Kuka pitää muka rakennekynsistä?
Minusta ne on kauniit, mutta ei niillä mitään voi tehdä. Minulla oli puoli vuotta v. 2013 ja tuskastuin, kun ei persettään kunnolla saanut pyyhittyä. Erehdyin ottamaan viime syksynä jälleen pitkät kynnet ja huollatin niitä 4 kertaa, huollon välit 4 vkoa. Sitten meni hermot, kun talvella ei saanut auton ikkunoita raaputettua niiden saamarin kynsien takia. Kerran oli tankin luukku jäässä, ja oli pakko pyytää kaveria apuun, kun ei uskaltanut geelikynnellä kokeilla rapsuttaa jäitä pois. Poistatin karmeat tekokynnet ja geelilakkautin omat kynnet. Onpa helppoa mm. poimia mansikoita ja vadelmia. Sukkahousutkin saa vedettyä jalkaansa niin nopeasti. Kynsien kanssa se oli hankalaa.
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:11"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:03"]Minä otan aina ulkomailla rakennekynnet, viimeksi Varsovassa. Siellä maksaa kynsien laitto max. 40 €, kun Suomessa jopa satasen. Huollotkin on Suomessa järkyttävissä hinnoissa, 60 € ja sitä luokkaa.
[/quote]
Sun vastauksesta paistaa se, että olet rakennekynsien käyttäjä.
[/quote]
Ihan tosi, Sherlock. Toinen kertoo ottavansa aina ulkomailla rakennekynnet. Tästä lauseesta voi olla pääteltävissä yksinkertaisemmillakin aivoilla, että hän on rakennekynsien käyttäjä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:28"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:23"]Kynsillä voi tehdä ihan samat asiat kuin ilman niitäkin. Jos ei jotain pysty tekemään tasan samalla lailla kuin ennen, voi tehdä hieman eri lailla. Youtubesta löytyy videoita siitä, miten hyvin pitkät kynnet omaava tekee arkisia asioita. [/quote] Että pitää opetella tekemään asiat uudella tavalla kynsien takia? Mieti nyt vähän!
[/quote]
Ei niitä kynsiä tarvi ottaa jos on niin vaikeaa. Sanoin vain että jos ei voi tehdä samalla lailla kuin ennen niin useimpiin asioihin on monia tapoja. Toiset käyttää näitä kynsiystävällisiä tapoja myös ilman kynsiä eikä täten tarvitse opetella mitään uutta jos ottaa rakennekynset.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:21"]
Käyttäiskö niitä geelilakkoja ja rakennekynsiä samat, jotka vouhottaa volyymiripsistä? Kaveri huollattaa kynsiä muutaman viikon välein (3-4 vkoa) ja ripsiä varmaan yhtä usein js istuu kampaajalla värjäyksessä 5 viikon välein. En jaksaisi itse! Huomenna menee pedikyyriin. Ihme tapaus, koko ajan jotain kauneudenhoitojuttuja.
[/quote]
Eiköhän niitä käyttäjiä oo aika monenlaisia. Itse tykkään rakennekynsistä, mutta inhoan ripsipidennyksiä enkä myöskään käytä hiustenpidennyksiä.
Mulla oli akryylikynnet monta kuukautta, kunnes sain allergisen reaktion:/ kynsinauhoja kutitti ja pieniä vesikelloja alkoi muodostua ihon alle....kohta tapahtumasta viikko, ja ei ole kokonaan sormet parantuneet. Sanomattakin varmaan selvää, että kynnet sai lähteä-pysyvästi. Miehen mielestä vaan hyvä juttu: ei tykännyt mun tekokynsistä ollenkaan :D Itteeni harmittaa etten enää voi käyttää, mä tykkään rakennekynsistä ja niiden ulkonäöstä :)
En ymmärrä rakennekynsien käyttäjiä. Miksi maksaa sellaisista, kun ovat rumia ja muovisen näköisiä ja omatkin kynnet voisi kasvattaa samanlaisiksi? Ihmisen sormenkynnet kasvavat hirveää vauhtia, koko ajan saa olla leikkaamassa ja viilaamassa. Sitten siihen päälle vielä joku muovihärpäke?
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:49"]
En ymmärrä rakennekynsien käyttäjiä. Miksi maksaa sellaisista, kun ovat rumia ja muovisen näköisiä ja omatkin kynnet voisi kasvattaa samanlaisiksi? Ihmisen sormenkynnet kasvavat hirveää vauhtia, koko ajan saa olla leikkaamassa ja viilaamassa. Sitten siihen päälle vielä joku muovihärpäke?
[/quote]
Voi ne susta olla rumia, mutta et tedä niistä ilmeisesti mitään. Ne ei ole muovia eikä tule oman kynnen päälle niin kuin tekokynsi. Voivat näyttää ihan aidoilta, riippuen siitä millaiset tehdään.
Mun kynsi kasvaa ohueksi ja liuskoittuvaksi, ei pääse pitkäksi kun jo vahingoittuu tai katkeaa. Eivät myöskään kasva nopeasti, se on niin yksilöllistä.
[/quote]
Jos tykkää "stiletto" mallisista kynsistä, ja oma kynnen laatu on liuskoittuva ja ohut, niin ihan mahdotonta saada sellaisia omasta takaa. Vaikka omat kynnet saisikin suht pitkiksi, niin ei mene kuin pari päivää, ja joku jo katkeaa lyhyeksi ja sitten kaikki on pakko leikata yhtä lyhyiksi. Ei kiva. Itsellä ei omat kynnet pysy pitkinä juuri tuosta syystä: aina joku katkeaa ja kasvatuksen jälkeen kuitenkin palaaminen lyhyiin kynsiin katkeamisen takia. Turhauttavaa kuin mikä.
[/quote]
Mulla on uskomattoman heikko ja huono kynsimateriaali luontaisesti. Eli mulla on geelikynnet (siis "rakennekynnet", ei pelkkä geelilakkaus) joiden kanssa tuota kärkeä noin kolme milliä. Mutta eivät taitu ja mene verille asti rikki kuten omat. Kyllähän kysnsi kasvaa joo, mutta on aina ihan tyvestä poikki ilman vahvistusta.
Toisaalta mulla on luontaisesti pirin vahva tukka. Pitäiskö mun nyt sitten ihmetellä, että miksi ne muut laittavat ja tuppeeraavat omaansa, jopa jotain lisiä sinne tunkevat? Että kyllähän se kasvaa se tukka?
Kato, kun mä tajuan, että ei kaikille välttis tule edes hyvällä hoidolla tätä ranteenpaksuista lettiä. Tai, että kaikki hiuslaadut eivät pysy yhtä hyväkuntoisina pitkäksi kasvatettuina.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:08"]
[/quote]
Mulla on uskomattoman heikko ja huono kynsimateriaali luontaisesti. Eli mulla on geelikynnet (siis "rakennekynnet", ei pelkkä geelilakkaus) joiden kanssa tuota kärkeä noin kolme milliä. Mutta eivät taitu ja mene verille asti rikki kuten omat. Kyllähän kysnsi kasvaa joo, mutta on aina ihan tyvestä poikki ilman vahvistusta.
Toisaalta mulla on luontaisesti pirin vahva tukka. Pitäiskö mun nyt sitten ihmetellä, että miksi ne muut laittavat ja tuppeeraavat omaansa, jopa jotain lisiä sinne tunkevat? Että kyllähän se kasvaa se tukka?
Kato, kun mä tajuan, että ei kaikille välttis tule edes hyvällä hoidolla tätä ranteenpaksuista lettiä. Tai, että kaikki hiuslaadut eivät pysy yhtä hyväkuntoisina pitkäksi kasvatettuina.
[/quote]
Korj. pirun vahva tukka. Huumeita en oo kokeillut. :)
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:08"]
[/quote]
[/quote]
Mulla on myös näin että paksut hiukset mutta katkeilevat kynnet. Samat ainesosat kasvattaa hiuksia sekä kynsiä ja mulla keratiinia ei ilmeisesti riitä tarpeeksi kynsiin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:33"]
Ällöjä
[/quote]
Niin on. Ja näitä harrastavat yleensä jotkut sihteeri-tradenomitason naiset. Myös pitkät luonnonkynnet ovat aivan hirveät...
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 23:23"]Kynsillä voi tehdä ihan samat asiat kuin ilman niitäkin. Jos ei jotain pysty tekemään tasan samalla lailla kuin ennen, voi tehdä hieman eri lailla. Youtubesta löytyy videoita siitä, miten hyvin pitkät kynnet omaava tekee arkisia asioita.
[/quote]
Että pitää opetella tekemään asiat uudella tavalla kynsien takia? Mieti nyt vähän!