Voiko kermaa antaa vauvalle?
Mulla tulee aika vähän maitoa. Vauva tarvii kuitenkin ruokaa. Voinko antaa kermaa? Siinä olisi ainakin rasvaa tarpeeksi.
Kommentit (69)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:09"]
Onhan tää provo?
[/quote]
Miksi olisi?
Tietenkin voi antaa, mitä muuta sitten?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:16"]
Tietenkin voi antaa, mitä muuta sitten?
[/quote]
Pihviä ja maustevoita.
Mun mies antoi kerran kevytkermaa Tuttelin sijaan, erehdyksessä kun ilman rillejään meni unenpöpperöissä täyttämään tuttipulloa. Vauva nukkui sen yön paremmin kuin koskaan. Ei tätä kyllä voi mitenkään jatkuvana käytäntönä suositella. Osta ennemmin sitä Tuttelia tai mitä niitä vastikkeita nykyään onkaan, ne on kuitenkin suunniteltu vauvan ravinnoksi ja ravinnossahan on kyse muustakin kuin vain kaloreista.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:27"]Mun mies antoi kerran kevytkermaa Tuttelin sijaan, erehdyksessä kun ilman rillejään meni unenpöpperöissä täyttämään tuttipulloa. Vauva nukkui sen yön paremmin kuin koskaan. Ei tätä kyllä voi mitenkään jatkuvana käytäntönä suositella. Osta ennemmin sitä Tuttelia tai mitä niitä vastikkeita nykyään onkaan, ne on kuitenkin suunniteltu vauvan ravinnoksi ja ravinnossahan on kyse muustakin kuin vain kaloreista.
[/quote]
Eikä, meille on käynyt sama! Ja neiti nukkui tosiaan loistavasti xD
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:15"]
Onhan tää provo?
[/quote]
Miksi olisi?
[/quote]
Siksi, kun Suomessa käytetää yleisesti äidinmaidokorvikkeita vai -vastikkeitako ne nykyään ovat. Ovat halvempiakin kuin kermaa.
Vai kenen vauvaa sinä olet ruokkimassa?
Lehmänmaitoahan ei saa antaa ja kermassahan sitä on aina? Olen maitoallergikko, juustoa siedän mutten mitään kermaa niin en tiedä varmaksi..
Mun isoäiti juotti mun tädille aikoinaan kermaa, kun oli niin isokokoinen vauva. Ihan on täti siitä hengissä selvinnyt, mutta ei sitä suositella voi.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:51"]
Mun isoäiti juotti mun tädille aikoinaan kermaa, kun oli niin isokokoinen vauva. Ihan on täti siitä hengissä selvinnyt, mutta ei sitä suositella voi.
[/quote]
Miksi ei voi suositella?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:31"]
Onhan tää provo?
[/quote]
Miksi olisi?
[/quote]
Siksi, kun Suomessa käytetää yleisesti äidinmaidokorvikkeita vai -vastikkeitako ne nykyään ovat. Ovat halvempiakin kuin kermaa.
[/quote]
Kermahan on kuitenkin parempaa ravintoa kuin vastikkeet.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:27"]Mun mies antoi kerran kevytkermaa Tuttelin sijaan, erehdyksessä kun ilman rillejään meni unenpöpperöissä täyttämään tuttipulloa. Vauva nukkui sen yön paremmin kuin koskaan. Ei tätä kyllä voi mitenkään jatkuvana käytäntönä suositella. Osta ennemmin sitä Tuttelia tai mitä niitä vastikkeita nykyään onkaan, ne on kuitenkin suunniteltu vauvan ravinnoksi ja ravinnossahan on kyse muustakin kuin vain kaloreista. [/quote] Eikä, meille on käynyt sama! Ja neiti nukkui tosiaan loistavasti xD
[/quote]
Eikös tämä jo ole osoitus siitä, että vauva on saanut hyvää ruokaa ja on tyytyväinen?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:07"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 15:27"]Mun mies antoi kerran kevytkermaa Tuttelin sijaan, erehdyksessä kun ilman rillejään meni unenpöpperöissä täyttämään tuttipulloa. Vauva nukkui sen yön paremmin kuin koskaan. Ei tätä kyllä voi mitenkään jatkuvana käytäntönä suositella. Osta ennemmin sitä Tuttelia tai mitä niitä vastikkeita nykyään onkaan, ne on kuitenkin suunniteltu vauvan ravinnoksi ja ravinnossahan on kyse muustakin kuin vain kaloreista. [/quote] Eikä, meille on käynyt sama! Ja neiti nukkui tosiaan loistavasti xD
[/quote]
Eikös tämä jo ole osoitus siitä, että vauva on saanut hyvää ruokaa ja on tyytyväinen?
[/quote]
Minä nukun hyvin ja olen tyytyväinen juotuani pullon viinaa. Silti viina ei ole minulle hyväksi.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:03"]
Onhan tää provo?
[/quote]
Miksi olisi?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Kerma tehdään maidosta, joka on lehmän jälkeläiselle hyvä. Ihmisen jälkeläiselle ei. Maitoa voi juoda janoon, mutta sopivia aminohappoja siinä ei ole. Ihmisvauva ei saa kasvuravintoa lehmävauvan ruoasta.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 16:03"]
Onhan tää provo?
[/quote]
Miksi olisi?
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei ole. Kerma tehdään maidosta, joka on lehmän jälkeläiselle hyvä. Ihmisen jälkeläiselle ei. Maitoa voi juoda janoon, mutta sopivia aminohappoja siinä ei ole. Ihmisvauva ei saa kasvuravintoa lehmävauvan ruoasta.
[/quote]
Whaaaat? Tehdäänhän korvikkeetkin lehmänmaidosta!
Korvikkeissa maidon proteiini on pilkottu, jotta se soveltuisi paremmin vauvan herkälle mahalle. Lisäksi korvikkeissa on valtavasti lisättynä vauvan tarvitsemia ravintoaineita, joten kerma ei todellakaan ole vauvalle soveltuvaa ravintoa. Toivon todellakin, että tää oli provo ja vitsi, ei noin tyhmiä ihmisiä saa olla olemassa...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 22:33"]
Korvikkeissa maidon proteiini on pilkottu, jotta se soveltuisi paremmin vauvan herkälle mahalle. Lisäksi korvikkeissa on valtavasti lisättynä vauvan tarvitsemia ravintoaineita, joten kerma ei todellakaan ole vauvalle soveltuvaa ravintoa. Toivon todellakin, että tää oli provo ja vitsi, ei noin tyhmiä ihmisiä saa olla olemassa...
[/quote]
Siis sun mielestä teollisesti valmistettu ruoka on lapselle parempaa kuin lehmän tissistä saatu???
Toivottavasti sulla ei ole lapsia.
Soita neuvolaan ja kysy!