Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko ruma, jos olen valokuvissa ruma?

Vierailija
04.03.2022 |

Mua jostain syystä on sanottu jopa kauniiksi, oman mieheni mielestä olen luonnollisesti erittäin kaunis, mutta olen kyllä kuullut sitä muiltakin.

Mutta kaikki kuvat minusta ovat aivan hirveitä. Olen isonenäinen, vaaleakulmakarvainen ja punakka. Näytän aivan Jaajolta kuvissa. Hän on siis ihan kivannäköinen mies, ei siis millään pahalla, mutta minä olen alle kolmekymppinen nainen.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu että näytän paremmalta livenä. Siis jos käynyt treffeillä eli tyyliin tinder vaikkei tinderiä vielä ollutkaan kun treffailin.

Eräs kaverin kaveri joka myös mies näki kuvan minusta ennen kuin lähdettiin porukalla mökille. Myöhemmin sanoi minulle että hän ajatteli kuvan perusteella että mikä hirveä sieltä oikein on tulossa mutta oletkin todella kaunis!

Livenä saan paljon huomiota miehiltä mutta kuvissa olen hirveä.

Passikuvassa olen luonnollisesti hirveä. Kuvaaja näytti niitä räpsimiään kuvia ja kysyi otetaanko uudet kuvat niin vastasin että ei tarvitse että on mikä on.

Välttelen myös kameroita ja oikein harmittaa kun minusta ei ole kuvia.

Nuoruudelta ei oikeastaan yhtään kuvaa mikä on harmi.

Nyt vanhemmiten vasta kamalalta näytänkin. Nenä on jättikokoinen esim selfieissä.

On kyllä alkanut käydä mielessä että kuinka hirveä oikeasti olenkaan?

Olen ottanut peilin kautta kokovartalokuvia mutta niissä taas näytän hoikemmalta mitä olen.

Kaverini taas on todella kaunis kuvissa. Lähes tunnistamaton. Näyttää myös todella hoikalta kuvissa vaikka livenä onkin melko ylipainoinen.

Yhdessä kuvassa olen onnistunut!

Tämä yllä mainittu kaveri otti kuvan meistä yhdessä. Se oli todella onnistunut! Hän taas näytti siinä kuvassa ihan omalta itseltään.

Laittoi sen someen ja myöhemmin menin joskus katsomaan sitä onnistunutta kuvaani niin se oli poistettu!

Meidän toinen kuva oli kyllä siellä jossa tämä kaveri tunnistamaton. Niin olin kyllä itsekin. Siinä näyttää että minulla on lyhyemmät hiukset mitä on. Ihan ohuet latvat. Hiukset näyttää siinä pitkältä polkalta vaikka minulla on puoleen selkään olevat hiukset jotka melko paksut. Myös kasvoista tunnistamaton mutta toisin kuin kaverini niin näytän siinäkin ihan hirveältä.

Ärsyttää lisäksi ottaa selfie kun jos kuva onnistuu jollain ihmeen kaupalla niin en ole varma näytänkö siltä vai täysin tunnistamattomalta (mutta hyvältä) kuten tämä kaverini omissa kuvissaan?

Siksi en kuvaa itseäni juurikaan someen. Pyrin silti kerta vuoteen päivittämään profiilikuvani.

Vierailija
22/43 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä ruma ole. Luulet vaan.

Kaikki ovat omalla tavallaan kauniita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät ole valokuvauksellisia, ja toisaalta itse on usein liian kriittinen omia kuviaan kohtaan. Minusta tuntuu, että jotkut ystävänikin onnistuvat ja säteilevät aina valokuvissa, ovat kuvissa kauniimpia kuin luonnossa. Vaikkeivat ole erityisesti laittautuneet kuvia varten.

Toisaalta kuva voi olla sysäyksenä esim. painonhallinnan paremmasta tarpeesta, jos ei peilistä ole "huomannut" että massaa ja kaksoisleukija on päässyt kertymään. Mutta tälläkään ei ole mitään tekemistä kauneuden kanssa.

Itse olen vältellyt passikuvaan menemistä jo kohta pari kuukautta, mutta eilen juuri luin, että poliisilaitokselle aikoja saa vasta kesä-heinäkuulle, joten ilmeisesti sekin täytyy hoitaa koska passi menossa vanhaksi jo ihan kohta. Niistähän olikin eri ketju aina huonoista passikuvista...

Vierailija
24/43 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas on niin, että muiden ottamissa kuvissa näytän toisissa aivan täsmälleen vermeerin turbaanipäiseltä tytöltä (mielestäni kauniilta) ja toisissa taas enemmän tältä "the ugly duchess"... mutta ei kai sillä ole väliä miltä oikeasti näytän muiden silmissä, ei se muutu miksikään mitenkään ja olen ihan tyytyväinen elämääni ja siihen miten minua kohdellaan. Samoin kuin en tiedä miten muut näkevät vaikkapa värit varmuudella, en tiedä tuota miten minut nähdään, mutta voi elää asian kanssa ihan hyvää elämää.

Vierailija
25/43 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on useampi jaajon näköinen nainen 😂

Onkohan jaajon isällä jotain tekemistä asian kanssa… Hmm

Vierailija
26/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep mun pää on kans yhtä levee ku Jaajolla kuvissa. Karmeeta.

Vierailija
27/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni näyttää jostain syystä kuvissa laatikkoleualta vaikka ei oikeasti ole.

