Taas pitäis miettiä mitä syödään ensi viikolla. Mitä teillä syödään?
Kauppareissu edessä ja viikon ruokalistaa pitäis miettiä. Pää lyö tyhjää.
Ei jaksa enää näitä makaronilaatikko, jauhelihakastike, kanaa jossain muodossa juttuja.
Kalaa pitäisi syödä enemmän mut ei huvita maksaa jostain siiasta tai ahvenista 30-40 € kilo. Lohi tulee korvista jo ulos.
Mitä teillä syödään ensi viikolla?
Mitään kasvisruokaa meillä ei syödä kun kaksi fyysistä työtä tekevää aikuista. Pois laskuists myös nämä mukalihat ja tofu joists mun suolisto menee rikki.
Kommentit (6)
Meillä syödään ens viikolla kassleria ja perunamuussia, hernekeittoa, jossa kasslerin jämät. Makrillifileitä valkokastikkeella ja keitetyillä perunoilla, kasvismunakasta, siskonmakkarakeittoa.
Näin olen suunnitellut.
Vierailija kirjoitti:
Mä meen fiiliksen mukaan enkä suunnittele liikaa. Joskus tarttuu mukaan sipsejä tai suklaata. Elän hetkessä!
N55
Ruokaa kysyttiin, ei sun sipsejä eikä suklaita.
Meidän ruokasuunnitelma tulevalle arkiviikolle: Sulatusjuustoinen jauhelihakeitto, kuorrutettu kukkakaali ja pakastekalafileet, naudansuikalepannu ja lanttuperunamuusi, kaalilaatikko, porsaanleikkeet keitettyjen porkkanoiden ja uuniperunoiden kera, ja ”salaatiksi” lautasten reunalle tomaattia, tai kurkkua, tai porkkanaraastetta tai naurisraastetta. Valmis salattikastike pöytään niin ei siihen salaatin tekoon mene aikaa.
Minulla 6-henkinen perhe, jossa 4 poikaa, kaikilla iso nälkä aina. Mitään kasvisruokaa eivät halua. Itse ruokaa on paljon, mutta pöytään ei tule leipää tai juustoa tai makkaraa. Niitä menee vain viikonlopun aamuina, sillä arkisin on aamupala aina puuroa. Niin on paljon helpompi tehdä ostokset.
- koskenlaskijan seikeitto
- paprikainen broileripasta
- kaalilaatikko
- pizzaa itsetehtenyä, kanansiipiä ja dippikasviksia
- lihapullat perunamuusilla, kastiketta ja uunijuureksia
Kaalilaatikosta riittää kahdelle päivälle päivälliseksi lounaiden lisäksi. Muutenkin otamme töihin lounaaksi jämät ja osa jämistä menee pakasteeseen tulevia lounaita varten.
Lounaat linssikeittoa, kinkkumunakasta, fetasalaattia ja quiche lorrainea.
Päivälliset possupihvit, paistetut perunat ja kanttarellikastike; halloumistroganoffia, hernekeittoa merimiespihviä ja tortelloneja burro&salvia
Osa 2 pvän ruokia
Mä meen fiiliksen mukaan enkä suunnittele liikaa. Joskus tarttuu mukaan sipsejä tai suklaata. Elän hetkessä!
N55