Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rinnassa patti, apua!!!!

Vierailija
30.07.2015 |

Minulla on ilmeisesti mastopatia rinnat, mutta nyt olen huomannut rinnoissani n. Sormenpään kokoisen paukaman. Millä aikataululla tätä pitäisi näyttää lääkärille? Pitääkö pelätä syöpää. Minulla on nyt kuukautiset, ilmeisesti muutokset voivat johtua niistäkin. Ahdistaa niin etten meinaa saada hengitettyä. Pitäisikö nyt mennä yksityiselle? Auttakaa. Olen 25 v :(

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:15"]Mene vain lääkäriin ja varaa kuvantamiseen aika. Kerrot puhelimessa että mahdollinen syöpäpatti niin järkkäävät ajan nopeasti.

Koepala kannattaa ottaa kanssa jos yhtään epäilystä että syöpä. Kannattaa toimia nopeasti koska pahimmassa tapauksessa on syöpä ja voi lähettää etäpesäkkeitä jos ei puututa nopeasti asiaan.

En halua nyt pelotella kuitenkaan voi olla myös joku rasvapatti jos se tuntuu pehmeältä. Mutta jos patti on kova niin sitten ainakin heti lääkäriin.
[/quote]

En osaa sanoa onko kova. On niin syvällä rinnassa etten tiedä :(

Vierailija
22/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene yksityiselle, saat lähetteen ja pääset pikaisesti mammoon ja ultraan. Itse pääsin keskiviikkoaamuna, lähetteen hain maanantai-iltana.
Tsemppiä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:27"]Mene yksityiselle, saat lähetteen ja pääset pikaisesti mammoon ja ultraan. Itse pääsin keskiviikkoaamuna, lähetteen hain maanantai-iltana.
Tsemppiä
[/quote]

Saako yksityiseltä lähetteen julkiselle puolelle?

Vierailija
24/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota kuitenkin, että menkat loppuu, ennen kuin menet lääkärille. Hyvä, että patin huomasit. 

Vierailija
25/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:15"]Mene vain lääkäriin ja varaa kuvantamiseen aika. Kerrot puhelimessa että mahdollinen syöpäpatti niin järkkäävät ajan nopeasti.

Koepala kannattaa ottaa kanssa jos yhtään epäilystä että syöpä. Kannattaa toimia nopeasti koska pahimmassa tapauksessa on syöpä ja voi lähettää etäpesäkkeitä jos ei puututa nopeasti asiaan.

En halua nyt pelotella kuitenkaan voi olla myös joku rasvapatti jos se tuntuu pehmeältä. Mutta jos patti on kova niin sitten ainakin heti lääkäriin.
[/quote]

[/quote]
Jos on syvällä rinnassa niin tuskin on syöpä vaan voi olla turvonnut maitorauhanen. Nekin aktivoituvat menkkojen aikana. Syöpäkasvain tuntuu selkeästi heti ihon läpi. Sitä ei mistään kaivella.

Vierailija
26/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:15"]Mene vain lääkäriin ja varaa kuvantamiseen aika. Kerrot puhelimessa että mahdollinen syöpäpatti niin järkkäävät ajan nopeasti.

[/quote]

[/quote]
Jos on syvällä rinnassa niin tuskin on syöpä vaan voi olla turvonnut maitorauhanen. Nekin aktivoituvat menkkojen aikana. Syöpäkasvain tuntuu selkeästi heti ihon läpi. Sitä ei mistään kaivella.
[/quote]

Ihanaa oppia uutta. Toivon tosiaan, että olet oikeassa. Harmittaa kun rintani ovat niin isot että oma luotettava muutoksien tutkiminen on hankalaa. Ap

Vierailija
27/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:32"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:15"]Mene vain lääkäriin ja varaa kuvantamiseen aika. Kerrot puhelimessa että mahdollinen syöpäpatti niin järkkäävät ajan nopeasti.

[/quote]

[/quote]
[/quote]
Kyllä se voi siellä syvälläkin olla. Syöpä voi olla missä vaan. Kannattaa pelata varman päälle, syöpä ei ole leikin asia.

Vierailija
28/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla sama homma ja saman ikäisenä. Menin yksityiselle ja maksoin itseni kipeäksi, mutta en jaksanut odottaa terveyskeskuksesta aikaa. Yksityisellä ottivat asian vakavasti ja heti samalla keikalla otettiin koepala. Viikon kuluttua sain tulokset ja fibroadenooma oli diagnoosi. Kyllä siinä sai jännitellä tuloksia joten ymmärrän sinua hyvin. Nyt vain heti tutkimuksiin niin saat mielenrauhan! :) tsemppiä!

Vierailija
29/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:27"]Mene yksityiselle, saat lähetteen ja pääset pikaisesti mammoon ja ultraan. Itse pääsin keskiviikkoaamuna, lähetteen hain maanantai-iltana.
Tsemppiä
[/quote]

Saako yksityiseltä lähetteen julkiselle puolelle?
[/quote]

Saa, mutta sinne kuvantamiseen saattaa joutua odottamaan kolmekin viikkoa. Niin kävi tutulle

Vierailija
30/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei AP, älä turhaan hermoile - mulla on ollut patteja rinnoissa epäsäännöllisesti sen jälkeen kun täytin 16v. Ovat kystia (rasvapatteja), eikä lainkaan vaarallisia. Todennäköisesti sulla jotain vastaavaa. 

Vierailija
31/31 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 18:27"]Mene yksityiselle, saat lähetteen ja pääset pikaisesti mammoon ja ultraan. Itse pääsin keskiviikkoaamuna, lähetteen hain maanantai-iltana. Tsemppiä [/quote] Saako yksityiseltä lähetteen julkiselle puolelle?

[/quote]

Jos on syöpä niin silloin saa lähetteen jatkohoitoon.