Kuka oikein ostaa kauppojen torkkupeitot ja tuikkukipot?
Jotenkin on pistänyt silmään tuo ihan järjetön torkkupeittojen ja tuikkukippojen yliedustus ihan missä tahansa kaupassa. Aivan sama menenkö rautakauppaan ostamaan maalia vai Prismaan ostamaan banaaneja niin ensimmäisenä sisäänkäynnin edessä on lavallinen sisustustilpehööriä. Montako miljoonaa tuikkukippoa ja torkkupeittoa teillä muilla ihmisillä oikein on? Meneekö noi oikeasti kaupaksi edes?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:22"]
Olen miettinyt samaa, tähän vielä lisättynä erilaiset sisustustekstitaulut ja tyynyt.. Mihin ihmiset tunkee ne vanhat tavaransa sitten?
[/quote]
Kirpputorille ja roskiin, koska kulutusyhteiskunta. Pitää olla kauden mukaiset tyynyt tai on ihan last season...
[/quote]
Ole kiltti ja opettele kirjoittamaan sivulauseita.
[/quote]
Siinäpä meillä on taas kirjoittaja jolla ei ole mitään oikeaa sanottavaa aiheesta. Siispä kommentoidaan "nerokkaasti" muiden kirjoituksia, koska pikkusieluisuus ja butt hurt.
Minä varmaan. Peitot on kätsyjä kun on koira ja pidän kauniista esineistä. Ei ole varaa ostaa tilpehööriä ihmeellisempää joten "sisustan" sitten niillä kun nen nykyään on ihan sieviäkin. Vaihoehtona on koirankarvainen sohva ja ainoana sisustuselementtinä vessan oveen tulostettu kakkamenu.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:31"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:22"]
Olen miettinyt samaa, tähän vielä lisättynä erilaiset sisustustekstitaulut ja tyynyt.. Mihin ihmiset tunkee ne vanhat tavaransa sitten?
[/quote]
Kirpputorille ja roskiin, koska kulutusyhteiskunta. Pitää olla kauden mukaiset tyynyt tai on ihan last season...
[/quote]
Ole kiltti ja opettele kirjoittamaan sivulauseita.
[/quote]
Ole kiltti ja koeta opetella hillitsemään itsesi palstalla huomatessasi ei_ niin_ oikeaa_ kielioppia. Täällä tehdään paljon virheitä, etkä edes sinä voi kaikkia korjata. Ihan hyvin muuten valkeni asiayhteys ja sanoma. Sen sijaan nämä ikävät välihuomautukset pilaavat ilmapiirin. ohis
[/quote]
Pilaavat ilmapiirin eivätkä liity mitenkään keskustelun aiheeseen. Kieliopille voi perustaa oman ketjun johon kommentoi sitten ne keitä asia kiinnostaa. Varmaan aika pieni joukko.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:11"]
Minä varmaan. Peitot on kätsyjä kun on koira ja pidän kauniista esineistä. Ei ole varaa ostaa tilpehööriä ihmeellisempää joten "sisustan" sitten niillä kun nen nykyään on ihan sieviäkin. Vaihoehtona on koirankarvainen sohva ja ainoana sisustuselementtinä vessan oveen tulostettu kakkamenu.
[/quote]
Miten te saitte vessan oven mahtumaan tulostimeen? :O
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:10"]
Meidän muija.
[/quote]
Kimppasuhde?
Mulla on niin kahelit lapsenlapset, että aina tullessaan mummolaan he (odottaessaan saunaa) riisuvat ilkosilleen ja liihottelevat ympäriinsä torkkupeitot ympärillään. Toiset peitot he haluavat sänkyyn vara- tai unipeitoiksi. Kotiinkin annoin mukaan yhdet.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:14"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:11"]
[/quote]
[/quote]
Se oli varmaan se 3d-tulostin.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:14"]
[/quote]
[/quote]
Jaksan aina kehua Epsoniani.
