SAIN PERINTÖÄ 300 000 EUROA.
Kommentit (31)
Se on enemmän ehkä mitä tienaan koko loppuelämässäni pankkitilille.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:17"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:09"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:32"]Aika jees, tekemättä yhtään mitään. Itse 35v, ja joutunut tekemään vitusti töitä että olen saanut saman verran kasaan. Perintöjä tulee 0e kun on niin persaukiset vanhemmat, mutta samapa tuo. [/quote] Olet jo 35-vuotiaana saanut säästettyä 300 000? Onnittelut. Paljonko on palkkasi ja minkä ikäisenä aloitit työt? [/quote] Jos vaikka säästää 20 tuhatta vuodessa, tuon säästäminen vie 15 vuotta. Missään normaalitöissä ei voi säästää pakollisten kulujen jälkeen lähes 2 tonnia/kk, ainakaan 20-vuotiaana. Olisi kiva tietää mikä ammatti, varmaan yrittäjä. Ohjelmistoyritys tai jotain. Lääkäri ehkä pystyy säästämään 10 vuodessa 300 tuhatta, vaikka maksaisi taloakin samalla. Sekin vaatii jo vähintään 100 tonnin vuositulot.
[/quote]
No itse olen pienituloinen 37-vuotias, mutta olen saanut 220 000 edestä omaisuutta kokoon siten, että ostin asunnon Helsingistä heti opiskelemaan lähtiessäni. Ja perse ruvella olen saanut töitä tehdä että olen saanut lainanlyhennyksen kokoon joka kuukausi. Tämän lisäksi olen omin käsin tehnyt asuntoon täysremontin, joka nosti sen arvoa selvästi. Arvo on vielä ajan mittaan muutenkin noussut, joten tulos on tämä. Jos minulla olisi edes normaalit kk-tulot, olisin jo maksanut koko lainan pois ja silloin koko asunnon arvo (260 000,-) olisi luettavissa omaisuudekseni.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:17"]
Jos vaikka säästää 20 tuhatta vuodessa, tuon säästäminen vie 15 vuotta. Missään normaalitöissä ei voi säästää pakollisten kulujen jälkeen lähes 2 tonnia/kk, ainakaan 20-vuotiaana. Olisi kiva tietää mikä ammatti, varmaan yrittäjä. Ohjelmistoyritys tai jotain. Lääkäri ehkä pystyy säästämään 10 vuodessa 300 tuhatta, vaikka maksaisi taloakin samalla. Sekin vaatii jo vähintään 100 tonnin vuositulot.
[/quote]
Itse aloitin osakesäästämisen noin 2009 ja nyt on kasassa jo 265'000. En muista mitä palkkaa silloin sain mutta sen tiedän että kuluni olivat aivan älyttömänä pienet. Ovat sitä vieläkin. Asumiseen menee noin 170EUR/kk eikä minulla ole oikein mitään muutakaan mihin käyttää rahaa. Kaikki lainat on maksettu. Toinen syy että säästäminen on sujunut onkin sitten se että osakkeista saa osinkoa. Nyt näyttää siltä että tänä vuonna osingoista tulee verojen jälkeen noin 8000EUR. Tuon kun jakaa vuoden jokaiselle kuukaudelle niin siitä tulee ylimääräistä tuloa yli 500EUR/kk.
Tietenkin osakesäästämisessä on riskinsä. Minullakin on osakkeita jotka ovat käytännössä arvottomia tai sellaisia mitkä eivät ole koskaan maksaneet osinkoa. Lisäksi ei koskaan tiedä koska osinkoverotus taas nousee tai tuleeko vaikka varallisuusvero. Erikoista kun vaikuttaa siltä että oman maan viranomaiset ovat säästämisen pahin vihollinen.
25: Sulla on kyllä ollut erinomainen ajoitus sijoittamisen aloittamisessa :) Mitä varten säästät, aiotko hypätä työelämästä kokonaan pois? Pienillä menoillahan se alkaa kohta olla mahdollista.
Mikähän tämän aloituksen tarkoitus oli? Leuhkia sillä, että sai paljon perintöä vai eikö ap tiedä, että keskivertosuomalainen perii noin 80 000 euroa, joten onhan tuo moninkertainen määrä iso.
26: Ajoitus oli kieltämättä aika hyvä koska tuohon aikaan sai hyviä yhtiöitä pienemmällä rahalla. Minua ei niinkään kiinnosta osakkeen arvo tänään vaan se että minkä verran siitä saa osinkoa ja siihen liittyvät numerot.
Ajatuksena on se että saisin tarpeeksi isot tulot säästöistä jotta voisin lopettaa työnteon. Pieni purjevene jo löytyy ja sillä voisi olla mukavaa purjehtia pari vuotta vaikka välimerellä tai karibialla. Tai muuttaa Espanjaan tai Meksikoon ja opiskella espanjaa vuosi pari.
[quote author="melba" time="31.07.2015 klo 12:47"]Mikähän tämän aloituksen tarkoitus oli? Leuhkia sillä, että sai paljon perintöä vai eikö ap tiedä, että keskivertosuomalainen perii noin 80 000 euroa, joten onhan tuo moninkertainen määrä iso.
[/quote]
Eiköhän aloituksen tarkoitus ole fiilistellä perinnöllä. Jos minulle on sattunut jotain hyvää, saan siitä vielä enemmän iloa kertomalla myös muille. En miellä sitä leuhkimiseksi.
Minä en saa perinnöksi, kuin sata metriä etumatkaa. :)
M34
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 11:09"]
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 10:32"]Aika jees, tekemättä yhtään mitään. Itse 35v, ja joutunut tekemään vitusti töitä että olen saanut saman verran kasaan. Perintöjä tulee 0e kun on niin persaukiset vanhemmat, mutta samapa tuo. [/quote] Olet jo 35-vuotiaana saanut säästettyä 300 000? Onnittelut. Paljonko on palkkasi ja minkä ikäisenä aloitit työt?
[/quote]
Yrittäjä, aloitin "oikeat" työt 22-vuotiaana. Palkkaa saan hyvin.
Meille tuli samanlainen summa.. Ostettiin pienestä kaupungista uudehko omakotitalo, uusi auto ja kahden lapsen tilille 10 000. Loput säästötilille ja jatketaan ihan normaalia elämää.. Tosin matkalle lähdetään ehkä vähän useamminkin kuin ennen..
Höjö höjö!