Iiisalmelainen Olvi jatkaa bisneksiä Venäjällä - "liikevaihto romahtaisi"
”Jos spekuloin ääneen, se tarkoittaisi, että me lähdemme ja kaikki muut jatkavat. Uhrattaisiin meidän liiketoiminta. Se on tilanne tällä hetkellä.”
Kommentit (134)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia just tämä Ukraina meni niin suomalaisten tunteisiin? Purkautuuko tässä nyt joku koronaturhauma?
Ei vaan traumat vuodelta 1939. Venäjä aloitti hyökkäyksen Suomeen ja mistään ei saatu apua eikä tukea. Helppo samaistua Ukrainalaisia. Lisäksi Suomessa on paljon ukrainalaisia töissä.
Ukrainalaisia myös tapettiin surutta Raatteentiellä.
Tottakai vihollisia, jotka hyökkää maahan tapetaan surutta. Se on sodassa keskeistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti, mitäs minä sitten otan sen perus Sandels-kopan sijaan saunajuomaksi tänään?
Osta vihreää kukkoa. Siitä ei tullut itselleni ikinä edes samanlaista kankkusta kuin muista, mutta en tiedä miksi.
Kun et näytä huomanneen niin pitää kait kertoa että se on alkoholiton olut :D
Juu ei ole vaan kyllä siitä känniin tuli oikein hyvin. Tosin en tiedä onko nuo niiden värit muuttuneet aiemmasta, koska itse olen lopettanut alkoholin käytön jo 10 vuotta sitten. Silloin oli sellaisessa vihreän värisessä "pikkusalkussa" keskari heillä.
Ja siitä ei tullut samanlaista kankkusta kuin vaikka punaisesta koffista tai karhusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti, mitäs minä sitten otan sen perus Sandels-kopan sijaan saunajuomaksi tänään?
Osta vihreää kukkoa. Siitä ei tullut itselleni ikinä edes samanlaista kankkusta kuin muista, mutta en tiedä miksi.
Kun et näytä huomanneen niin pitää kait kertoa että se on alkoholiton olut :D
Se alkoholiton valmistetaan valmistajan mukaan poistamalla alkoholi tavallisesta, joka on muutenkin vanhempi alkuperäinen tuote. https://laitilan.com/tuote/kukko-lager-alkoholiton/
Kyse oli kuitenkin nyt niiden normikeskarista, ei alkoholittomasta oluesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä takia just tämä Ukraina meni niin suomalaisten tunteisiin? Purkautuuko tässä nyt joku koronaturhauma?
Ei vaan traumat vuodelta 1939. Venäjä aloitti hyökkäyksen Suomeen ja mistään ei saatu apua eikä tukea. Helppo samaistua Ukrainalaisia. Lisäksi Suomessa on paljon ukrainalaisia töissä.
Tottakai vihollisia, jotka hyökkää maahan tapetaan surutta. Se on sodassa keskeistä.
Jep, vastasin vain kun kommentoija vetosi menneisiin sotiin.
Tiesittekö muuten, että ukrainalaiset ei mitenkään diggaile korruptoitunutta hallintoaan, joka on mm.ampunut mielenosoittajia?
Ukrainan ( ja Venäjän) kansa ovat uhreja, katsoi asiaa miltä kantilta tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi boikotoijat haluatte entisestään heikentää Suomen taloutta? Oletteko putinintrolleja? Vai vain tyhmiä?
No olvi voi päättää kummasta tulonsa hankkii.
Ra uh aa ja vapa utta kannattavasta Suomesta ja läntisistä maista, vai venä jältä, joka on tehnyt oikeu dettoman hyökk äyksen naapurimaahansa sär kemään paikkoja, tapp amaan sen kansalaisia ja aiheuttaa miljoonaluokan pa kola isvirtoja ja inhimillistä kärsimystä mittaamattomat määrät toimillaan.
Multa jää kaikki olvin tuotteet ainakin ostamatta niin kauna kuin tilanne on tuollainen.
Aika erikoista ettei asial linen mi el ipide mene läpi ennen kirjoitu svirheitä
Oliko Ruandan kansanmurhan aikana samanlaista solidaarisuutta? Tai Kongon? Tai valitse-mikä-tahansa sotatilanne missä tahansa.
