Mikä on paras ruisleipä?
Syön vain näkkäriä. Joskus tekisi mieli pehmeetä leipää. Mikä olisi hyvä ruisleipä?
Kommentit (40)
LLinkosuon ruisoskari ja nokare voita päälle!
En syö ruisleipää joten en tiedä. Pidän vain vaaleasta leivästä
Vaasan ruispalat tai oululaisen jälkiuunileipä tai reissumies.
Porokylän leipomon ruisleipä. Siinä on hinta-laatu suhde kohillaan.
M34
Lidlin ohut lätty on kokeilemisen arvoinen.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:11"]
Vaasan ruispalat tai oululaisen jälkiuunileipä tai reissumies.
[/quote]
Ap kysyi ruisleivistä, ei sekaleivistä.
Itse syön tavallista Reissumiestä (ja tiedän että viljasta "vain" 74% on ruista, enkä ole valmis maksamaan mansikoita siitä että kaikki vilja olisi ruista, Tosi Ruis on yli kaksi kertaa kalliimpaa). Halpuutuksen jälkeen pikkupussi Prismassa on maksanut 0,32€ ja meillä tuollainen menee tavallisesti päivässä. Ostan niitä kasan pakasteeseen ja illalla otan aina aamupalaleivät sulamaan. Paras siis hinnan ja kätevän pussikoon asiosta ja makukin ok ja kuituakin riittävästi 10%.
Sinuhen Ruisvarras. Rapsakkaa ja maukasta.
En tiedä onko "oikeaa" ruislepää tämä, mutta tummat (vai tosi tummat?) versiot ruispaloista ja reissumiehestä, superhyvää!
Oma mummini teki itse perheemme ruisleivat leivinuunissa ja se paras oli joko juuri uunista otettu tai sitten hieman pidemman aikaa uunissa kypsytetty kovempi ja aromisempi jalkiuuniruisleipa. Ja naa oli niin parhaita.
Nykyaan oma aitini leipoo samalla reseptilla ruisleivan. Kaupan hyllylta ei saa mitaa mika edes vastaisi itse tehtya ruisleipaa.
ja sinuhen ruisnapit on ihanan makusia
Onkohan se Ullan Pakari vai mikä, sellainen ruisreikäleipä, ostan usein Cittarista ja näyttää löytyvän Prismastakin. On hyvää.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:31"]
Onkohan se Ullan Pakari vai mikä, sellainen ruisreikäleipä, ostan usein Cittarista ja näyttää löytyvän Prismastakin. On hyvää.
[/quote]
Joo, muistin oikein ja tässä selostus: http://www.ullanpakari.fi/tuotteet/category/ullan-ruis-2/
Hassua, että kun ostaa jotain paljon, ei enää edes ajattele nimeä vaan nappaa tutunnäköisen pussin hyllyltä.
Samsaran ruisvuoka. Täysjyväruista, vähäsuolainen ja luomu.
Fazerin ruispuikulat