/quote]

Menet lääkäriin ja selität tilanteesi, lääkäri sitten kirjoittaa reseptin jos katsoo aiheelliseksi

Vierailija
13/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei auttanut millään tavalla lääkitys. Lihosin vaan :-/

Vierailija
14/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 21:40"]

Kokeilemisen arvoinen vinkki: Lopeta kofeiinin käyttö kokonaan, todennäköisesti paniikkioireesi häviävät kokonaan. Muista että vieroitusoireet aiheuttavat mahdollisesti aluksi alakuloa mutta menevät kyllä ohi ja sitten ahdistustasot ovat selvästi alemmat. Voit myös tehdä kofeiinin tiputuksen asteittain, eli kahvista mustaan teehen ja siitä vihreään teehen. Ihminen ei luonnostaan tarvitse kofeiinia. Aamuväsymys on kofeiinin vieroitusoire ;-) Enjoy life without anxiety, no need for fear.

[/quote]

Minulla kahvi auttaa ahdistukseen ja sitä kautta myös paniikkihäiriöön. Minulla piristävä vaikutus on vain plussaa. Minulla päällimmäinen oire paniikkihäiriössä ei ole sydämentykytys, joten kahvi ei tuo minulle mitään negatiivisia oireita. Ihmiset ovat yksilöllisiä.

Vierailija
15/19 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SSRI-lääkkeet tekevät minusta tehokkaamman ja vähemmän ahdistuneen. Sanoisin, että älyllinen suorituskyky nousee, koska pystyn keskittymään ympäristööni, eikä kaikki voima mene siihen, että yrittää sietää ahdistusta. Tuntuu myös, että pääkoppa toimii muutenkin tehokkaammin.

Vierailija
16/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parantaa keskittymistä!!

Vierailija
17/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut paniikkihäiriö 12 v. Lähtien siis useamman kymmenen vuoden . Lääkkeitä olen syönyt 20 v. Kaikkea on kokeiltu, mutta huonoin tuloksin. Välillä ollut parempia aikoja ja taas sitten huonompia. Kahvia olen juonut ja ei sillä ole ollut mitään vaikutusta.

Vierailija
18/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on paniikkihäiriö ja sosiaalisten tilanteiden pelko. Söin Sepram-lääkettä varmaan 5 tai 6 vuotta ja lopetin sen viime syksynä. Paniikkihäiriöön se auttoi aika hyvin ja muutenkin ahdistuneisuuteen. Sosiaalisten tilanteiden pelkoon ei oikein ole auttanut. Syön edelleen tarpeen vaatiessa Propralia. Sekään ei aina auta. Olen nyt 32 ja kärsinyt tästä varmaan 20 vuotta. Tavallaan olen oppinut hyväksymään, että tämä tulee olemaan aina osa minua.

Vierailija
19/19 |
18.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyrica on auttanut (hyvin pieni annos). Ei ole vaikuttanut kykyyni tehdä vaativaa asiantuntijatyötä. Diapamit vaikuttaa joskin myös auttavat hyvin paniikkikohtauksessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi