Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nimenvaihto ei ole vaikeaa ja

Vierailija
01.08.2015 |

Kun vaihtaa nimensä, sinulle tulee uusi kelakortti postissa automaattisesti, nimenvaihto maksaa vähän yli parisen kymppiä, ainakin Helsingissä ja Tampereella eikä tarvitse mitään lippulappuja muuttaa kun ne muutetaan sun puolesta, postit tulee uudella nimellä yms. Apteekkiin voi joutua ilmoittaaan nimen vaihdon, uusi passi ja ajokorttti tilataan myös. Eli joku täällä kirjoitti että vaihtaisi nimen jos se olisi helpompaa mutta ei se nyt niin vaikeaa ole, vaikka netissä voi lukea siitä vaikka kuinka paljon.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sitten on ne lukuisat ihmiset, jotka alkaa puhua selän takana, ja pitää sua typeränä koko loppuelämän...Niin ja kutsuvat tietty silä vanhalla nimellä ilkeyttään,  ja muistavat joka käänteessä uusillekin ihmisille muistuttaa että sen nimi oli muuten ennen xxxxx

Vierailija
2/6 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen useaan paikkaan joutuu itse ilmoittamaan, itsekään en ole saanut aikaiseksi ja nyt sähköyhtiön postit seikkailevat vissiin siellä sun täällä kun on parissa mainoksessa ollut ties mitä naapurin kirjoittamaa ja postin tarraa.

Mutta ei se nyt hirveän vaikeaa ole tietenkään. Mutta tuo on kyllä että ilmeisesti se häiritsee muita ihmisiä todella paljon, on vaikuttanut vähän siltä ettei kukaan suostu uskomaan että todellakin, vaihdoin nimeni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:35"]Mutta sitten on ne lukuisat ihmiset, jotka alkaa puhua selän takana, ja pitää sua typeränä koko loppuelämän...Niin ja kutsuvat tietty silä vanhalla nimellä ilkeyttään,  ja muistavat joka käänteessä uusillekin ihmisille muistuttaa että sen nimi oli muuten ennen xxxxx
[/quote]olen itse muuttanut nimen niin siksi tästä tiedän edes jotain, se on totta että sukulaiset ja siskot sanoo vanhalla nimellä ja opettaa uusille lapsille vanhaa nimeä mikä on mielestäni todella inhottavaa, mutten viitsi sanoa siitä, nimeni on aika samankaltainen kuin edllinen nimeni mutta halusin muuttaa sitä alkuperäistä.itse katkaisin heihin välit jotka puhuu tahallaan väärällä nimellä ja kertoilee siitä. Tutustuin uusiin ihmisiin jolle esittelin itteni tietenkin uudella nimellä ja ongelmaa ei ollut, mutta kun piti viedä mies näytille äidille tai sukulaisjuhlat tulossa, ahdisti hirveesti koska tiesin että ne puhuu vanhalla nimellä ja joudun selittää. Miehen kanssa olin vuoden ennen kun kerroin. Ja ei pidä typeränä loppuelämää kuten sanoit, ne jotka on ystäviä, ne sen opettelevat ja kutsuvat uudella nimellä, jos eivät tee näin niin eivät ole aitoja ystäviä muutenkaan.

Vierailija
4/6 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:40"]Kyllä sen useaan paikkaan joutuu itse ilmoittamaan, itsekään en ole saanut aikaiseksi ja nyt sähköyhtiön postit seikkailevat vissiin siellä sun täällä kun on parissa mainoksessa ollut ties mitä naapurin kirjoittamaa ja postin tarraa.

Mutta ei se nyt hirveän vaikeaa ole tietenkään. Mutta tuo on kyllä että ilmeisesti se häiritsee muita ihmisiä todella paljon, on vaikuttanut vähän siltä ettei kukaan suostu uskomaan että todellakin, vaihdoin nimeni.
[/quote]jep. Mua aina nolottaa jos joudun kertomaan että olen vaihtanut ja kysellään tyhmiä miksi vaihdoit??? No siksi kun oli mahdollisuus, äh, se on kyllä vaikeaa.

Vierailija
5/6 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:46"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:40"]Kyllä sen useaan paikkaan joutuu itse ilmoittamaan, itsekään en ole saanut aikaiseksi ja nyt sähköyhtiön postit seikkailevat vissiin siellä sun täällä kun on parissa mainoksessa ollut ties mitä naapurin kirjoittamaa ja postin tarraa. Mutta ei se nyt hirveän vaikeaa ole tietenkään. Mutta tuo on kyllä että ilmeisesti se häiritsee muita ihmisiä todella paljon, on vaikuttanut vähän siltä ettei kukaan suostu uskomaan että todellakin, vaihdoin nimeni. [/quote]jep. Mua aina nolottaa jos joudun kertomaan että olen vaihtanut ja kysellään tyhmiä miksi vaihdoit??? No siksi kun oli mahdollisuus, äh, se on kyllä vaikeaa.

[/quote]

Minulta ei ole kukaan kysynyt. Asia vain sivuutetaan, kuin nolona mielenhäiriönä, ja läheiset ovat tuntuneet vain kieltävän asian. Uusia ihmisiä en tapaakaan.

Vierailija
6/6 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:35"]

Mutta sitten on ne lukuisat ihmiset, jotka alkaa puhua selän takana, ja pitää sua typeränä koko loppuelämän...Niin ja kutsuvat tietty silä vanhalla nimellä ilkeyttään,  ja muistavat joka käänteessä uusillekin ihmisille muistuttaa että sen nimi oli muuten ennen xxxxx

[/quote]olen vaihtanut nimeni syystä että entinen nimeni ulkomailla työskennellessäni tarkoitti jotain ei-niin-mukavaa ja jouduin selittelemään koko ajan että juu, se todella on oikea nimeni. Vaihdoin itselleni kansainvälisen nimen joka on myös siis suomalainen nimi. Kaikki tottuivat siihen hyvin nopeasti lähiomaisia myöten. Kukaan ei ole nälvinyt ja muistutellut. Ihmisillä on muutakin elämää kuin minun nimeni miettiminen.