Mulla on varmaan 30 tuikkukippoa, mutta kaikki ei toki yhtäaikaa esillä. Mutta mä olenkin kunnon kynttiläfanaatikko. Torkkupeittoja on neljä, joista kaksi käytössä.
[/quote]
[/quote]
Et ole sitten kuullut huonekalutulostimesta? Sohvaankin saa uudet pirteät printit.
Huomaan, että torkkupeitot ja tuikkukipat kiihottavat lähinnä niitä ihmisiä, jotka eivät ole oppineet alkeellistakaan kielioppia. Asiasta huomauttaminen veti niin monelle herneen nenään, koska tikku perse.
Meillä on sohvalla 8 torkkupeittoa, lisäksi jokaisen lapsen huoneessa yksi ja takkahuoneessa neljä.
Kynttiläkippoja on esillä 14 - jos lasketaan vain ne, joissa on tällä hetkellä palava kynttilä/tuikku. Kaapissa on lisää kynttiläkippoja, osa halloweeniä, osa joulua, osa pääsiäistä jne.
Normaalina päivänä meillä palaa 10-20 kynttilää/tuikkua, kesät talvet.
Minä ihmettelen erityisesti sitä, että tarjolla olevat kipot ja lyhdyt ovat aina hyvin samanlaisia. Voisin jotenkin nippanappa ymmärtää runsaan tarjonnan jos mallit olisivat erilaisia, mutta useimmissa kaupoissa kipot ja lyhdyt, vaikka erimerkkisetkin, näyttävät lähes identtisiltä.
Minä tulostan joka joulu lahjaksi torkkupeittoja ja tuikkukippoja. Ei tarvitse ostaa kaupasta. :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:21"]
Huomaan, että torkkupeitot ja tuikkukipat kiihottavat lähinnä niitä ihmisiä, jotka eivät ole oppineet alkeellistakaan kielioppia. Asiasta huomauttaminen veti niin monelle herneen nenään, koska tikku perse.
[/quote]
No pitäähän sullekin antaa jotain virikettä. Nyt sä voit keuhkota aiheesta seuraavat neljä sivua ja haukkua kirjoittajat naurettaviksi ja munattomiksi, ja me muut puhutaan kulutusyhteiskunnasta, kauppojen tarjonnasta ja nauretaan tulostimelle, jonne mahtuu kokonainen ovi. :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:21"]
[/quote]
Ni? Olix sul mitää sanottava topicista? Vai onx huono päivä, koska pieni aivo?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:17"]
[/quote]
[/quote]
Et ole sitten kuullut huonekalutulostimesta? Sohvaankin saa uudet pirteät printit.
[/quote]
Toi vois olla joku barbie-tuote: valitse kuviot ja tulosta kuva erityispaperille ja taittele siitä huonekalu. Joskus lapsena näin mainoksen jostain barbien vaateompelupaketista, jossa vaatteet (muistaakseni kai) tulostettiin ja sitten ommeltiin kokoon.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:23"]
Meillä on sohvalla 8 torkkupeittoa, lisäksi jokaisen lapsen huoneessa yksi ja takkahuoneessa neljä.
Kynttiläkippoja on esillä 14 - jos lasketaan vain ne, joissa on tällä hetkellä palava kynttilä/tuikku. Kaapissa on lisää kynttiläkippoja, osa halloweeniä, osa joulua, osa pääsiäistä jne.
Normaalina päivänä meillä palaa 10-20 kynttilää/tuikkua, kesät talvet.
[/quote]
Laskin että minulla on 5 tuikkukippoa ja niistä 3 on saatu lahjaksi, vuosia sitten. Sitten on pari tuoksukynttilää joita harvoin poltan.
Minä olen ostanut yhden torkkupeiton, mutta tuikkukippoja en yhtään. Silti torkkupeittoja meillä on varmaan kymmenen ja tuikkukippojakin ainakin viisi. Kyllä niitä joku ostaa.