Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys "puhutko suomea" on rasismia.

Vierailija
30.07.2015 |

HS tänään haastatteli sitä ruskeaa tyttöä. Hän sanoo itseään ruskeaksi, jos minä sanoisin, olisin rasisti? Hän kokee rasismiksi jos häneltä kysytään puhuuko hän suomea. Nyt siis ymmärrän miksi mamut kokevat rasismia niin paljon. Ehkä myös katseeni junassa tarkoittaa "ulkomaalaisen tuijottamista". 

Jännä juttu että ruskea tyttö myös samassa haastattelussa kertoo olevansa etuoikeutettu moneen muuhun mamuun nähden koska puhuu suomea. Eli myöntää että moni ei puhu. Mutta sitä ei siis saa tiedustella.

Olen suhtautunut ihmisiin yleensä oletuksella että olemme kaikki samanarvoisia ja se on oikeastaan ollut minulle aika itsestäänselvyys mutta nyt aloin miettiä että onko sittenkin  turvallisinta olla katsomatta puhumatta ja noteeramatta muita ihmisiä etteivät he vaan pahoita mieltään tai jopa leimaa minua ennakkoluuloiseksi!

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kaikki rasisteja!!

Vierailija
2/7 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 19:52"]

Olette kaikki rasisteja!!

[/quote]

Mulle aivan saatanan sama .. Ollaan sit kaikki rasisteja.. Tollane idiottimaine käytös pistää niin ärsyttämään.. Mee kotiis kasvamaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kysely ja ihmettely on rasismia.

Vierailija
4/7 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme narisija. Olen itsekin tuntenut tuollaisia maahanmuuttajia, jotka valittavat ihan kaikesta Suomessa ja suomalaisista. Toki sitä valittaa saa mutta asiasta. Tai sitten voi mennä takaisin mistä on tullutkin.

Vierailija
5/7 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 jatkaa etten todellakaan yleistä tuota kaikkiin. 

Vierailija
6/7 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki puhu suomea. Tämä on iso maa ja tänne saamme kaikki tulla. Paljon kultturia on hyvä.

Vierailija
7/7 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän. Kun olen siis ulkomailla vaikka Espanjassa ja kysyin joltain "Do you speak English?" se tarkoittaa että olen rasisti maahanmuuttaja heidän maassaan. Miksi en tätä aikaisemmin keksinyt?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi