Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on perinteinen kelomökki jossain hiihtokeskuksessa

Vierailija
05.03.2022 |

Kauanko siellä viihtyy yhtäjaksoisesti? Olen ollut joskus pitkän viikonlopun tai melkein viikon, ja siinä ajassa ei ehtinyt kyllästyä (tosin oli paljon tekemistäkin). Mutta kauanko teillä pää kestää sitä keloa ja muuta hiihtokeskustyyliä kerrallaan?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kannattaisi ostaa/lomailla jossain modernissa mökissä, jos edes tarvitsee miettiä tuollaista?

Vierailija
2/7 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö kannattaisi ostaa/lomailla jossain modernissa mökissä, jos edes tarvitsee miettiä tuollaista?

Ap varmaan tarkoittaa hiihtokeskuskustyylillä sitä elämäntapaa, joka on Lapin talvimökkeilyssä. Hiihto, laskettelu, ulkourheilu, biletys. Kesän rantamökkeily on ihan eri laji.

Eli mökin moderniudesta ei ole kyse.

Itse kysymykseen ei ole kokemusta. Vuokraamme mökin Lapin reissulla ja viikko riittää hyvin talvieksotiikan kokemiseen. En haluaisi edes loma-osaketta Lapista välimatkan takia. Omaa kesämökkiämme käytämme kesällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian kovat pakkaset niin äkkiä se käy tylsäksi

Vierailija
4/7 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tajunnut esimerkiksi mökin ostoa jostakin _Himoksesta_. Aivan heikkolahjainen ideakin.

Vierailija
5/7 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse jaksan olla 3 tuntia.

Vierailija
6/7 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta viikkoa voi mennä kerralla. Teen etätöitä aamuisin ja iltaisin ja ulkoilen tai hiihdän siinä välissä.

Vierailija
7/7 |
17.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voisin valita, niin kävisin vain kääntymässä etelässä talvella ja takaisin pohjoiseen. Kahta ja kolmea viikkoa siellä vietän kerrallaan. Välillä kaksi kertaa talvessa. Mutta en pysty nyt vielä siirtämään töitäni kokonaan sinne, jotta voisin asua talven läpi pohjoisessa. Kesäksi haluan kuitenkin pois sieltä. Mutta sitten taas syyskuussa on hienoa käydä viikon ruskaretkellä. Uskoisin, että riippuu täysin ihmisestä. Itse olen siellä enemmin kuin täällä loskassa ja sateessa. Omaa mökkiä ei vielä ole ja ongelma on myös ehkä siinä, etten ole varma mistä mökin lopulta haluaisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi yhdeksän