Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myykö HSL tahallaan vääriä lippuja?

Vierailija
01.08.2015 |

Käytiin muksun kanssa pääkaupunkiseudulla. Olin netistä selvittänyt, millaisia matkalippuja tarvitsemme ja opetellut oikeat termit.:-)

Nousimme Vantaalla bussiin ja artikuloin huolellisesti: "Tarvitsisimme vuorokauden seutuliput." Kuski mulkaisi poikaa ja antoi vaihtorahat ja lipun. Matkustimme Helsinkiin. Kuski oli myynyt lipun vain minulle luullen poikaa ilmeisesti kuusivuotiaaksi. Hän on 8 v.

Tulimme siihen tulokseen, että parasta ostaa lippu myös muksulle, ettei tule vaikeuksia. Suunnistimme HSL:n myyntikojuun. Selitin tapahtuneen myyjätytölle. Hän myi meille lastenlipun, mitä en sen kummemmin edes katsonut. Sattumalta vilkaisin lippua myöhemmin, ja huomasin, että se olikin voimassa ainoastaan Helsingissä. Olimme körötelleet näillä lipuilla Vantaan perukoille asti.

Onko siellä liian vähän sakotettavia pummeja? Yritimme koko ajan toimia oikein, mutta jos olisi tarkastaja pamahtanut paikalle, niin tuskin siinä olisi selitykset auttaneet.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun oli niitä pahvisia leimattavia lippuja niin monesti tuli ihan väärä kellonaika. Oli aamun eka pysäkki. Kuski sitten korjasi kynällä kun oli pakko vaihtaa. Onneksi ei koskaan sattunut tarkastajaa tällaisilla matkoilla. :)

Vierailija
2/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse odotan aikaa kun HSL:n lippuja voi ladata netissä. Siihen taitaa mennä vielä kaksi vuotta. :(
Kiva aina muistella paljonko on arvoa kun nousee u-linjan bussiin. Täällä kun ei voi missään tarkistaa lipun sisältöä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:56"]Itse odotan aikaa kun HSL:n lippuja voi ladata netissä. Siihen taitaa mennä vielä kaksi vuotta. :(
Kiva aina muistella paljonko on arvoa kun nousee u-linjan bussiin. Täällä kun ei voi missään tarkistaa lipun sisältöä.
[/quote]
Nykyään älypuhelimeen voi ladata sovelluksen jolla voi tarkistaa saldon.

Vierailija
4/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskit eivät tykkää myydä lippuja ja jos on ihan pakko bussista ostaa, niin kannattaa sanoa "yksi aikuisten seutulippu ja yksi lasten seutulippu, kiitos". Helsingissä on ihan helvetillinen määrä erilaisia lippuja, joten ostajan kannattaa tosiaankin ilmaista tarpeensa selvästi. Tiskillä kannattaa vielä tarkistaa, että tuli oikea lippu (lipulla kulkevahan on itse vastuussa siitä, että on oikea lippu räpylässä). Ehkä se HSL:n myyjä luuli, että tulitte Vantaalta Helsinkiin pyörimään. Toki asiakaspalvelijakin voi varmistaa, että "sisäinen vai seutulippu", mutta sitä kun jankkaa 250 kertaa päivässä, niin voi kokeneellakin joskus mennä pasmat sekaisin tai ihan väsymyksestä lipsahtaa väärä lippu tiskin yli.

Vierailija
5/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:06"]

Kuskit eivät tykkää myydä lippuja ja jos on ihan pakko bussista ostaa, niin kannattaa sanoa "yksi aikuisten seutulippu ja yksi lasten seutulippu, kiitos". Helsingissä on ihan helvetillinen määrä erilaisia lippuja, joten ostajan kannattaa tosiaankin ilmaista tarpeensa selvästi. Tiskillä kannattaa vielä tarkistaa, että tuli oikea lippu (lipulla kulkevahan on itse vastuussa siitä, että on oikea lippu räpylässä). Ehkä se HSL:n myyjä luuli, että tulitte Vantaalta Helsinkiin pyörimään. Toki asiakaspalvelijakin voi varmistaa, että "sisäinen vai seutulippu", mutta sitä kun jankkaa 250 kertaa päivässä, niin voi kokeneellakin joskus mennä pasmat sekaisin tai ihan väsymyksestä lipsahtaa väärä lippu tiskin yli.

[/quote]

Näinhän se varmasti on. Tyttö kysyi kyllä jotain sen tapaista kuin "semmoinenko millä kelpaa kaikkialla?"

Tämä tapahtui Kauppatorilla, että ehkä varmisti, ettemme ole ostamassa pelkkää lauttalippua.

Ensi kerralla ollaan sitten viisaampia. Ap

Ps. Turussa voi maksukortin saldon tarkastaa torin laidalla olevan konttuurin ikkunassa olevalla lukulaitteella. Ehkä tekin saatte sellaisen vielä jonakin päivänä. ;-)

Vierailija
6/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli se ydin asia.

*Tiskillä kannattaa vielä tarkistaa, että tuli oikea lippu (lipulla kulkevahan on itse vastuussa siitä, että on oikea lippu räpylässä)*

Vierailija
7/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:05"][quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 15:56"]Itse odotan aikaa kun HSL:n lippuja voi ladata netissä. Siihen taitaa mennä vielä kaksi vuotta. :(
[/quote]
Nykyään älypuhelimeen voi ladata sovelluksen jolla voi tarkistaa saldon.
[/quote]
KIITOS. Ei toiminut mun windows phonessa mutts netissä kylläkin. Multa mennyt tällainen asia ohi. Tosin asunkin kehyskunnassa eikä täällä lehdissä tiedoteta tuollaisista asioista. :(
Tyhmää että latauksen voi tehdä netissä vasta parin vuoden päästä. Huonoa asiakaspalvelua.

Vierailija
8/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:25"]

Näinhän se varmasti on. Tyttö kysyi kyllä jotain sen tapaista kuin "semmoinenko millä kelpaa kaikkialla?"

Tämä tapahtui Kauppatorilla, että ehkä varmisti, ettemme ole ostamassa pelkkää lauttalippua.

Ps. Turussa voi maksukortin saldon tarkastaa torin laidalla olevan konttuurin ikkunassa olevalla lukulaitteella. Ehkä tekin saatte sellaisen vielä jonakin päivänä. ;-)

[/quote]

No jos ostaa Helsingissä lipun joka kelpaa kaikkialla, niin oletusarvoisesti myydään Helsingin sisäinen lippu. Aika harva turisti ostaa seutulippuja. Ps. Maksukortin saldon voi tarkistaa kaikilla lukulaitteilla myös Helsingissä.

Vierailija
9/9 |
01.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:56"]

[quote author="Vierailija" time="01.08.2015 klo 16:25"]

[/quote]

No jos ostaa Helsingissä lipun joka kelpaa kaikkialla, niin oletusarvoisesti myydään Helsingin sisäinen lippu. Aika harva turisti ostaa seutulippuja. Ps. Maksukortin saldon voi tarkistaa kaikilla lukulaitteilla myös Helsingissä.

[/quote]

Sanoin kyllä ekana, että koitimme ostaa bussikuskilta seutuliput. Mut samapa tuo, onneksi ei tullut sakkoja.  Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän