Iiisalmelainen Olvi jatkaa bisneksiä Venäjällä - "liikevaihto romahtaisi"
”Jos spekuloin ääneen, se tarkoittaisi, että me lähdemme ja kaikki muut jatkavat. Uhrattaisiin meidän liiketoiminta. Se on tilanne tällä hetkellä.”
Kommentit (134)
Hese on kyllä törkein, sulkivat Ukrainan toimipisteet, ja pitävät Venäjän auki, koska ovat muka huolissaan venäläisten kyvystä elättää itsensä.
Olvi menee myös boikottiin.
Valko-Venäjällä Olvi työllistää 840 henkeä. Ei ne suomalaisia ole.
Niin millä nää firmat nyt tekee siellä bisnestä kun pankkihommeleiden pitäis olla jäässä ja raha halvempaa kuin vessapaperi.
Vierailija kirjoitti:
SOK työllistää tuhat ihmistä ja silti SOK tekee oikean päätöksen ja vetäytyy Venäjältä. Olvi on valinnut puolensa, teen itse oman valinnan myös tuotteiden suhteen. Onnea Olvi ja Kärkkäinen valitsemillenne teille.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se konserni Suomeen veronsa kuitenkin maksaa. Ja on niitä työntekijöitä Iisalmessakin.
Nyt kun olemme onnistuneesti suitsineet itsemme sotakiihkon ja vihan valtaan, emme pysähdy minkään rationaalisuuden pyörittelyyn hetkeksikään.
Helly Hansen !!! ✊
Savolaiset siirtää vastuun muiden kannettavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti, mitäs minä sitten otan sen perus Sandels-kopan sijaan saunajuomaksi tänään?
Osta vihreää kukkoa. Siitä ei tullut itselleni ikinä edes samanlaista kankkusta kuin muista, mutta en tiedä miksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Miksi ihmeessa sellainen firma pitäisi laittaa boikottiin, joka tuo venäläisten rahoja Suomeen? Kun myyvät venäläisille, se tarkoittaa, että venäläinen köyhtyy ja maksaa rahansa Olville. Olvi, joka työllistää suomalaisia ja tuo verovaroja Suomen valtiolle, rikastuu.
Todellakin kannattaa edelleen myydä venäläisille niin paljon kun vain ikinä ja kerätä rahat sieltä pois ja meille. Tietysti pitää katsoa, että mitä sinne myy, ettei esimerkiksi aseita sinne anna. Vähän nyt vishyä ja olutta tuskin paljoa venäläisiä auttaa. Mutta Suomelle tulee hätä, jos kaikki venäjänkauppaa tehneet firmat menee konkkaan, henkilöstö työttömäksi ja verovarat saamatta.
Ajatelkaa nyt loppuun asti! Olen Olvin puolella tässä.
Niin kauan kun kansa voi hyvin ..valta ei vaihdu. Kun kansa EI voi hyvin mahdollisuus että valta vaihtuu on suuri. Tajusitko? Olen tässä Ukrainalaisten puolella.
En tajua sitä, että miten luulet oluenjuonnin lisäävän hyvinvointia Venäjällä? Alkoholihan aiheuttaa päin vastoin depressiota. Kyllä sinne olutta minun mielestäni saa hyväkatteista maksua vasten kantaa. Tuosta olutkaupasta hyötyy vain suomalainen, ei siitä Venäjän taskuun mitään oikeasti hyödyllistä jää. Suomi ampuisi vain itseään nilkkaan. Se on kyllä hyvä pointti, että tuleeko venäläisten maksut perille sieltä, että pyöriikö valuuttakauppa sieltä nyt.
Hyötyaspekti on yhdentekevä. Kaikki yhteistyö on katkaistava sotarikollisten ja heitä avustavien tahojen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Siis häh? Miksi ihmeessa sellainen firma pitäisi laittaa boikottiin, joka tuo venäläisten rahoja Suomeen? Kun myyvät venäläisille, se tarkoittaa, että venäläinen köyhtyy ja maksaa rahansa Olville. Olvi, joka työllistää suomalaisia ja tuo verovaroja Suomen valtiolle, rikastuu.
Todellakin kannattaa edelleen myydä venäläisille niin paljon kun vain ikinä ja kerätä rahat sieltä pois ja meille. Tietysti pitää katsoa, että mitä sinne myy, ettei esimerkiksi aseita sinne anna. Vähän nyt vishyä ja olutta tuskin paljoa venäläisiä auttaa. Mutta Suomelle tulee hätä, jos kaikki venäjänkauppaa tehneet firmat menee konkkaan, henkilöstö työttömäksi ja verovarat saamatta.
Ajatelkaa nyt loppuun asti! Olen Olvin puolella tässä.
Et tainnut nyt alkuunkaan ymmärtää mistä tässä on kysymys. Pinnistelepä vähän enemmän ennen kuin jaat ajatuksiasi.
Jengi täällä ei tajua ollenkaan, miten markkinatalous toimii. Jos haluamme heikentää Venäjää ja vahvistaa omaa asemaamme, meidän ehdottomasti kannattaa hyvällä katteella myydä venäläisille mahdollisimman paljon kaikkea sellaista, mistä sodassa ei ole hyötyä. Sen sijaan meidän ei vastaavasti kannata missään nimessä ostaa sieltä mitään, koska silloin annamme meidän rahojamme heille ja katteet jäävät heille.
Eli todellista hyötyä olisi siitä, että ette OSTA mitään Venäjältä, ettekä venäläisiä tuotteita Suomessa. Mutta MYYDÄ sinne kannattaa.
Ja kevennyksenä, sehän on vaan hyvä, mitä enemmän venäläisiä saadaan alkoholisoitua ;)
Olvi on kuulemma ihan paskaa litkua sanoi mieheni joka juo kaljaa .Minä en .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi helvetti, mitäs minä sitten otan sen perus Sandels-kopan sijaan saunajuomaksi tänään?
Osta vihreää kukkoa. Siitä ei tullut itselleni ikinä edes samanlaista kankkusta kuin muista, mutta en tiedä miksi.
Kun et näytä huomanneen niin pitää kait kertoa että se on alkoholiton olut :D
Jos rakentaa kesäterassin talvella jään päälle niin ei voi kuin syyttää itseään keväällä.
Olen boikotoinut Olvia jo pitkään. Sääli, nyt ei voi lopettaa sen tuotteiden käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja meistä varmaan jokainen olisi valmis jäämään työttömäksi näistä periaatteellisista syistä sodan takia. Kun ei omaa elämää koske, niin on helppo huutaa, että jonkun pitäisi lopettaa toimintansa ja ajaa yritys alas mielenosoituksena.
Voisivat toki keskeyttää viennin hyökkääviin maihin ja tuotannon Valko-Venäjällä siihen saakka että rauha palaa. Arvelen tätä pienimmän tappion suunnitelmaksi.
Tuollaista on helppo kirjoittaa paperilla, siinä missä että "rakennetaan Rooma päivässä". Sotatila voi jatkua pitkäänkin ja jos kate on riippuvainen itämarkkinoista, niin ei se siitä kauniita ajatuksia puhumalla muuksi muutu.
Sota on julmaa.
A le coq- lonkero on hyvää. Mutta nyt loppuu sen juominen!
Kyllä kai Venäjältä vielä maakaasuakin virtaa Suomeen. Miksi sitä ei boikotoida?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SOK työllistää tuhat ihmistä ja silti SOK tekee oikean päätöksen ja vetäytyy Venäjältä. Olvi on valinnut puolensa, teen itse oman valinnan myös tuotteiden suhteen. Onnea Olvi ja Kärkkäinen valitsemillenne teille.
Hieman eri liikevaihdon omaavia yrityksiä. Mielestäni aivan turha edes verrata toisiinsa.
Olvi luottaa siihen, että Suomen alkoholiriippuvaisia on tarpeeksi.