Biden: Yhdysvallat on sitoutunut auttamaan Suomea puolustamaan itseään
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000008660951.html
Voisiko ne nyt sanoa selkokielellä onko tuo turvatakuu vai ei.
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että olen tyytyväinen maamme johdon toimintaan tässä tilanteessa. Ilman hysterian lietsomista ja tunnekuohuja tulee hyvää jälkeä, myös turvallisuuspolitiikassa.
Olen tyytyväinen sitten joku JOKU sanoo että Suomi on jättänyt NATOn jäsenhakemuksen.
Yhteensopivat järjestelmät naapurimaiden kanssa, ensiluokkainen koulutus niiden käytössä ja vahva maanpuolustushenki. Niillä pääsee pitkälle
Vierailija kirjoitti:
Eli auttakaa itse itseänne. Me tuemme, kuim Ukrainaa.
Myös Natojäsenenä maan on itse otettava vastuu puolustuksestaan. Ei se Naton jäsenyys ole oman puolustuksen ulkoistus, mutta se on epäilemättä teille venäläisille liian monimutkainen ymmärtää, teillähän Ukrainaan hyökkääminen ulkoistettiin juuri pakasta vedetyille varusmiehille.
Vierailija kirjoitti:
Yhteensopivat järjestelmät naapurimaiden kanssa, ensiluokkainen koulutus niiden käytössä ja vahva maanpuolustushenki. Niillä pääsee pitkälle
NATO-jäsenyys -> tae ettei edellämainittuja edes tarvitse koeponnistaa tositoimissa
Mutta kun sitä ei saa nyt!!!
Riskinä hakemuksessa hullu ydinase pappa rajalla tähtäämässä jo.
Ei voi ottaa riskiä,liian suuri ja presudentti tuntee kyllä putlerin paremmin kun te täällä.
Vierailija kirjoitti:
Aseita, mutta ei sotilaita.
Jep. Muuten olisi sama tilanne kuin Ukrainassa jos Usa ottaisi osaa sotilaallisesti: kaksi ydinasevaltiota vastakkain.
Eli jenkeiltä voidaan saada aseita yms. mutta ei sotilaita. Noh, apu sekin.
Riittää kun USA teeskentelisi vain edes hetkisen Suomen selkärankaa että saisimme haettua sen jäsenyyden.
Vierailija kirjoitti:
Tietylle porukalle jonkun muun pitäisi hoitaa sotiminenkin.
Noniin se oli siinä sitten. Aseita kaadetaan kuolleiden miesten päälle, suomeksi. Että ampukaa.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun sitä ei saa nyt!!!
Riskinä hakemuksessa hullu ydinase pappa rajalla tähtäämässä jo.
Ei voi ottaa riskiä,liian suuri ja presudentti tuntee kyllä putlerin paremmin kun te täällä.
No vitut tuntee, siitä oli jo hyvä artikkeli miten Putin teki kaiken mistä virolaiset on varoittaneet jo pitkään ja Suomi Niinistö mukaanlukien vain hyssytellyt että eihän nyt toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytyy myöntää, että olen tyytyväinen maamme johdon toimintaan tässä tilanteessa. Ilman hysterian lietsomista ja tunnekuohuja tulee hyvää jälkeä, myös turvallisuuspolitiikassa.
Olen tyytyväinen sitten joku JOKU sanoo että Suomi on jättänyt NATOn jäsenhakemuksen.
Se on vasta lähtölaukaus. Minä olen tyytyväinen vasta kun ollaan maalissa (jos ollaan), eli Suomi on NATO:n jäsen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on vasta lähtölaukaus. Minä olen tyytyväinen vasta kun ollaan maalissa (jos ollaan), eli Suomi on NATO:n jäsen.
Joo, mutta Suomi ei anomusta tee ellei ole sellaisia takuita millä vanja pysyy aisoissa. Tottakai se alkaa vaahdota kaikenlaista mutta siinähän räksyttää.
Tsemppihali on hyvä määritelmä. Ja hyvin sanottu että Usa auttaa Suomea puolustamaan itseään eli myy aseteknologiaa Suomelle. Suomi on muuten ihan omillaan eli kukaan ei tule antamaan mitään "takuita" .
Tuo puolustamaan itseään ei riitä. Toivottavasti Sale ei anna kusettaa itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tässäkin asiassa kovin vaativille Kokoomukselle ja persuille oman maan puolustus oman armeijan voimin ja naapurien tuella on ilmeisesti aivan sopimaton ajatus. Vaikka Suomi olisi NATO:ssa se ei muuttaisi sitä, että kunkin maan pitää puolustaa itseään.
Tuokin jo korjattiin, eli Biden ei luvannut edes tuota vähää. Kyse oli Ukrainasta, ei Suomesta.
toi Suomi voi auttaa itse itseään... tulee ihan mieleen sellainen hirvee äijä, joka aktin jälkeen vaan lähtee vessan ja sanoo naiselle, että hoitele itte ittes...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Tässäkin asiassa kovin vaativille Kokoomukselle ja persuille oman maan puolustus oman armeijan voimin ja naapurien tuella on ilmeisesti aivan sopimaton ajatus. Vaikka Suomi olisi NATO:ssa se ei muuttaisi sitä, että kunkin maan pitää puolustaa itseään.
Oman maan puolustus hoidetaan tietysti itse Natossakin. Siihen ei tosin 99% varmuudella tulisi tuolloin tarvetta.
Jos tämä tapaaminen on oikeasti pannukakku, auttakaa itse itseänne, ihmettelen suuresti.
Eikö saman asian olisi ajanut että Washington ei nyt vastaa puhelimeen kun Niinistö soittaa?
Vai onko tämä tsemppihali ennen Venäjän hyökkäystä?