Vuokaan ja uuniin - helpot reseptit pinoon
Tällainen pino oli palstalla joskus reilut 10 vuotta sitten, mutta siihen ei pysty enää kirjoittamaan kuin rekisteröityneenä. Kysymys on siis miten teet hyvää ruokaa vähällä vaivalla, vuokaan ja uuniin -tyylillä.
Voisin aloittaa Broileria ja kasviksia riisipedillä -ohjeella.
Vuokaan keittämätöntä riisiä 3 dl, päälle kasviksia ( esim. paprikaa, kesäkurpitsaa) ja kasvislientä 6 dl. Siihen päälle kanan rintaleikkeet. Paistetaan uunissa 200 asteessa 50-60 minuuttia.
Kommentit (8)
Helppo uunisei:
400 grammaa seitiä
4 rlk tomaattipyreetä
muutama aurinkokuivattu tomaatti
2 rlk sitruunamehua
2 rlk makeaa chilikastiketta
suolaa ja mustapippuria
150 grammaa mozzarellaa
Lado kalapalat uunivuokaan. Sekoita tomaattipyree, silputut tomaatit ja mausteet kulhossa. Levitä seos kalapalojen päälle.
Paista 175-asteisessa uunissa 45 minuuttia.
Lisää kalojen päälle mozzarella viipaleina ja paista vielä 15 minuuttia.
Tarjoa muusin kanssa.
Xenian blogissa on käsittämättömän hyviä ruoka- ja leivontaohjeita. Lukekaa Xenias day.
Savulohikiusaus. Mä ostan aina -50 % -kylmäsavulohifileitä ja lykkään pakkaseen. Laitan voideltuun vuokaan perunasipulisekoitusta, saksilla pienittyä savulohta, kermaa ja mustapippuria. Sen kanssa pitää tietysti tehdä joku kasvislisuke, mutta itse ruoka ei vaadi oikeastaan mitään.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:13"]
Tällainen pino oli palstalla joskus reilut 10 vuotta sitten, mutta siihen ei pysty enää kirjoittamaan kuin rekisteröityneenä. Kysymys on siis miten teet hyvää ruokaa vähällä vaivalla, vuokaan ja uuniin -tyylillä.
Vuokaan keittämätöntä riisiä 3 dl, päälle kasviksia ( esim. paprikaa, kesäkurpitsaa) ja kasvislientä 6 dl. Siihen päälle kanan rintaleikkeet. Paistetaan uunissa 200 asteessa 50-60 minuuttia.
[/quote]
Mä teen tätä samaa kanakoivilla. Riisistä tulee minusta parempaa, kun on vähän rasvaisempaa lihaa.
Tässä oma makaroonivuokareseptini:
*700 g jauhelihaa
*1 pss rainbow grillattuja kasviksia (pakaste)
*1 pss ruispikamakaroneja
*2x2dl prk ruokakermaa
*2 tölkkiä dolmion lasagnekastiketta
*1 lihaliemikuutio
Jauheliha ja kasvikset paistetaan (itse laitan lihaliemikuution jauhelihan sekaan). Sekoita jauheliha+kasvikset, keittämättömät makaronit, lasagnekastike ja ruokakerma. Kaada vuokaan ja paista 200 asteessa noin tunti. Tähän kannattaa varata iso vuoka.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:13"]
[/quote]
Mä teen tätä samaa kanakoivilla. Riisistä tulee minusta parempaa, kun on vähän rasvaisempaa lihaa.
Tässä oma makaroonivuokareseptini:
*700 g jauhelihaa
*1 pss rainbow grillattuja kasviksia (pakaste)
*1 pss ruispikamakaroneja
*2x2dl prk ruokakermaa
*2 tölkkiä dolmion lasagnekastiketta
*1 lihaliemikuutio
Jauheliha ja kasvikset paistetaan (itse laitan lihaliemikuution jauhelihan sekaan). Sekoita jauheliha+kasvikset, keittämättömät makaronit, lasagnekastike ja ruokakerma. Kaada vuokaan ja paista 200 asteessa noin tunti. Tähän kannattaa varata iso vuoka.
[/quote]
Kumpi Dolmio lasagnekastike? Se tomaatti vai vaalea?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 14:46"]
Uunikasviksia munamaidolla
[/quote]Vähän kinkkua tai nakkeja sekaan.