Kun olette vuokraamassa/ostamassa asuntoa, niin selaatteko Etuovin ja Oikotien lisäksi myös välitysfirmojen omia sivuja?
Eikös ne kaikki välitysfirmojen omilla sivuilla olevat ole kuitenkin myöskin siellä Etuovin ja Oikotien listoilla?
Pitäisi nyt valita välitysfirma ja mietin onko kohteen näkyvyydellä mitään eroa ison (Huoneistokeskus, Kiinteistömaailma) ja jonkun pienen firman välillä...
Kommentit (7)
Ei jaksa kaikkia. Hyvä että ovat yhdessä paikassa.
En. Nykypäivänä kaikki välittäjät laittavat kyllä kohteensa etuoveen ja oikotiehen. Itse katselin lähinnä etuovesta. Kätevää kun kaikki on yhdessä paikassa. En itse myöskään valitsisi välittäjää myymään omaa asuntoani jos hän ei laittaisi ilmoitusta noille sivustoille. Enkä toisaalta ala maksamaan jollekin välittäjälle enemmän koska mainostavat että he tarjoavat asuntoa myös omien sivujensa kautta (viimeksi muutama välittäjä kertoi tämän syyksi korkeaan välityspalkkioon). Nykypäivänä ostajat menevät etuoveen ja sieltä kuvien ja esittelytietojen perusteella valikoituu ne kohteet jotka haluavat käydä katsomassa paikanpäällä joten ihan tyhjästä maksaa noille välittäjille. Ja koska nämä kyseiset sivustot ja sinne laitettavat ilmoitukset ovat nyt tärkeässä roolissa sen suhteen haluaako pontentiaalinen ostaja edes tulla katsomaan asuntoa, en ottaisi myöskään välittäjää joka ottaa itse kuvat kohteesta. Ehdottomasti pitää olla firma joka käyttää ammattikuvajaa. Eron huomaa kyllä selkeästi.
Kyllä. Asunnot ovat aina n. vrk aikaisemmin välitysliikkeen sivuilla kuin Etuovessa/Oikotiellä.
En.
Jos ei tajua olla noissa, niin olkoon ostamatta sitten.
Enkä ala kilpaa huutamaan asunnosta, siksi ei kiinnosta mitkään bo lkvn sneek peakit.
Viimeiseen neljään vuoteen olen tehnyt kolme asuntokauppaa.
Jos haluat asunnostasi parhaan hinnan, ei sulla ole kuin yksi vaihtoehto.
Bo lkv.
Jep. Tulee kokemuksia mitkä kantsii kiertää.