Kertokaa miten tämä tilanne pitäis hoitaa...
Olen hoitovapaalla oleva yhden lapsen äiti ja häpeäkseni ihan rikki. Tarvisin kipeästi iltalomaa, edes yhden illan. Mutta miten saisin sen miehelleni perille? Ongelmana on se, että olen nyt niin masentunut tästä iänikuisesta monotonisuudesta ja siitä etten ikinä saa mitään valmiiksi, etten jaksa edes yrittää. Roikun täällä ja tiskit jäävät tiskaamatta, koti siivoamatta, lehdet haravoimatta, hyvä kun saan lapsen perushuollon aikaiseksi.
Mies ei hyväksy sitä että toivon saavani silloin tällöin vapaaillan. Hänelle eivät mielestään kuulu kotityöt ollenkaan (eivät myöskään pihatyöt tai autonpesut), koska hän käy työssä. Ja enhän minä tälle hetkellä tee yhtään mitään, oikeasti. Kuinka voin vaatia miestä tekemään vielä lisää, jos ymmärrätte pointin.
Kommentit (24)
Selitä hänelle että elämä ei voi jatkua näin, sinä et enää jaksa ja oletat miehen osallistuvan yhtä lailla kodin tehtäviin.
Valitettavasti en osaa antaa parempia neuvoja, meillä oli aivan sama tilanne ja nyt olemme juuri eroamassa.
27, kyllä mun mies on ollut aina tuollainen, en vain ole tajunnut sitä. Olen ollut vuosikausia masentunut, luullakseni siksi että minä olen ollut meidän parisuhteessa aina se jossa on jotain vikaa. Ja olen sitten kääntänyt sen pahan olon itseäni vastaan ja masentunut, sehän on tyypillinen naisen reagointitapa. Nyt olen pikku hiljaan ruvnnut tajuamaan mieheni " vikoja" ja olen myös ruvennut vaatimaan miestä niistä tilille, ja sitä myöten masennukseni on melkein kadonnut. En esim. enää niele sitä miehen toitottamaa paskaa, että jos jommalle kummalle tulee tilaisuus avioliiton ulkopuolisiin " kokemuksiin" , ne kannattaa käyttää, kunhan ei rupea mitään vakihoitoa pitämään. Tätäkin mies on selittänyt mulle vakavissaan vuosikausia suorastaan sillä mielellä, että mun pitäis olla tosi kiitollinen kun hän ei pidä mitään hoitoa reissuillaan.
Mutta siis nyt ymmärrän miksi väkivaltaisessa parisuhteessa elävän on vaikea lähteä suhteesta. On niiiiin vaikea erottaa missä asioissa vika on mun päässä ja missä miehen päässä. Todella helposti sitä syyttää itseää kaikeasta. Jos olisin kauniipi/seksikkäämpi/halukkaampi seksiin, ehkä mies sitten tekisi kotitöitä. Ainakin mies on sen suuntaista vihjannut, että jos kohtelisin häntä paremmin, hän tekisi kotitöitä. Oh, well....
Yritä saada miehen kanssa keskustelua aikaseks! Ja piristä itteäs jotenkin.. Mene vaikka lapsen kanssa käymään jossakin. Keksi kotiin jotain kivaa. Ja ajattele miten ihanaa kun on terve lapsi! Välillä kaikilla on huonoja hetkiä.. Silti pitää yrittää arvostaa mitä on. Mutta toisaalta, jos on masentunut oikeasti, niin mikään em ei auta..
Jos taas tuo on uusi piirre miehessä, niin miksi se on tuollaiseksi muuuttunut?