Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tänään italialainen työkaveri kertoi totuuden...

Vierailija
30.07.2015 |

Suomessa väärinkäytetään sanaa ''alkoholismi''

Juot joka perjantai, niin olet alkoholisti

Juot joka lauantai, niin olet alkoholisti

Juot joka päivä, niin olet alkoholisti

Ehkä se kertoo jotain meidän vinoutuneesta suhteesta alkoholiin?

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa silloin kun vedetään, vedetään enemmän ja vahvempia juomia kuin Italiassa. Italiassa nimenomaan tissutellaan, mutta Suomessa otetaan kännit. Hyvä vaan jos alkoholismista puhutaan ääneen.

Vierailija
22/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:33"]Suomessa tosiaan luokitellaan helposti alkoholistiksi. Lääkärini sanoi minua alkoholiongelmaiseksi kun ryyppään joka vkl. Arkena en ollenkaan.
[/quote] Niin. Tai sitten Suomessa on ihan turhan helposti hyväksyttävää ryypätä joka ikinen viikonloppu. Fiksu lääkäri.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:36"]

Suomessa silloin kun vedetään, vedetään enemmän ja vahvempia juomia kuin Italiassa. Italiassa nimenomaan tissutellaan, mutta Suomessa otetaan kännit. Hyvä vaan jos alkoholismista puhutaan ääneen.

[/quote]

Ehkä, mutta mielummin kerran viikossa vähän enemmän kuin 5 kertaa viikossa pienet kännit. Muutenkin perseet on lähinnä wt-luokan harrastus.

Vierailija
24/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:33"]

Suomessa tosiaan luokitellaan helposti alkoholistiksi. Lääkärini sanoi minua alkoholiongelmaiseksi kun ryyppään joka vkl. Arkena en ollenkaan.

[/quote] Sulla onkin ongelma, olet viikonloppujuoppo! Terv. Sellaisen näiden tytär

Vierailija
25/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:36"]Suomessa silloin kun vedetään, vedetään enemmän ja vahvempia juomia kuin Italiassa. Italiassa nimenomaan tissutellaan, mutta Suomessa otetaan kännit. Hyvä vaan jos alkoholismista puhutaan ääneen.
[/quote]
Mistä sinä tiedät etteikö italiassa vedettäisi kännejä?

Vierailija
26/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholismia on se, jos ei osaa lopettaa juomista ja on aina niin sekaisin, ettei pysty kontroloimaan itseään ja aamulla potee morkkista käytöksestään. Sama jatkuu vähintään joka viikonloppu ja välillä arkenakin ja lupaukset petetään tuttaville tai omille lapsille, kun tuli juotua eikä pääse paikalle kun ryyppyputki jatkui tai on niin pahassa krapulassa ettei pääse ylös. On ihan ok olla joskus vähän liian kännissä, mutta jos sitä ei pysty kontroloimaan tai olla juomatta tärkeän tapahtuman tullessa, on alkoholisti. Alkoholisti on alko addikti, joka ei osaa hallita juomistaan.

Vierailija
27/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä AP:n esimerkissä ollaankin alkoholisteja.

Vierailija
28/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:41"]

[/quote]

Ei juomisen säännöllisyys (joka viikko) riitä diagnisoimaan alkoholismia!

Vierailija
29/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:45"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:41"]

[/quote]

Ei juomisen säännöllisyys (joka viikko) riitä diagnisoimaan alkoholismia!

[/quote] Siinä tapauksessa kyllä jos ei ilman voi olla.

Vierailija
30/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:28"]

Työkaveri siis sanoi, ettei Italiassa pidetä minään ongelmana jos tissutellaan viiniä arkena. Sillon ei porukka hauku alkoholistiksi, ennen kuin ongelma on diagnisoitu.

ap

[/quote]Näin on! Olen Italiassa asunut.

Vierailija
31/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti ei pysty oleen juomatta. Jos siis viikonloppu ilman alkoholia on mahdotonta tai aiheuttaa ärtymystä niin se on alkoholismia eli siis on ongelma. On ihmisiä, jotka käyttää alkoholia monta kertaa viikossakin, mutta pystyvät sitten oleen ilmankin vaikka kuukausia. Alkoholi ei ole heille mikään ongelma.