Olen kiltti, eikä minua auteta koskaan
Olen hoitanut naapureiden koirat, kissat, kukat ja kalat. Ei mitään kiitosta. (kahdelta joku ilmaiskortti) Kun pyysin apua pyykkieni ripustamiseen (tuli äkkilähtö siskoni tilanteen vuoksi) niin ei mitään. Ei vastaa puhelimeen, ei oveen. Muutenkin olen auttanut aina kun mahdollista.
Kommentit (9)
Sun täytyy ihan itse määritellä hintasi. Mäkin hoidan eläimiä ja koteja, korvausta vastaan.
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. --Luukas 6:35
Niin? Eivät ilmeisesti olleet kotona juuri silloin kun pyykkejä olisi pitänyt ripustaa. Tai olivat kotona mutta lemmiskelemässä. Onhan noita skenaarioita.
Eikai auttaminen oli mikään "nokun mä olen auttanut sen ja sen verran niin sunkin pitää auttaa".
Auttaminen ei ole kiellettyä ja auttavaisuus on ihana piirre ihmisessä, mutta kyllä se on yleensä ihan pyytteetöntä eikä siitä voi loukkaantua, jos muut ei ehdi tai halua auttaa.
Joo hellitä hetkeksi sen auttamishalukkuutesi kanssa.
Roskasankon niskaasi vaan saat ennemmin tai myöhemmin.
Kiittämättömyys on palkkasi.
Itse lopetin naapureiden auttamisen vuosia sitten, sillä palkaksi sain esim. puhkotut autonrenkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille. --Luukas 6:35
?!
Täällä samanlainen dorka. Autan kaikkia ja saan vaan negatiivista palautusta. Hyväksikäyttöä !
Lopettaisin auttamisen itsekin. Oot vaan hyväksikäytettävå.