Jätin palautteen ja kerroin aloittavani boikotin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olvin päätuotemerkit Suomessa ovat Olvi, Sandels, A. Le Coq, FIZZ, Sherwood, Kane’s Soda Pop, TEHO, TEHO Sport, Health LAB, Olvi Vichy ja KevytOlo.
Olvin tytäryhtiö Lidskoe Pivo on hoitanut muun muassa Pepsin ja 7 Up:in myynnin ja markkinoinnin Valko-Venäjällä tammikuusta 2015 alkaen.
Siinä nyt alkuun boikotoitavia tuotemerkkejä. Googlatkaa itse lisää, mm. tytäryhtiöitä ja niiden tuotemerkkejä.
Mä en voi taaskaan osallistua enkä boikotoida mitään :(
Teboililla en tankannut aiemminkaan ikinä, Fazer on ollut boikotissa jo pitkään enkä mä osta limuja enkä kaljaa kun en niitä juo. Vissyä ja kivennäisvesiä ostan välillä, mutta en ikinä näitä olvin.
Ja ai niin, mä en käynyt ennenkään hesellä eli sekin boikotti meni sivu suun jo silloin, kun paljastui nämä työntekijöiden kyykyttämiset.
Jotenkin olen näemmä osannut kiertää jo valmiiksi nämä tavalla tai toisella pöljyilevät firmat.
Olisi kyllä kiva itsekin päästä osallistumaan boikotteihin.
Vierailija kirjoitti:
Oliko Ruandan kansanmurhan aikana samanlaista solidaarisuutta? Tai Kongon? Tai valitse-mikä-tahansa sotatilanne missä tahansa.
Ukrainalaiset on mukavan näköistä ja ystävällisen oloista väkeä. Minä pelkään esim noista mainituista maista kotoisin olevia kun mun mielestä niiden ilmeitä on vaikea tulkita ja näyttävät, että ovat jotenkin ehkä vihamielisen näköisiä mielestäni siitä syystä.
Vierailija kirjoitti:
Koska tuo hyvesignalointisi loppuu? Kyse on nyt hyökkäyssotaa käyvästä rajanaapuristamme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No luonnollisesti, koska Ukraina oli silloin valitettavasti neuvostoliittoa, joka yritti valloittaa Suomen osaksi neuvostoliittoa.
Itsenäisen Ukrainan kamppailua taas tuemme, koska heillä on nyt samanlaiset kusiset paikat kuin Suomella oli, ja vihollinen on meillä sama, vaikka nimi on eri ja kyseinen liitto pienempi.
Samaa paskaa eri paketissa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä linkki palautesivulle, itse kävin ihan neutraalisti vaan ilmoittamassa että en osta tuotteita ja pyrin edistämään osto boikottia lähipiirissä. Pieniä tekoja pieneltä ihmiseltä.
Voi pientä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On niitä kyymeniä tuhansia yrityksiä euroopassa ja maailmalla jotka eivät ole tehneet mitään. Vallitsee näes kapitalismi jossa raha on laki. Heille kelpaa aukko markkinoissa ja heti. Aivan käsittämätöntä että joku pieni yritys ajaa itsensä konkurssiin. Onneksi jotain järkeäkin löytyy tähän yllytyshulluun maahan. Rahaa tarvitaan elämiseen ei politikointiin. Lapsetkin pitää elättää.
ei nää av-mammat osaa miettiä noin pitkälle. Kun iltasanomissa huudetaan boikottia niin mammat laittaa lipun kuvia profiileihinsa ja huutavat että kaikki firmat pois venäjän kaupasta. Eivät osaa laskea, että esim. meillä Suomessakin on koittamassa entistä kurjemmat ajat kun mm. ruoan hinta nousee entisestään koska esim. omavaraistalous on ajettu vihreässä siirtymässä kokonaan alas. Meillähän ei enää tuoteta mitään vaan maajussit ajettiin aikapäivää sitten konkurssiin koska on niin paljon parempi tuoda ruoka Euroopan ulkopuolelta tai Etelä-Euroopasta. Polttoainekorotukset hipoo taivasta ja sitä mukaa muualta tuodun ruoan hinta nousee samaa tahtia. Mutta hei, huutakaa te mammat vaan :-)
Joillekn asioille nyt vaan ei voi laskea rahallista arvoa. Tässä nimitetään sitä mitä onkylvetty, kun ei ole murskattu kyytä povelta riittävän aikaisin.
Muista tuo lauseesi siinä vaiheessa kun sulta lähtee oma duuni alta, koska työnantajasi on sanktioiden vuoksi pakotettu laittamaan lappu luukulle. Kaikelle on rahallinen arvo siksi kun sitä vaan tarvitaan elämiseen. Olen lahjoittanut Ukrainaan useamman 100 euroa, koska tämä sota on väärin ja hirveä, mutta siihen ei ole syypäitä sen enempää venäläiset urheilijat kuin siellä toimivat suomalaisyritykset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska tuo hyvesignalointisi loppuu? Kyse on nyt hyökkäyssotaa käyvästä rajanaapuristamme.
Ketkähän täällä hyvesignaloi?
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sen takia että ukrainakin oli liittoutumaton itsenainen demokraattinen valtio jolla on venäjä naapurinaan. Jos Vladimir Lastentappaja saa ukrainan ilman kovaa vastarintaa niin seuraavaksi ne siansilmät alkavat tähyillä tähän suuntaan.
Pakotteet myös V-Venäjällä laittavat ihmiset miettimään, mistä ihmeestä ne voisivat johtua, ja mitenköhän kannattaisi toimia, että pakotteita ei tulisi lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Miksi ihmeessa sellainen firma pitäisi laittaa boikottiin, joka tuo venäläisten rahoja Suomeen? Kun myyvät venäläisille, se tarkoittaa, että venäläinen köyhtyy ja maksaa rahansa Olville. Olvi, joka työllistää suomalaisia ja tuo verovaroja Suomen valtiolle, rikastuu.
Todellakin kannattaa edelleen myydä venäläisille niin paljon kun vain ikinä ja kerätä rahat sieltä pois ja meille. Tietysti pitää katsoa, että mitä sinne myy, ettei esimerkiksi aseita sinne anna. Vähän nyt vishyä ja olutta tuskin paljoa venäläisiä auttaa. Mutta Suomelle tulee hätä, jos kaikki venäjänkauppaa tehneet firmat menee konkkaan, henkilöstö työttömäksi ja verovarat saamatta.
Ajatelkaa nyt loppuun asti! Olen Olvin puolella tässä.
Niin kauan kun kansa voi hyvin ..valta ei vaihdu. Kun kansa EI voi hyvin mahdollisuus että valta vaihtuu on suuri. Tajusitko? Olen tässä Ukrainalaisten puolella.
En tajua sitä, että miten luulet oluenjuonnin lisäävän hyvinvointia Venäjällä? Alkoholihan aiheuttaa päin vastoin depressiota. Kyllä sinne olutta minun mielestäni saa hyväkatteista maksua vasten kantaa. Tuosta olutkaupasta hyötyy vain suomalainen, ei siitä Venäjän taskuun mitään oikeasti hyödyllistä jää. Suomi ampuisi vain itseään nilkkaan. Se on kyllä hyvä pointti, että tuleeko venäläisten maksut perille sieltä, että pyöriikö valuuttakauppa sieltä nyt.
Hyötyaspekti on yhdentekevä. Kaikki yhteistyö on katkaistava sotarikollisten ja heitä avustavien tahojen kanssa.
Ei tartte sitten ihmetellä kun Suomi taas vajoaa köyhyyteen. Kun tällaisia yksinkertaisia periaatteita vaan vaalitaan, eikä ollenkaan mietitä taktisesti, että miten tästä selvittäisiin niin, että Venäjän mahti heikkinisi ja me säilyisimme hyvinvoivina.. toivottavasti ne periaatteet teitä sitten lämmittää.
"Promises were made, strong words were said by the post-Yanukovych authorities, but time and facts speak volumes," Cuanachain said. "Until all those responsible, including those in command, are brought to account there can be no sense of justice.”
https://www-rferl-org.cdn.ampproject.org/v/s/www.rferl.org/amp/ukraine-…
Vaikka valta vaihtui ja piti olla uusi, euroalueisiin verrattava demokratia.
Just tämä Ukraina meni suomalaisten ja muidenkin tunteisiin ihan syystä, senkin tollo.