Ekaa kertaa kiinalaiseen, suositelkaa mitä kannattaa ottaa?
Ehkä tyhmä kysymys, mutta en oikeasti tiedä. En ole ikinä syönyt kiinalaista ruokaa ja tänään ajattelin hakea sieltä take away-annokset kotiin. Mitään kovin eksoottista en halua, eikä kauhean tulistakaan. Jotain lihaa, kanaa, possua tai härkää?
Antakaa vinkkejä, etten ole ihan tyhmänä siellä kassalla..
Kommentit (20)
Varmaan joku kana hapanimeläkastikkeella on aika perus ja varma valinta.
Peking-kanaa tai kanaa ja pähkinöitä. Parasta!
Pekingin ankka on parasta mutta kalleimmasta päästä, kung po kana on suht tulista mutta hyvää. Kanaa, bambunversoja ja herkkusieniä,ja sitten kevätrullia ehdottomasti!
Mustamakkaraa yleensä tilaan tai lihiksen kahella nakilla.jälkkäriksi possumunkki ja kaffe.
Suosittelen paistettua koiraa. Ei kannata olla ennakkoluuloinen!
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:58"]Suosittelen paistettua koiraa. Ei kannata olla ennakkoluuloinen!
[/quote]
Haha :D
Riisi on varma valinta. Olet kai joskus riisiä syönyt.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:59"]Riisi on varma valinta. Olet kai joskus riisiä syönyt.
[/quote]
Äläs nyt. Peruna se miehen tiellä pitää. Ei mitään ulkolaisia turhakkeita.
Fuc mi So long -pataa kun pyydät, niin menee kieli mukana. Mmmmm mitä herkkua!!
Kevätkääryleet tai munakeitto
KungPo kanaa
Friteerattua banaania
Offtopic: Kuka on käynyt Kiinassa syömässä kiinalaista ruokaa? Pekingissä oli aika karsean makuista. Tosin siellähän eroja on maantieteellisesti huomattavasti ja sain sen käsityksen, että Etelä-Kiinassa ruoka on parempaa.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 13:18"]Offtopic: Kuka on käynyt Kiinassa syömässä kiinalaista ruokaa? Pekingissä oli aika karsean makuista. Tosin siellähän eroja on maantieteellisesti huomattavasti ja sain sen käsityksen, että Etelä-Kiinassa ruoka on parempaa.
[/quote]
Mä asuin koilliskiinassa ja siellä syötiin sichuanilaista ruokaa. Huomattavasti parempaa kuin pekingin mauton ruoka. Kantonilainen ruoka myös hyvää, houkan tulisempaa ja mausteisenpaa. Myös korealaista ruokaa syödään kiinassa paljon ja se on tosi hyvää!!
Pekingin kanaa suosittelen, tosin olen käynyt kiinalaisissa kovin vähän, mutta tuota olen useimmin tilannut.
Mongolian lammas on hyvää. Ei vaan harmittavan usein löydy listalta.
Se on aivan samantekevää, kaikki maistuu samalta, hyvältä, mutta samalta.