Onko kellään tiliä ulkomaisessa pankissa?
Ei siis Nordeassa tai Danske Bankissa, vaan jossain oikeasti ulkomaisessa? Esim BNP Paribas, Citibank Europe tai DNB Bank Asa? Miten sait tilin ja onko siellä isot palvelumaksut jne?
Kommentit (30)
Englantilainen pankki ja jenkkipankki, koska olen asunut noissa maissa. Täytyy pystyä todistamaan, että asuu maassa kun avaa tilin.
On kuluton jenkkitili, jonka avasin siellä asuessani. Sen sijaan vaihtoaikana Ranskassa avatun pankkitilin suljin. Ranskassa pankkitilin avaaminen oli yllättävän vaikea prosessi eikä sen sulkeminenkaan mennyt niinkuin kuvittelin.
Olen yrittäny avata tiliä N26 pankissa mutta ei hyväksy mun veronumeroa, olisko kenelläkään antaa tähän neuvoa?
On kaksi tiliä, tosin asun siinä maassa. Palvelumaksuista ei hajuakaan, en kiinnitä sellaiseen huomiota.
Minulla on tili useammassa maassa, mutta kaikissa niissä olen asunut ja muutettuani pitänyt tilin voimassa. Kaikkiin näihin tileihin on myös luottokortit.
On.
Aikoinaan kun työskentelin Sveitsissä mulla oli tili siellä ja nyt kun asun osittain Italiassa niin täällä on tili. Meniskö joku 1,5e kuukaudessa tai per transaktio.
Vierailija kirjoitti:
Löytyy Sveitsissä tili ja Irlannissa. Irlannissa olin töissä ja sitä varten oli tili välttämätöntä. Sveitsiin avasin tilin kun olin siellä lomalla.
Ei ole mitään erikoista avata tili muissa maissa.
Ai Sveitsissä ei tarvitse olla osoitetta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen joskus miettinyt että avaisivatkohan Ruotsissa kun mulla on ruotsalainen henkilötunnus ollut joskus, kai se validi vieläkin on vaikkei mitään sikäläistä henkkaria tietenkään ole.
Vaikeaa on avata ulkomaalaista tiliä jos ei ele paikallista osoitetta. Itse en esim pysty avaamaan tiliä Suomessa koska asun ulkomailla.
pitäisi pystyä, jos asut EU-alueella, jos taas muualla niin ei tosiaan helposti onnistu.
Italiassa. On korkeat maksut mutta meillä on pari suoraveloitusta Italiassa joita varten tili jouduttiin avaamaan. Muuten hoidan suomalaisen tilin kautta laskut
Kyllä vain. Muutaman kympin kuussa maksaa, lähinnä käytössä olevien korttien takia. Osoitetta ja maassaololupaa kysyivät avattaessa.