Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ruma, jos olen valokuvissa ruma?

Vierailija
04.03.2022 |

Mua jostain syystä on sanottu jopa kauniiksi, oman mieheni mielestä olen luonnollisesti erittäin kaunis, mutta olen kyllä kuullut sitä muiltakin.

Mutta kaikki kuvat minusta ovat aivan hirveitä. Olen isonenäinen, vaaleakulmakarvainen ja punakka. Näytän aivan Jaajolta kuvissa. Hän on siis ihan kivannäköinen mies, ei siis millään pahalla, mutta minä olen alle kolmekymppinen nainen.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama vinkki:

Jos haluat aidon näköisen naamakuvan, kamera pitää olla noin 3 metrin päästä sun naamasta vähintään. Muuten perspektiivi muuttuu epäluonnolliseksi.

Harjoittele pysyvää ilmettä peilin edessä, ota monta kuvaa ja vertaa niitä. Kyllä sen oppii aikanaan, että miten pitää kameraan päin olla, että oma naama näkyisi parhaana ja mitkä ilmeet.

Joillakin naaman pienet yksityiskohdat ovat iso osa kokonaisuutta. Huono kamera hävittää nämä yksityiskohdat, joten naama tietenkin näyttää oudolta varsinkin itselle.

Valaistuksella voi myös vaikuttaa. Voimakas, mutta varsin tasainen on hyvä. Sitä varten on studiovalot tai pilvinen, mutta valoisa sää ulkona tai jokin heijastinpinta mikä heijastaa auringonvaloa naamaan, jos ei ole pilvinen sää.

Kännykkäkamera valitettavasti on tänäkin päivänä aika helevetistä. Naama liian lähellä, liian suttuista kuvaa ja keinotekoiset "kuvanparannus" jutskat vääristelee hienoja piirteitä. Joidenkin naamat toimii näissä virheissä paremmin kuin toisten. Kai kuitenkin livenä se naama on tärkeämpi kuin keinotekoinen  versio? Jos naamakuvat on sulle tärkeitä, suosittelen panostamaan hyvään erilliseen kameraan. Muuten ei tule mielenrauhaa, jos ei ole kuviin tyytyväinen ilman.

Vierailija
42/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on hyvä esimerkki! On todella kivannäköinen luonnossa. Raamikkaat kasvot ja mallin mitoissa. Ikinä en ole saanut hänen komeuttaan kameralle :) monesti jopa häpeän hänen kuviaan. Menee ihan perunaksi kun kameran ottaa esiin. Että ei vain kaikki onnistu kuvissa välittämään kauneuttaan :) harmi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei jonkun jo mainitsema peilivinkki toimi, niin kokeilkaa vielä ottaa itsestänne videokuvaa. Näytän todellisuudessa ihan kivalta mutta perus kuvissa aneemiselta perunalta. Yllätyin kun videokuvassa näytin juuri omalta itseltäni, jopa kauniilta. Itselläni ei auttanut vaikka kuinka kokeilin eri asentoja ja joitain mallien vinkkejä miten näyttää kuvissa paremmalta. Mutta olin heti tyytyväinen kun tajusin että näytän liikkuvassa kuvassa hyvältä :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä