Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asun itärajalla ja meillä on töissä näitä venäläisiä

Vierailija
04.03.2022 |

Juuri sain kuulla kuinka minä en tajua mitään, Putin on pelastaja.

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä länsi halaua venäjälle ja venäläisille? Mitä sotahullut palstalaiset ajavat tässäkin tilanteessa venäläisiä syyttömiä kohtaan? Miksi venäläiset eivät olisi huolissaan lännen agressioista? Sota on eskalaatio tästä. On turha esittää rauhaa rakastavaa jos on valmis kuitenkin vain haastamaan riitaa pelkästään kansallisuuden takia. 

Niin venäläisethän eivät pahaa puhu, kun heille on itsestäänselvyys, että suomalaiset ovat tyhmiä ja hyväuskoisia ja siitä voi ihan avoimesti mainita. Auta armias, jos sanot heistä yhdenkin negatiivisen sanan, provosoituvat heti.

Suomalaiset ovat erittäin tyhmiä ja hyväuskoisia, samoin saksalaiset.

Meillä on nyt vasta suostuttu ymmärtämään, että entisten pääministerien osallistuminen venäläisen pankin tai kaasuputken hallintoon tai ydinvoimalan rakentaminen venäläisvaroilla ovat maan turvallisuutta vaarantavaa käyttäytymistä. 

Entisten pääministerien lisäksi entiset ministerit ovat näkyvästi puolustaneet näitä hankkeita ja yksi ollut Suomi-Venäjä-seuran puheenjohtajana Putinin valtakaudella, mutta koko porukka on varmasti taas ehdolla tulevissa eduskuntavaaleissa ja pyrkimässä puolueidensa presidenttiehdokkaiksi.

Ja tyhmät suomalaiset kannattavat heitä gallup-kyselyissä.

Vierailija
42/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudu sinikeltaiseen ja kirjoittele joka paikkaan Slava Ukraini!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedämmekö mekään nyt varmasti, mitä siellä Ukrainassa on tapahtunut ennen tätä? Nythän on helppo nähdä vain pieni maa hyökkäyksen alaisena jonka presidentti parkuu apua. Entä jos siellä onkin tapahtunut hävyttömyyksiä ennen sotaa?

Ei ole. Putte vaan keksii tovereidensa kanssa syitä sotaan.

Vierailija
44/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina on luonut sotilaallisen uhan venäjää kohtaa ja nyt ukraina maksaa siitä kovan hinnan.

Ukraina, jolla hädintuskin edes on armeijaa pelottaa nyt venäjää sotilaallisella uhkalla? Uskoo ken tahtoo. Ihme pelkuri tuo Venäjä, pelkää omaa varjoaansakin.

Etpä paljoa tiedä. Ukrainalla on ihan mittava armeija. Ei tietenkään yhtä iso kuin Venäjällä, mutta iso kuitenkin.

Eikö Venäjän pitäisi olla yksi suurvalloista?  

Vierailija
45/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ukraina on luonut sotilaallisen uhan venäjää kohtaa ja nyt ukraina maksaa siitä kovan hinnan.

Venäjä tulee maksamaan harhaisen Putlerin sokeasta seuraamisesta vielä kovemman hinnan. 

Ei muuta kuin täyseristys Venäjälle - saavat matkustaa korkeintaan Kiinaan. Eläkööt ja kuolkoot keskenään kuin Pohjois-Koreassa, köyhyyden ja kaalisopan hajuissa.

Kiina odottelee, että Venäjä alkaa tuskissaan myydä firmojaan ja tuotantoaan halvalla pois. Kiina ostaa pian puolet Siperiasta ja pistää tehotuotannon pystyyn niin öljyn, maakaasun kuin mineraalienkin osalta. Venäläiset osaavat ylpistellä, mutta eivät tehdä tai korjata yhtään mitään.

Vierailija
46/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivon ja rukoilen, että rauha säilyy Suomessa. Näinä aikoina itärajan läheisyydessä on omat jännitteensä.

Niin tässäkin lentotukikohta 3 km päässä linnuntietä. Polttoaineet vajaan 2 km päässä.

Evakkoon lähtö on pyörinyt mahdollisuutena.

Kiva kun kerrot nämä tiedot täällä. Venäjän verkkopohjainen tiedustelu kiittää.

Eiköhän jopa Venäjän tiedustelu ole tiennyt nämä asiat ennestään, vaikka näköjään on melko heikoissa kantimissa nykyään. 

Vierailija
47/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on huomattu, että ihmisiltä on poistettu aivoista kyky oppia historiaa. Me kutsumme sitä hyökkäykseksi, Venäjä puolustukseksi. Meillä on todella outo käsitys siitä, että venäläiset olisivat kansa, jota koko ajan alistetaan. Venäläiset ovat uskonnollisia, koservatiivisiä ja isänmaallisia ihmisiä.

Venäjä hyökkäsi. Sillä ei ollut mitään asiaa alkaa tulittaa Ukrainaa.

Edes venäläinen ei voi luikerrella tästä vastuusta vapaaksi.

Kaikki venläisvihasi johtaa vain enemmän epäluuloon venäläöisten taholta, siksi nämä jutut eskaloituvat eivätkä rtauhoitu. Moni luulee että on oikeutetumpaa syyttää esim venäläistä urheilijaa venäläisyyden pohjalta siitä mitä hän teki, kun taas kansallisuutta ei vedetä herkästi mukaan oman maan urheilijoiden törttöilyyn. Tavallinen venäläinen joutuu syytteeseen syntypränsä takia jolloin pyritään tuomitsemaan itse venäläisyys tekojen sijaan.

Venäjän kansan pitäisi nyt herätä tekemään asioille jotain.

Lapsellista perustella noin oma törkeä käytös. 

Venäläiset itse ovat suurimpia tuomitsijoita ja halveksijoita. Heillä sitä törkeää käytöstä riittää. Vai pitäisikö meidänkin kieltää kaikki sanomisemme ja valehdella?

Kuten sanoin pyrit tuomitsemaan syrjien kansallisuuden et tekojen mukaan olet kuvottavaa roskaa etkä edes itse sitä tajua.

Nimenomaan tekojen mukaan itse kukin tuomitaan.  

Vierailija
48/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin noille lopputilin. Ukrainalaisia on varmaan tulossa Suomeen, jotka tarvitsevat työtä. Ovat ahkerampiakin kuin venakot.

Vierailija
49/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on huomattu, että ihmisiltä on poistettu aivoista kyky oppia historiaa. Me kutsumme sitä hyökkäykseksi, Venäjä puolustukseksi. Meillä on todella outo käsitys siitä, että venäläiset olisivat kansa, jota koko ajan alistetaan. Venäläiset ovat uskonnollisia, koservatiivisiä ja isänmaallisia ihmisiä.

Kaikki venläisvihasi johtaa vain enemmän epäluuloon venäläöisten taholta, siksi nämä jutut eskaloituvat eivätkä rtauhoitu. Moni luulee että on oikeutetumpaa syyttää esim venäläistä urheilijaa venäläisyyden pohjalta siitä mitä hän teki, kun taas kansallisuutta ei vedetä herkästi mukaan oman maan urheilijoiden törttöilyyn. Tavallinen venäläinen joutuu syytteeseen syntypränsä takia jolloin pyritään tuomitsemaan itse venäläisyys tekojen sijaan.

Venäläiset itse ovat suurimpia tuomitsijoita ja halveksijoita. Heillä sitä törkeää käytöstä riittää. Vai pitäisikö meidänkin kieltää kaikki sanomisemme ja valehdella?

Kuten sanoin pyrit tuomitsemaan syrjien kansallisuuden et tekojen mukaan olet kuvottavaa roskaa etkä edes itse sitä tajua.

Tämä on juuri sitä itseään, meillä on näitä x tyyppejä joihin sinutkin lokeroin, jonka jälkeen kerron mitä sinä olet ja miten saamme sinua kohdella koska olet näitä x tyyppejä. Ihminen on kyllä sika syrjiessään ja vihatessaan muita. 

Vierailija
50/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antaisin noille lopputilin. Ukrainalaisia on varmaan tulossa Suomeen, jotka tarvitsevat työtä. Ovat ahkerampiakin kuin venakot.

Venakko tarkoittaa venäläistä naista.

Vierailija
51/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä pidetään lakien jas pykälien taholta huolta kun niin ei muuten ihmisten kesken käy. Tämänkin keskustelu alkaa meillä on niitä venäläisiä..... Jos et tätä huomaa et huomaa syrjiväsi voimakkaaasti ulkoisten asioiden takia, tekojen sijaan. 

Vierailija
52/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ukraina, jolla hädintuskin edes on armeijaa pelottaa nyt venäjää sotilaallisella uhkalla? Uskoo ken tahtoo. Ihme pelkuri tuo Venäjä, pelkää omaa varjoaansakin.

Etpä paljoa tiedä. Ukrainalla on ihan mittava armeija. Ei tietenkään yhtä iso kuin Venäjällä, mutta iso kuitenkin.

Eikö Venäjän pitäisi olla yksi suurvalloista?  

Joo, Venäjän on maailman suurin roistovaltio. Mitään muuta isoa Venäjällä ei tunnu olevan kuin roistomaisuus. Infamous.

Vierailija
53/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kansainvälisessä yrityksessä töissä ja meillä on työntekijöinä niin venäläisiä kuin ukrainalaisiakin. Nämä kaksi ryhmää kyllä nyt välttelevät toisiaan ja muutenkin se pakollinen kanssakäyminen on todella viileää, ymmärrettävistä syistä. Ja vaikka koko sota onkin idiootti Putinin syytä, minulla alkaa oikeasti loppua ymmärrys joidenkin tavallisten venäläisten kanssa. Se on jotenkin se ylimielinen ja välinpitämätön käytös, ja se, ettei suostuta myöntämään miten asiat oikeasti ovat. Nyt kun olen venäläisten kanssa puhunut tästä sodasta, olen huomannut, miten venäläiset puhuvat jatkuvasti "tilanteesta" tai "operaatiosta". Kohautellaan olkia ja vaihdetaan puheenaihetta. Olen jatkuvasti korjannut ja sanonut suoraan, että kyseessä on sota tai suoranainen teurastus. Yhdeltä kysyin suoraan, miksi et vain sano suoraan sota? Tämä ei ole mikään "operaatio", vaan sota. Venäläisten täytyy itsekin nousta Putinia vastaan. Siellä on lössiä niin paljon, että kyllä siellä vallankumous saadaan aikaiseksi, jos halutaan. Heidänkin täytyy tehdä oma osansa paremman maailman puolesta, vaikka pelottaa. 

Vierailija
54/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiedämmekö mekään nyt varmasti, mitä siellä Ukrainassa on tapahtunut ennen tätä? Nythän on helppo nähdä vain pieni maa hyökkäyksen alaisena jonka presidentti parkuu apua. Entä jos siellä onkin tapahtunut hävyttömyyksiä ennen sotaa?

Edes P-Korean karmeaan diktatuuriin eivät ole muut maat lähteneet hyökkimään, koska se on itsenäinen valtio. Vaikka Ukrainalla olisi jotain sisäisiä ongelmia, niin kellään ei ole mitään asiaa tuoda omaa vierasta armeijaansa paikalle pommittamaan äitiysneuvoloita ja lasten syöpäsairaaloita.

Vierailija
55/55 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan siitä pidetään lakien jas pykälien taholta huolta kun niin ei muuten ihmisten kesken käy. Tämänkin keskustelu alkaa meillä on niitä venäläisiä..... Jos et tätä huomaa et huomaa syrjiväsi voimakkaaasti ulkoisten asioiden takia, tekojen sijaan. 

Niin, tekojen mukaan hän reagoi. Jos heidän venäläiset olisivat tuominneet sodan, hän olisi reagoinut ihan toisin. Mikä nyt on ongelma? Miten olisit halunnut hänen reagoivan?