Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joutuuko oikeasti maksamaan välilaskun, jos

Vierailija
31.07.2015 |

Alkaa synnyttämään? Tämä oli oikeasti uutta tietoa minulle! Olen kuvitellut sairauden yms. takia välilaskun kuuluvan lentoyhtiön palveluun ja hintaan :o Mutta se pitää siis maksaa itse, Säteen perhehän tätä selvitti?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos synnytys on käynnissä/vedet mennyt niin taatusti joutuu. Josko kukaan lentokapteeni suostuisi edes ottamaan koneeseen.
Itse viimeksi puolisen vuotta sitten istuin koneessa kentällä 1,5h koska eräällä raskaana olevalla matkustajalla oli päivän liian vanha lääkärintodistus lentokelpoisuudesta mukana. Kapteeni sanoi että kone ei nouse tämä matkustaja kyydissä ennen uutta lääkärintarkastusta...

Vierailija
2/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:19"]No jos synnytys on käynnissä/vedet mennyt niin taatusti joutuu. Josko kukaan lentokapteeni suostuisi edes ottamaan koneeseen.
Itse viimeksi puolisen vuotta sitten istuin koneessa kentällä 1,5h koska eräällä raskaana olevalla matkustajalla oli päivän liian vanha lääkärintodistus lentokelpoisuudesta mukana. Kapteeni sanoi että kone ei nouse tämä matkustaja kyydissä ennen uutta lääkärintarkastusta...
[/quote]

Mitä se maksaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin pitää maksaa itse, jos on joko salannut raskautensa tai raskaus on ylittänyt lentoyhtiön määrittelemän lentokelpoisuusajan. Edelleen, raskaus ei ole sairaus. Jotain sydänkohtausta on mahdoton ennustaa, mutta synnytys on varma seuraus raskaudesta. Harvoin mikään välilasku edes on tarpeen. Valtaosa lennoista kun kuitenkin on muutaman tunnin lentoja.

Vierailija
4/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse maksaa. Lapsiveden tihkuminen ei ole synnytys ja vedet voi mennä koneessakin. Se on taas ihan ymmärrettävää, että lentoyhtiön todistusvaatimukset täytyy täyttää, just niin kuin #2 tapauksessa vanhentunut lääkärintodistus ei kelvannut.

Vierailija
5/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:19"]No jos synnytys on käynnissä/vedet mennyt niin taatusti joutuu. Josko kukaan lentokapteeni suostuisi edes ottamaan koneeseen.
[/quote]

Mikä ihmeen lento se sellainen on, joka odottaa 1,5 tuntia yhtä itse asiansa sössinyttä matkustajaa? Mistä ne tuossa puolessatoissa tunnissa hommasivat sen gynekologin sinne kentälle tekemään tarkastusta? Eiköhän yleensä kone lähde ajallaan ja matkustaja pistetään hankkimaan lippu seuraavaan koneeseen.

Vierailija
6/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittivätkö vai olettivatko?

Itsekään en menisi reittilentokoneella rv 24 vesien jo mentyä. Sen verran arvostan omaa ja lapseni terveyttä... Lentoyhtiö lisäksi ajattelee muita matkustajia ja omia työntekijöitään.

Vierailija
7/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että sossu maksaa välilaskun, jos saa toimeentulotukea.

Vierailija
8/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vesien meno automaattisesti tarkoita, että säännöllisiä supistuksia alkaa tulla.

Vierailija
9/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:31"]

Selvittivätkö vai olettivatko?

Itsekään en menisi reittilentokoneella rv 24 vesien jo mentyä. Sen verran arvostan omaa ja lapseni terveyttä... Lentoyhtiö lisäksi ajattelee muita matkustajia ja omia työntekijöitään.

[/quote]

Voit kuitenkin odotella muutaman päivän, soitella ympäriinsä kuka maksaisi kulut,  käydä joutessasi tsekkailemassa muutaman sairaalan ja päättää kesken hoidon, että emmä haluu olla täällä, haluun pois? Ja sitten parin päivän päästä haluat ambulanssihelikopterin Suomeen, maksoi mitä maksoi ja maksoi kuka maksoi?

Vierailija
10/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:19"]No jos synnytys on käynnissä/vedet mennyt niin taatusti joutuu. Josko kukaan lentokapteeni suostuisi edes ottamaan koneeseen.
[/quote]

Mikä ihmeen lento se sellainen on, joka odottaa 1,5 tuntia yhtä itse asiansa sössinyttä matkustajaa? Mistä ne tuossa puolessatoissa tunnissa hommasivat sen gynekologin sinne kentälle tekemään tarkastusta? Eiköhän yleensä kone lähde ajallaan ja matkustaja pistetään hankkimaan lippu seuraavaan koneeseen.
[/quote]
No sitä itsekin vähän ihmettelin. Nouvelairin lomalento kyseessä, jostain oli hälytetty lääkäri ja tarkastus tehtiin käsittääkseni lentokoneen ohjaamossa :D

Vierailija
11/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:15"]Alkaa synnyttämään? Tämä oli oikeasti uutta tietoa minulle! Olen kuvitellut sairauden yms. takia välilaskun kuuluvan lentoyhtiön palveluun ja hintaan :o Mutta se pitää siis maksaa itse, Säteen perhehän tätä selvitti?
[/quote]

Onhan se hieman eri juttu, meneekö lapsivedet siellä lennolla vai ovatko menneet jo aikaisemmin. Ei minusta ole oikein mennä reittikoneella tietäen että synnytys on käynnistynyt. Jos menee ja kone joutuu siksi tekemään välilaskun, on kohtuullista maksaa se itse.

Vierailija
12/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:36"]

Ei vesien meno automaattisesti tarkoita, että säännöllisiä supistuksia alkaa tulla.

[/quote]

Näin on. HUSsin ohjeetkin sanovat, että rauhassa voi odotella puoli vuotta - vuorokauden.

Vierailija
13/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai pitää... Voi luoja teitä.

Vierailija
14/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:43"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:36"]

[/quote]

Näin on. HUSsin ohjeetkin sanovat, että rauhassa voi odotella puoli vuotta - vuorokauden.

[/quote]

Joo mutta suuri mahdollisuus siihen on, ei mikään tavallinen lentokone ota markustajaa jolta vedet menneet!

Vierailija
15/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:39"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:19"]No jos synnytys on käynnissä/vedet mennyt niin taatusti joutuu. Josko kukaan lentokapteeni suostuisi edes ottamaan koneeseen.
[/quote]

[/quote]
No sitä itsekin vähän ihmettelin. Nouvelairin lomalento kyseessä, jostain oli hälytetty lääkäri ja tarkastus tehtiin käsittääkseni lentokoneen ohjaamossa :D
[/quote]

Joopajoo. Ei tällaisesta edes tiedotettaisi muille matkustajille. Kapteeni varmaan kuulutti, että "täällä ohjaamossa nyt tehdään sisätutkimusta yhdelle raskaana olevalle matkustajalle, odotellaan vain rauhassa". Johan siinä tulee potilaan yksityisyydensuoja ym. vastaan. Eiköhän ole niin, että lento viivästyi muista syistä mutta kun joku näki raskaana olevan naisen jonossa, alkoi huhu kiertää ja juttu "vähän" värittyi matkalla...

Vierailija
16/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:34"]

Luulen, että sossu maksaa välilaskun, jos saa toimeentulotukea.

[/quote]

No ei kyllä maksa.

Vierailija
17/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:43"]

[/quote]

[/quote]

Ei rv 24 vaan kyllä siinä on jopa ambulanssikyyti tarpeen. Täysiakaisen synnytyksen, jossa vauva jo laskeutunut, kohdalla tilanne on täysin eri, kun ei ole riskiä napanuoran luiskahtamisesta.

Rv 24 on lisäsi tarpeen estää synnytystä, jokainen lisäpäivä kohdussa otetaan kiitollisuudella vastaan!

Vierailija
18/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:39"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:30"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:19"]No jos synnytys on käynnissä/vedet mennyt niin taatusti joutuu. Josko kukaan lentokapteeni suostuisi edes ottamaan koneeseen. Itse viimeksi puolisen vuotta sitten istuin koneessa kentällä 1,5h koska eräällä raskaana olevalla matkustajalla oli päivän liian vanha lääkärintodistus lentokelpoisuudesta mukana. Kapteeni sanoi että kone ei nouse tämä matkustaja kyydissä ennen uutta lääkärintarkastusta... [/quote] Mikä ihmeen lento se sellainen on, joka odottaa 1,5 tuntia yhtä itse asiansa sössinyttä matkustajaa? Mistä ne tuossa puolessatoissa tunnissa hommasivat sen gynekologin sinne kentälle tekemään tarkastusta? Eiköhän yleensä kone lähde ajallaan ja matkustaja pistetään hankkimaan lippu seuraavaan koneeseen. [/quote] No sitä itsekin vähän ihmettelin. Nouvelairin lomalento kyseessä, jostain oli hälytetty lääkäri ja tarkastus tehtiin käsittääkseni lentokoneen ohjaamossa :D

[/quote]

Errr... Miten ne mahtui tarkastamaan ohjaamossa? Siellähän ei yleensä ylimääräistä tilaa juuri ole...

Vierailija
19/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:27"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:19"]No jos synnytys on käynnissä/vedet mennyt niin taatusti joutuu. Josko kukaan lentokapteeni suostuisi edes ottamaan koneeseen.
[/quote]

Mitä se maksaa?
[/quote]
Jos välilaskua tarkoitit, niin satoja tuhansia euroja.

Vierailija
20/24 |
31.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 12:43"]

[/quote]

[/quote]

Ei rv 24 vaan kyllä siinä on jopa ambulanssikyyti tarpeen. Täysiakaisen synnytyksen, jossa vauva jo laskeutunut, kohdalla tilanne on täysin eri, kun ei ole riskiä napanuoran luiskahtamisesta.

Rv 24 on lisäsi tarpeen estää synnytystä, jokainen lisäpäivä kohdussa otetaan kiitollisuudella vastaan!

[/quote]

Aihetta sivuten: Minä tunnen naisen, jolta meni vedet vko 19. Sairaalassa pistettiin pakkolepoon ja kohdunsuu ommeltiin kiinni. Vettä muodostui riittävästi, että tuo onnistui. Supistelu alkoi rv 28, estolääkkeet ei tepsineet. Lääkärit olisivat halunneet että lapsi pysyisi sisällä vielä ainakin pari viikkoa, mutta onneksi ei pahempaa käynyt. Lapsi on nyt ala-astelainen ja terve lukuunottamatta vaikeaa astmaa (alikehittyneet keuhkot, kuulemma).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä