Kahvipaketin ostin kaupasta. Kyllä on kahvin hinta noussut.
Kävin kaupassa aamulla ja ostin presidenttikahvi paketin (vihreä). Hintaa kahvilla 7,39€. Lyhyessä ajassa nousua 2€. Kahvia pitää saada joten yleensä en edes katso mikä hinta on mutta nyt jotenkin havahduin.
Kommentit (59)
On noussut ja paljon. Tummapaahtoista nordqvistia ollaan juotu muutaman vuoden, aiemmin on ollut vitosen luokkaa paketti, nyt yli 6e. Lopetin kahvinjuonnin töissä.
Mä juon Lidlin kahvia. Sielläkin oli noussut kahvipapujen hinta ainakin. Mutta ovat silti edullisempia, kuin monet muut kahvipavut
Miksi ei voi vaan lopettaa kahvin juomista?
Vieläköhän ihmiset käy kahviloissa kahvilla?? Itse en ainakaan.
Hoksasin, että aamukahvipurut ovat vielä päiväkahville täysin toimivat. Eikä ole edes laihaa. Voihan sitä laittaa esim yhden tai puoli mittaa lisää, mutta on sekin säästö kun ei lappaa uusia puruja päiväkahville.
On, hirvittävä hinta.
Mutta tuli tässä mieleen, mahtavatko markettien kahvipaketit olla Tallinnassa samoissa hinnoissa kyin meillä. Jos vaikka alettais kuskaamaan kahvia Viron-reissuilta?
Tuo hintoihin jumiutuminen on numerologiaa. Laskekaa ennemmin paljonko teillä menee rahaa kahviin vuodessa tai kuukaudessa.
Entä bensaan? 2€/litra hui! Ennen meni ehkä 150€/kk ja nyt 160€/kk..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, muistan kun Lidli tuli Suomeen 2003, niin kahvipaketti maksoi siellä 89 senttiä, oma merkki. Oli oikein hyvää kahvia.
Oli aivan järkyttävän makuista. Siihen aikaan sai muutkin kahvit ilman tarjousta noin 2.2€ ja tarjouksessa alle 2€. Tuo Lidlin kahvi oli ehkä pahinta mitä olen koskaan juonut.
Jaa, minä kyllä tykkäsin. Se oli se vaaleapaahtoinen paketti. Merkkiä en enää muista.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki ruoka on noussut!Kurkkukin oli yli 6e/kilo.Juustot nousseet reilusti tms.Ja varmaan nousseet lisää nyt vallitsevan tilanteen myötä.
Missä kurkku on noin kallista? K-Supermarketissa kävin eilen ja siellä hinnat on yleensäkin suht korkeita, kurkku oli 4,79e/kg (paljon on kyllä sekin).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hah hah, muistan kun Lidli tuli Suomeen 2003, niin kahvipaketti maksoi siellä 89 senttiä, oma merkki. Oli oikein hyvää kahvia.
Oli aivan järkyttävän makuista. Siihen aikaan sai muutkin kahvit ilman tarjousta noin 2.2€ ja tarjouksessa alle 2€. Tuo Lidlin kahvi oli ehkä pahinta mitä olen koskaan juonut.
Lidlissä on hyvää kahvia se luomukahvi mitä saa vaaleassa pussissa. Joku bio, sopiva tummuusaste ja pehmeän makuista.
Kannattaa ostaa Lidl:stä Intenso-kahvia, maksaa jotain 2,69. Minä aina ostan sitä ja hyvää on.
Vierailija kirjoitti:
Vieläköhän ihmiset käy kahviloissa kahvilla?? Itse en ainakaan.
Hoksasin, että aamukahvipurut ovat vielä päiväkahville täysin toimivat. Eikä ole edes laihaa. Voihan sitä laittaa esim yhden tai puoli mittaa lisää, mutta on sekin säästö kun ei lappaa uusia puruja päiväkahville.
Kermaperseet ja uusavuttomat alapeukutti.
Ehkä tuota niksiä kannattaa alkaa käyttämään, ennenkuin joutuu juomaan pula-ajan kahvia. Sikuria. Googlatkaapa uusavuttomat sikurikahvi. Mm Ruohonjuuri ekokauppa myy.
Sikurilla on pitkä historia pula-aikana
Kahvin myyntimäärä K-mafian mukaan pudonnut 20% kahvin hinnan nousun jälkeen. Onko ihmiset vähentäneet kahvin juontia kun noin hurja pudotus myynnissä?
Eli terveysmafia puree ainakin joihinkin.
Kulta-Katriina maksoi nyt 4€ S-marketissa, kun edellisellä kerralla ostettaessa oli 6€
Saksan Amazonista 12 tai 16 paketeissa Melittaa ja Jacobsia saa edelleen n.6,-/pkt.
Kun on Prime, niin toimitus on ilmainen ja tulee kotiovelle.
Paikallisista juon useimmiten Löfbergiä, muut pitää tappaa sokerilla. Ainakin Pauligit ja Katriinat.
Kahvikeskustelu on yli vuoden vanha. Nyt tarvittaisiin vinkkejä mistä tällä hetkellä saa halvimmalla siedettäviä tummapaahtoisia.
En oo oppinut juomaan kahvia.
Ei harmita
Silloin, kun kahvin hinta oli korkeimmillaan siirryin murukahviin ja siinä olen pysynyt, tavallinen kahvi ei enää maistu. Murukahvi tulee halvemmaksi ja sitä on vaivattomampi valmistaa kuin tavallista suodatinkahvia, ei tarvitse enää virittää kahvinkeitintä eikä kuskata käytettyjä suodatinpusseja biojätteeseen. Juon päivittäin vähintään 4 mukillista murukahvia.