Vierailija
28/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tietää tulleensa keski-ikään, kun näyttää kuvissa ryppyiseltä vanhalta akalta, vaikka peilissä näyttää suunnilleen samalta kuin ennenkin.

Vierailija
29/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä tietää tulleensa keski-ikään, kun näyttää kuvissa ryppyiseltä vanhalta akalta, vaikka peilissä näyttää suunnilleen samalta kuin ennenkin.

Joskus peilissä näyttää ihan kivalta mut sit ottaa sen kuvan niin hyi

Vierailija
30/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että täällä kokee muutkin saman, kun minä, kiitos.

Vierailija
31/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peilikuvani on mielestäni ihan kivannäköinen. Nätillä meikillä ja kampauksella jopa kaunis! Saan usein myös kehuja muilta ulkonäöstä, ja oman miehen mielestä olen todella kaunis.

Mutta melkein joka kuvassa näytän aivan hirveältä! Taikinamaisssa päärynänmuotoisissa kasvoissa pulleat posket riippuvat kuin Richard Nixonilla, raskaiden luomien alta pienet siansilmät tiiraavat, ja leukakin mutrulla kuin mököttävällä pikkulapsella! En yrittämälläkään saa itseäni näyttämään siltä peilin edessä.

Hääpäivänä mulla oli säteilevän kaunis olo, ja mieskin huokaili tippa silmässä papin aamenen jälkeen, että minkälaisen jumalattaren hän onkaan vaimokseen saanut. Mutta kummasti olohuoneen seinälle ripustetusta hääpotretista se sama vanha Nixon-pallinaamapeikko tapittaa hämmentyneen näköisenä! XD

Vierailija
32/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ajatellut näyttäväni nimenomaan Jaajolta. Samaistuttava aloitus.

Vierailija
33/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamera ei valehtele. Ihmiset voivat valehdella.

Vierailija
34/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimen kamera suurentaa nenää, joten sen voi fiksata huoletta kuviin inan pienemmäksi.

Vierailija
35/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ajatella, että se valokuva on aina yksi sekunti eli ei kerro koko totuutta kenenkään ulkonäöstä.

Osa ihmisistä on myös ihan tavallisennäköisiä, mutta karismaattisia. Ja karismaattisuutta ei saa kuvattua valokuvaksi.

Vierailija
36/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon siihen ettei kaikki vain ole fotogeenisia. Ehkä pikkuhiljaa uskon sen omallakin kohdalla, kun tytär saanut samat geenit. Superkaunis tyttö, kaikki piirteet kohdillaan ja maailman kauneimmat silmät, mutta kuvissa näyttää usein oudolta tai jopa rumalta. Enkä ole tätä mieltä vain itse vaan tyttöä kehuttu aina ja joka paikassa.

Ehkä sitten minulla sama homma, koska paljon miehet ja naiset kehuneet ja minulla on ollut komeita miehiä. Kuvat eivät vain reflektoi sitä "totuutta".

Vierailija
37/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ruma, kuvat vain vääristävät kasvoja, jolloin esim. nenä usein näyttää suuremmalta kuin se oikeasti onkaan riippuen linssin polttovälistä sekä valokuvattavan kohteen ja kameran etäisyydestä toisistaan; https://www.diyphotography.net/gif-explains-changing-focal-length-impac…

Vierailija
38/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattavinta on nähdä itsestään hirveä kuva, jota muut kehuvat onnistuneeksi. Se pistää miettimään, miten paha todellinen tilanne on, jos tuo kerran on hyvä edustus.

Minua on pidetty "nuorekkaana" (vain vanhoja sanotaan nuorekkaiksi) ja itsekin katselen peilistä vain hämäräsaä valaistuksessa ja luulen olevani pirtsakka, mutta kuvista huomasin, että näytän suorastaan ikäistäni vanhemmalta väsyneeltä silmäkuoppaiselta roikkoposkelta. No täytyy vain tottua.

Vierailija
39/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on oikeasti mielenkiintoinen kysymys, olen miettinyt omalla kohdallani samaa. Olen saanut livenä useilta eri ihmisiltä kehuja ulkonäöstäni ja kommentteja että näytän missiltä, lisäksi ei ole harvinaista että minua tullaan pokaamaan arkitilanteissa. Kuitenkin kuvissa olen usein ihan epämuodostuneen näköinen, ellei jonkun harvan kerran ole sattunut edullinen kuvakulma. Hyvin harvoin sellainen sattuu, ja siksi kammoan kameroita. Kaikki kommentit ja se mitä näen pelissä on todella pahasti ristiriidassa sen kanssa mitä näen valokuvissa, enkä oikein tiedä mitä uskoa.

Vierailija
40/43 |
24.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on oikeasti mielenkiintoinen kysymys, olen miettinyt omalla kohdallani samaa. Olen saanut livenä useilta eri ihmisiltä kehuja ulkonäöstäni ja kommentteja että näytän missiltä, lisäksi ei ole harvinaista että minua tullaan pokaamaan arkitilanteissa. Kuitenkin kuvissa olen usein ihan epämuodostuneen näköinen, ellei jonkun harvan kerran ole sattunut edullinen kuvakulma. Hyvin harvoin sellainen sattuu, ja siksi kammoan kameroita. Kaikki kommentit ja se mitä näen pelissä on todella pahasti ristiriidassa sen kanssa mitä näen valokuvissa, enkä oikein tiedä mitä uskoa.

*peilissä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi