Putinin sisäpiirissä kaikki yli 65 v. Siirry ikäluokat taas pelaamassa nuorten elämää
Suuret ikäluokat jaksaa pilata nuorempiensa elämän. Millon niistä pääsee eroon
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Huomaatteko miten trollaus täällä av:llä muuttaa muotoaan?
Kun osoittautui turhaksi iskeä kiilaa eri puolueiden kannattajien väliin Nato-asiassa ja Venäjän toimien tuomitsemisessa, trollit yrittävät nyt hajoittaa pakkaa ikäluokkien vastakkain saamiseksi. Säälittävää mutta odotettavissa. Tiedoksi vain, että täällä Suomessa me saadaan eri ikäisinäkin olla juuri sellaisia kuin haluamme. Porukkaan mahtuu täällä monenlaisia ihmisiä, eri värisiä ja eri ikäisiä. Mut Suomen puolesta.
Niinpä, trollit ne täällä leimaa muita trolleiksi. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessakin päättäjien keski-ikä on korkea. Mutta ei varmaankaan niin korkea kuin Putinin sisäpiirin.
Tämä on jännää siinä mielessä, että normityöelämässä heitä ei enää pestattaisi edes perusduuneihin.
Tuota jaksan ihmetellä. Varsinkin kun niissä perusduuneissa on se korkeampi eläkeikä!
Onko teiltä jäänyt huomaamatta, että ihmisten elinajan odote on koko ajan noussut? Kattokaa tilastoja, mitä naisten ja miesten elinajan odote oli vaikkapa 1950-luvulla. Siksi eläkeikäkin nousee.
Alle parikymppisen mielestä kolmikymppinenkin on jo toinen jalka haudassa mut niin ei ajattele enää sitten kun itse on sen ikäinen. Putinin tapauksessa huolestuttavaa ehkä kuitenkin on se, että sisäpiiri on ihan samanikäistä keskenään ja neukkuajan KGB-upseereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asetatte ikäluokkia vastakkain, ei tämä ole ikäkysymys! On "seniilejä" kolmekymppisiä ja skarppeja ysikymppisiä. Tässä kuitenkin kyse on siitä, että tämä Putinin Yhtenäinen Venäjä -lähipiiri komentajineen haikailee entisen Neuvostoliiton aikoja. Siksi Venäjä yrittää pakottaa 30 vuotta sitten sen alaisuudesta itsenäistyneet maat takaisin ruotuun. Vaikka väkisin, siksi hyökkää Ukrainaankin. Ja en tarkoita todellakaan Krimiä ja niitä 2 viikon takaisia Itä-Ukrainan alueita. Ne Putin on "itsenäistänyt" Venäjälle.
Entisen vallan aika ja siinä pysymisen haikailu liittyy täysin ja tasan vanhusten kateuteen.
Pitää olla sokea jos ei ymmärrä sitä.
Putinin kohdalla kyse onkin juuri entisen vallan haikailusta, Salen ja Bidenin kohdalla ei. Ponttiasi vanhusten kateudesta en ymmärtänyt. Oletko itse kateellinen vanhus? Mille olet kateellinen?
Olen viime päivinä muistanut erästä Asterix- albumia, olisiko ollut Obelix ja kumpp.
Siinä Caesar pitää kokousta senaattoreilleen.
Yksi tahtoo jatkaa sotimista, koska oli nuorena hyvä siinä.
Tonen ei enää viitsi, vaan yrittää pysyä vallassa turhilla puheilla ja byrokratialla.
Kolmas keskittyy enää syömiseen ja nukkumiseen.
Valta ja sen luoma liika ylellisyys on turmellut heidät. Heidän johtajansa on edelleen vallan kahvassa, koska on välttänyt tätä ja sanoo asian niin kuin se on.
Tälläistä rehellisyyttä kaivattaisiin myös oikeassa elämässä. Mässäily ja korruptio on tuhon alku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi asetatte ikäluokkia vastakkain, ei tämä ole ikäkysymys! On "seniilejä" kolmekymppisiä ja skarppeja ysikymppisiä. Tässä kuitenkin kyse on siitä, että tämä Putinin Yhtenäinen Venäjä -lähipiiri komentajineen haikailee entisen Neuvostoliiton aikoja. Siksi Venäjä yrittää pakottaa 30 vuotta sitten sen alaisuudesta itsenäistyneet maat takaisin ruotuun. Vaikka väkisin, siksi hyökkää Ukrainaankin. Ja en tarkoita todellakaan Krimiä ja niitä 2 viikon takaisia Itä-Ukrainan alueita. Ne Putin on "itsenäistänyt" Venäjälle.
