Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua!Olen ihan poikki, vauva 9kk nukkuu todella huonoja öitä.

Vierailija
28.09.2006 |

Heräilee vähintään kolmen tunnin välein (hyvänä yönä), mutta yleensä 6-10 kertaa yössä. Tassuttleua kokeiltiin, viikon taistelun jälkeen (itki tuntitolkulla putkeen) oli kaksi suht hyvää yötä, jolloin eka unipätkä oli n. 6 tuntia ja sitten taas heräilyä. Sitten iski nuha ja heräilyt alkoi taas.

Vauva ei siis koko elämänsä aikana ole nukkunut tätä paremmin kuin ehkä muutamana satunnaisena yönä, vaan aina heräillyt todella tiheään.

Neuvolasta saatiin ohjeet tassutteluun, mutta ollaan molemmat jo niin poikki, että koulun uudelleen aloitus tuntuu helvetilliseltä ajatukselta varinkin kun tietää, että sitten taas huudetaan pahimmillaan 4 tuntia yhteen soittoon.

En tiedä mitä haen, ehkä vaan samanlaisia kokemuksia tai kai jonnekkin piti tämä vain purkaa, kun mistään ei tunnu olevan apua.. :(

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tilanne rauhoittui vasta ihan virallisen unikoulun jälkeen. Ei auttanut tassuttelut tai muutkaan kommervenkit, vaan mentiin siis sairaalaan unikouluun ja jatkettiin siellä opittuja käytäntöjä sitten kotona. Lapsi oppi nukkumaan täysiä yöunia vasta 1- vuotiaana ja heräilee vieläkin usein öisin. Nykyään osaa rauhoittua ja nukahtaa takaisin itsekseeen ( on nyt 7 vuotta ). Voimia Ap:lle ja hae apua, jollet jaksa (saadakseen apua täytyy olla tiukkana, mutta sitä saa kyllä).

Voimia ja jaksamista!

Vierailija
2/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saitte apua, neuvolassa terveydenhoitaja vaan sanoi ettei ole koskaan vielä tavannut lasta, jolle tassuttelu ei tehoa. Tuli aika epäonnistunut olo, vaikka yritettiin toimia ohjeiden mukaan.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. allergiat ja jopa astma häiritsevät unta aika tavalla. T. kahden allergisen äiti

Vierailija
4/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viime talvena oli TODELLA hankala vaihe. Yö itkuja ja levottomuutta kesti 3 viikkoa. Päivisin oli tosi hyväntuulinen, mutta ne yöt kamalia! Yhtäjaksoista unta oli vain 30min-2 tuntia kerrallaan! Kävimme lopulta lääkärissä ja molemmat korvat tulehtuneet, vaikka nuhaa ei edes ollut!! Terveyskeskukseen ei meitä silloin otettu, vaan unikoulu olisi kuulemma ollut tarpeen.. Yksityiselle päästiin samantien, ja otettiin tosissaan! Toivottavasti teillä yöt helpottaa!

Vierailija
5/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olen nyt niin poikki että en todella jaksa tassuttaa kovin pitkään... Vauva 10kk. On nukkunut jossain vaiheessa yhdellä heräämisellä mutta nyt homma repesi taas kun liikkuminen tulee uniin... Ei mulla ole mitään vinkkiä antaa, muuta kun toivottaa voimia kohtalotoverille :)

Vierailija
6/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vauva on ollut muuten tyytyväinen ja terveen oloinen. Tosiaan täytyypä varata aika.

ap

Vierailija
7/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nyt 9kk ikäinen poika, joka aikaisemmin oli yöaikaan tosi kova melskaaja. Pidettiin unikoulu n. 4 viikkoa sitten ja yöt rauhoittuivat saman tien. Poitsu nukkuu nyt 12 h yöunet ja vaikka välillä yöllä heräileekin, niin osaa rauhoittua ja nukahtaa itse uudestaan. Yömaito ja jatkuva tutitus jäi samantien.

Kannattaa ottaa selvää, missä kotipaikkakunnallasi järjestetään unikoulua. Kotkassa järjestää Ensi- ja turvakoti. Sain sieltä puhelimessa hyvät ohjeet ja tarvittaessa ottavat sinne 3 yöksi oppiin.

Suosittelen todellakin sekä lapsen että vanhempien unen laadun ja määrän takaamiseksi! Meillä toimi. Eikä todellakaan ollut mitään " huudattamista" , mitä usein näillä palstoilla tietämättömyyttään toitotetaan.

Tsemppiä ja jaksamista!

Vierailija
8/8 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitä apua minulle tarjottu, vaan piti ryhtyä ' kettumaiseksi ämmäksi' ja vaatia oikeuksiaan. Minä menin neuvolan ohi lääkärille itse ja kerroin tilanteen siellä, itkin ja sanoin, etten jaksa enää tällaista valvomista. Sain lapseelleni lähetteen unikouluun ihan suitsait ja tilanne parani heti. Kummasti jo tieto, että me pääsemme unikouluun auttoi siihen ihan akuuttiin tilanteeseen.

Sinnikkyyttä toivottelee ap:lle 2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kahdeksan