Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ehditkö sinä saada joditabletteja?

Vierailija
04.03.2022 |

Itselläni ei ole ja yli 40v ei niitä tulla jakamaan kuin vasta kaikkien muiden jälkeen:(

Kommentit (66)

Vierailija
41/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin 500 kappaletta, varuiksi. 

Vierailija
42/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ihmiset ostaneet tabletteja vaan apteekkari sanoi että kriisinhallintakeskukseen kaikki kärrätty. Eli siellä ei niitäkään ole ollut valmiiksi. Suomella kaikki valmistautuminen kriiseihin retuperällä."pommisuojatkin" täynnä erilaisia rojuja kun ovat toimineet rojun säilytyspaikkoina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan 70v mummot kun hamstrasite kaikki jodit niin meille nuorille keitä oikeasti tarvitsemme ei jäänyt yhtään

Vierailija
44/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos vaan 70v mummot kun hamstrasite kaikki jodit niin meille nuorille keitä oikeasti tarvitsemme ei jäänyt yhtään

Olisi syytä uutisoida tästä, ihmiset eivät tiedä tätä ikäjuttua eivätkä myöskään sitä ettei niitä tabletteja tarvita kuin maksimissaan muutama.

Vierailija
45/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 40 vuotiaille joditablettien merkitys in hyvin pieni. Heidän riski saada säteilyn aiheuttama kilpirauhassyöpä on hyvin pieni. Joditabletteja saa ottaa vain viranomaisten määräyksestä.

Vierailija
46/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehdinkö saada?

Outo kysymys. Ne on kuuluneet lääkekaapin vakiovarustukseen aina, pienimpänä mahdollisena pakkauksena toki, ja päivitetty aina kun vanhenevat.

Eikö äiti opettanut tai kansalaistaidon tunnilla oltu hereillä?

No monestikos olet niitä tarvinnut, ääliö?

En oo tarvinnut ensiaputarvikkeitakaan laastaria lukuunottamatta, enkä ripulilääkettä, tai auton vararengasta mutta silti mulla on niitä.

Niiden omistaminen ei tee minusta ääliötä. Ehkä jopa päin vastoin.

Jos joku hätä tulee, pärjään. Mites sä?

Vierailija
47/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ihmiset ostaneet tabletteja vaan apteekkari sanoi että kriisinhallintakeskukseen kaikki kärrätty. Eli siellä ei niitäkään ole ollut valmiiksi. Suomella kaikki valmistautuminen kriiseihin retuperällä."pommisuojatkin" täynnä erilaisia rojuja kun ovat toimineet rojun säilytyspaikkoina.

No, eipä ole varautuminen retuperällä. Et taida olla kovin hyvin selvillä asioista?

Vierailija
48/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmettelen tätä kyllä miksi ei jo kovaa vauhtia kunnosteta väestönsuojia? Mikä maksaa? Pitäisi olla hihat heilumassa mutta ei.

Vierailija
49/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -86 suomalaiset saivat kilpirauhasen täydeltä radioaktiivista jodia, ja moni on silti vielä elossa.

En ottanut joditabletteja 1986 ja silti olen edelleen elossa. 

Minäkään en muista saaneeni. Olin silloin noin 10 vuotias. Oliko ne silloinkin loppu apteekeista?

Neuvostoliitto salasi onnettomuuden, niin kukaan ei olisi saanut niitä ajoissa.

Suomessa ei ois ollut oikeastaan kriittistä tarvettakaan, tilastollisesti ehkä joitakin kymmeniä syöpiä ois voitu välttää. Onnettomuuden lähialueilla olisi ollut tarve.

Jodilla tosiaan voi suojautua vain yhden tyyppiseltä säteilyhaitalta.

Vierailija
50/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo ihmettelen tätä kyllä miksi ei jo kovaa vauhtia kunnosteta väestönsuojia? Mikä maksaa? Pitäisi olla hihat heilumassa mutta ei.

”Miksei joku muu tee” -tyypit vauhdissa.

Oon oman taloyhtiöni vss-vastaava ja pitänyt hommat ajantasalla muutaman vuoden. Mites te?

Vierailija
51/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ydinsota tulee, niillä ei tee yhtään mitään. En tajua tätä ihmisten typeryyttä.

En ymmärrä sinun typeryyttä. Joditableteista on hyötyä ydinvoimalaonnettomuuden sattuessa. Ydinsodasta ei tainnut olla puhetta. Mutta ehkä parempikin, ettei sinulla niitä ole.

Vierailija
52/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuonna -86 suomalaiset saivat kilpirauhasen täydeltä radioaktiivista jodia, ja moni on silti vielä elossa.

Minäkään en muista saaneeni. Olin silloin noin 10 vuotias. Oliko ne silloinkin loppu apteekeista?

Suomessa ei ois ollut oikeastaan kriittistä tarvettakaan, tilastollisesti ehkä joitakin kymmeniä syöpiä ois voitu välttää. Onnettomuuden lähialueilla olisi ollut tarve.

Mutta Suomen viranomaiset kyllä havaitsivat säteilyn. Mutta siitä ei tiedotettu kansalaisia kun arveltiin sen tulevan N.liitosta eikä sitä haluttu loukata. Miettikää nyt millaista oli! Onko ihme jos nyt en luota STUK:n?

Vierailija
53/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joditabletista saa salilla lisää pumppia, kokeilkaa.

Vierailija
54/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta Suomen viranomaiset kyllä havaitsivat säteilyn. Mutta siitä ei tiedotettu kansalaisia kun arveltiin sen tulevan N.liitosta eikä sitä haluttu loukata. Miettikää nyt millaista oli! Onko ihme jos nyt en luota STUK:n?

Ensihavainnot taisivat tulla Ruotsista?

Vierailija
55/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on taloyhtiömme isännöitsijä, ja satuimme saamaan erään apteekin viimeisen 'taloyhtiöpurkin' eli 100 kpl joditabletteja.

Ollaan miehen kanssa yli viisikymppisiä, eikä olla ajateltu itse ottaa jodia, vaikka mikä tilanne tulisi. Kahden lapsemme lisäksi ollaan jaettu tabuja naapurustoon, jossa lapsia ja nuoria aikuisia.

Omassa taloyhtiössämme asuu vain vajaa parikymmentä ihmistä.

Vierailija
56/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensihavainnot taisivat tulla Ruotsista?

Ensimmäiset jotka sanoi sen julkisesti. Suomalaiset kyllä havaitsi mutta ei varoittaneet kansalaisiaan ettei N-liitonaapuri vaan ota nokkiinsa. 

Vierailija
57/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tuolla ne on samassa kaapissa kuin pari vuotta sitten hamstratut vessapaperit.

Vierailija
58/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

STUK: n pääjohtaja sanoi, että Ukrainassa suurikaan ydinvoimalaonnettimuus ei aiheuttaisu vaaraa Suomessa. Säteily jäisi tavallista auringonsäteilyä pienemmäksi. Nykyiset ydinvoimalat ovat aivan erilaisia kuin esim. Tsernobylin voimala. Kannattaa googlata Ukrainan ydinvomalan räjähtämimen ei aiheuttaisi vaaraa Suomeen, siellä on STUK: n kertomaa. Joditabletteja kyllä kerkiää hankkia. Ne eivät suojele muulta säteilyltä kuin radioaktiivisen jodin kertymisen kilpirauhaseen.

No näihin virkamiehiin luotto on yhtä korkealla kuin THL:ään. ”Ei ole realistista että korona tulisi Suomeen”.

Suomi on kyllä kummallinen saareke tämän pahan maailman keskellä. Mikään ei kosketa suomea.

Vierailija
59/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mä niillä tekisin? Mitä ne nyt enää suojais, epämuodostunutta lasta en voi enää saada, yksi on jo ilman ilman ydinlaskeumaakin.

Vierailija
60/66 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kilpirauhaselle ei pieni säteily ole pahitteeksi. Kun tuota liikatoimintaa kerran on. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kolme