Entisen vallan aika ja siinä pysymisen haikailu liittyy täysin ja tasan vanhusten kateuteen.
Pitää olla sokea jos ei ymmärrä sitä.Putinin kohdalla kyse onkin juuri entisen vallan haikailusta, Salen ja Bidenin kohdalla ei. Ponttiasi vanhusten kateudesta en ymmärtänyt. Oletko itse kateellinen vanhus? Mille olet kateellinen?
Olen alle 50 enkä erityisesti kadehdi ketään.
Miten niin? Mistä päättelet sellaista, vai yritätkö hämärtää keskustelua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Suomessakin päättäjien keski-ikä on korkea. Mutta ei varmaankaan niin korkea kuin Putinin sisäpiirin.
Tämä on jännää siinä mielessä, että normityöelämässä heitä ei enää pestattaisi edes perusduuneihin.
Tuota jaksan ihmetellä. Varsinkin kun niissä perusduuneissa on se korkeampi eläkeikä!
Onko teiltä jäänyt huomaamatta, että ihmisten elinajan odote on koko ajan noussut? Kattokaa tilastoja, mitä naisten ja miesten elinajan odote oli vaikkapa 1950-luvulla. Siksi eläkeikäkin nousee.
Alle parikymppisen mielestä kolmikymppinenkin on jo toinen jalka haudassa mut niin ei ajattele enää sitten kun itse on sen ikäinen. Putinin tapauksessa huolestuttavaa ehkä kuitenkin on se, että sisäpiiri on ihan samanikäistä keskenään ja neukkuajan KGB-upseereita.
Jokin aika sitten yksi täti väitti tosissaan tv:ssä, että 70 on uusi 40.
No ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Eläkeläisten hupipiiri.
Puoli vuosisataa kestänyt ylikävelyvaihe. Ei ihme, että kantaväen lisääntyminen loppuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää olla sokea jos ei ymmärrä sitä.Putinin kohdalla kyse onkin juuri entisen vallan haikailusta, Salen ja Bidenin kohdalla ei. Ponttiasi vanhusten kateudesta en ymmärtänyt. Oletko itse kateellinen vanhus? Mille olet kateellinen?
Miten niin? Mistä päättelet sellaista, vai yritätkö hämärtää keskustelua?
Siitä, että oletat vanhusten olevan kateellisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niitä nuoria kiinnosta tehdä asialle mitään, ovat suorastaan tyytyväisiä.
Ehkä se ei vain näy päälle päin tässä vaiheessa.
Osalla varmaan ei, mutta oikeasti siellä on paljon enemmän nykytilanteeseen tyytyväisiä kuin tyytymättömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Mistä päättelet sellaista, vai yritätkö hämärtää keskustelua?Siitä, että oletat vanhusten olevan kateellisia.
Tunnen heitä ja lisäksi jumittajia. Myös pari kateellista jumittajaa. Heidän poikkiteloin asettumisensa ja jahkailunsa on vaikuttanut erittäin negatiivisesti nuorempiin polviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin? Mistä päättelet sellaista, vai yritätkö hämärtää keskustelua?Siitä, että oletat vanhusten olevan kateellisia.
Tunnen heitä ja lisäksi jumittajia. Myös pari kateellista jumittajaa. Heidän poikkiteloin asettumisensa ja jahkailunsa on vaikuttanut erittäin negatiivisesti nuorempiin polviin.
Mikähän mahtaa olla asiayhteys johon viittaat? Kateellisia jumittajia on kaiken ikäisissä, niin politiikassa, työpaikoilla, ihan missä vaan. Ei se ole ikä- vaan luonnekysymys. Jotkut jumittaa ja änkyröi.
Ei tässä vastakkainasettelussa ole mitään uutta eikä siihen tarvitse mitään trolleja sotkea. On ihan yleinen tieto, että siitä lähtien kun suuret ikäluokat ovat äänioikeuden saaneet, he ovat selvällä ylivoimalla pystyneet päättämään asioita omaksi edukseen.