Uskotteko että olen päässyt nykyiseen työhöni ilman työhaastattelua?
Se oli aika hassu juttu miten kaikki tapahtui. Oli kuullut tuttavaltani että ko. firmaan tarvitaan työntekijää pikaisesti. No, väsäsin sitten sellaisen nopean hakemuksen sähköpostiin vähän siihen tyyliin että tässä mä nyt sitten olen, eli ei mitenkään virallinen. (Tuttuni oli siellä siis töissä ja olin laittanut suosittelijaksi myös silloisen pomonikin.) Uusi pomo sitten soitti melko pian että tulisinko käymään mutta mulle ei sopinut kyseinen ajankohta kun olin edellisessä työpaikassa kiinni. Ehdotin seuraavaa päivää ja hän sanoi olevansa pois, mutta sijainen järjestää asian. No sitten kun menin paikalle kaikki työtodistukset yms viralliset mukana (luulin olevani työhaastattelussa), minulle esiteltiin paikat ja lyötiin avaimet kouraan, sain siltä istumalta jonkin lyhyen sijaisuuden, olikohan se viikko vai pari. En tiedä luuliko tuo sijainen minun jo olleen haastattelussa tai jotain.
Pomo oli sitten sen sijaisuuteni lähes kokonaan pois mutta ilmeisesti taitoni puhuivat puolestaan sillä tarjosi jatkoa vaikka oli ehkä kerran minut nähnyt. Ja taas jatkoa ja taas. Toki nykyään tunnetaan jo paremmin.
Se sijaisuus onkin sitten venynyt jo 1.5 vuoden mittaiseksi eikä loppua näy :)
Kommentit (10)
Onneksi on ollut aina töitä. En ole aikuisiällä hakenut kertaakaan töitä, vaan niitä on tarjottu ja ollut valinnanvaraa, toivottavasti jatkossakin. Olen ollut onnekas ja toivon kaikille muillekkin työmahdollisuuksia. Toivottavasti ajat paranee
No näinhän se nykyään menee. Jos ei mene niin ei mitään mahdollisuutta työllistyä. Eli mustavalkoista on meno nykyään :)
Uskon, koska omalla alallanikin se on vain muodollisuus. En ole saanut koskaan ei-vastausta jos olen saanut kutsun haastatteluun, siis kun olen kysynyt itse töitä. Apteekkiala.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:22"]
Uskon, koska omalla alallanikin se on vain muodollisuus. En ole saanut koskaan ei-vastausta jos olen saanut kutsun haastatteluun, siis kun olen kysynyt itse töitä. Apteekkiala.
[/quote]
Ymmärrät myös varmaan kuinka onnekas olet, kyse ei ole siitä että olisit jotenkin ylivertainen yksilö. Toivottavasti et itse olet niitä tyyppejä jotka patistavat työttömiä kaiken maailman pilipalikursseille.
Itse olen päässyt nykyiseen työhön hakematta, joten pistinpä paremmaksi :P
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:27"]
Itse olen päässyt nykyiseen työhön hakematta, joten pistinpä paremmaksi :P
[/quote]Miten tuo tapahtui? :) ap
Onhan sitäkin tapahtunut, että tyyppi laittaa sähköpostihakemuksen, käy juttelemassa ja kätellään, että jep, eiköhän tämä ollut tässä. Sitten ei tule mitään tietoa töiden alkamisesta, koska seuraavana päivänä haki parempi tyyppi, joka halusi nimet paperiin samantien. Näin kävi minulle - minä olin se, joka sai paikan ja joku toinen vain luuli sen saaneensa.
En ole koskaan ollut työhaastattelussa, vaikka työelämää on takana jo 16 vuotta. Tänä aikana olen työskennellyt seitsemässä eri työpaikassa. Olen vain aina halutessani vaihtaa työpaikkaa soittanut tai laittanut sähköpostia muutamaan potentiaalisena pitämääni paikkaan. Kaikista paitsi yhdestä on joka kerta tullut myönteiset vastaukset tyyliin "hieno juttu, koska voit aloittaa". Siitä yhdestäkin, jonne en päässyt, valiteltiin kun kaikki paikat sattuivat juuri sillä hetkellä olemaan täytettyinä, mutta kerrottiin, että syksymmällä saattaisi hyvinkin ilmaantua töitä.
Minä olen tullut valituksi nykyiseen työhöni ollessani seitsemännellä kuulla raskaana! Jäin äitiyslomalle (hieman ennenaikaisesti muutama työviikon jälkeen.
Päteviä hakijoita oli monta, mutta minä tulin valituksi.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:22"]
[/quote]
Ymmärrät myös varmaan kuinka onnekas olet, kyse ei ole siitä että olisit jotenkin ylivertainen yksilö. Toivottavasti et itse olet niitä tyyppejä jotka patistavat työttömiä kaiken maailman pilipalikursseille.
[/quote]
Joo joo, tottakai, koska tämä on toinen ammattini ko syystä.