Noin 25v: Ovatko kaverisi tylsiä ja aikuismaisia?
"Aikuismaiset" kaverini pitävät lapsellisena sitä, että katson Netflixistä suosikkisarjojani useita jaksoja putkeen viikonloppuisin. Tai että saatan joskus tehdä avopuolisoni kanssa lettuja päivälliseksi. Ja että ostamme irtokarkkia ja kaljaa leffanameiksi kotiin. Lapsellista on kuulemma myös se, että pelaamme pleikkarilla ja rakastamme Disney-leffoja.
"Aikuismaiset" kaverini heräävät kuudelta, käyvät aamulenkillä ja ovat töissä 8-16. Sitten käydään asioilla ja nipotetaan kotona tiskivuoresta. Illalla syödään pöydän ääressä ja puoli yhdeksän uutiset katsotaan televisiosta. Nukkumaan käydään viimeistään kymmeneltä.
Mekin olemme työssäkäyviä aikusia ja oikein asuntosäästäjiä, mutta silti kaverimme pyörittelevät silmiä kun kuulevat arjestamme. Kohtalotovereita, vai pitäisikö meidänkin "kasvaa aikuisiksi" = tylsiksi keski-ikäisiksi?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:46"]
Kasva aikuiseksi pentu.
[/quote]
En tahdo >:( t: ap
Olen kanssa huomannut kuinka suomalaisnaiset vakavoituu ja järkevöityy tuossa 25v.
No onko näillä tylsillä kavereilla lapsia? Itsekin olen osittain joutunut jättämään jotain tapoja pois lasten takia. Eli en halua antaa esimerkkiä lapsille, että viikonloppu vain maataan katsoen telkkaria, samalla mussutetaan karkkia ja päivälliseksi lettuja.
Tätä harrastetaan kun lapset muualla. Tulevana viikonloppuna lasten iskä lähtee muksujen kanssa matkalla ja itse saan olla yksin kotona. Ja voin sanoa etten seuraavana lauantaina herää klo 7 tai syö järkevää päivällistä. Voishan sitä myös katsoa yhden kauden rillit huurussa.
ootte upeita tyyppejä! älkää muuttuko, kyllä aika sen tekee tai ei tee :)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:50"]No onko näillä tylsillä kavereilla lapsia? Itsekin olen osittain joutunut jättämään jotain tapoja pois lasten takia. Eli en halua antaa esimerkkiä lapsille, että viikonloppu vain maataan katsoen telkkaria, samalla mussutetaan karkkia ja päivälliseksi lettuja.
Tätä harrastetaan kun lapset muualla. Tulevana viikonloppuna lasten iskä lähtee muksujen kanssa matkalla ja itse saan olla yksin kotona. Ja voin sanoa etten seuraavana lauantaina herää klo 7 tai syö järkevää päivällistä. Voishan sitä myös katsoa yhden kauden rillit huurussa.
[/quote]
Miksi lapsille ei saa opettaa, että viikonloppuisin voi ottaa rennosti ja hassutella? Ei elämän tarvitse olla niin vakavaa. Arkena sitten eri asia.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:50"]No onko näillä tylsillä kavereilla lapsia? Itsekin olen osittain joutunut jättämään jotain tapoja pois lasten takia. Eli en halua antaa esimerkkiä lapsille, että viikonloppu vain maataan katsoen telkkaria, samalla mussutetaan karkkia ja päivälliseksi lettuja.
[/quote]
Miksi lapsille ei saa opettaa, että viikonloppuisin voi ottaa rennosti ja hassutella? Ei elämän tarvitse olla niin vakavaa. Arkena sitten eri asia.
[/quote]
Siksi että niistä kasvaa kunnon veronmaksajia. Elämä täytyy ottaa vakavasti koska vain yksi elämä. Muistakaa se.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 14:00"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:58"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:50"]No onko näillä tylsillä kavereilla lapsia? Itsekin olen osittain joutunut jättämään jotain tapoja pois lasten takia. Eli en halua antaa esimerkkiä lapsille, että viikonloppu vain maataan katsoen telkkaria, samalla mussutetaan karkkia ja päivälliseksi lettuja.
[/quote]
[/quote]
Siksi että niistä kasvaa kunnon veronmaksajia. Elämä täytyy ottaa vakavasti koska vain yksi elämä. Muistakaa se.
[/quote]Vakava nainen on ruma.
Eivät todellakaan ole, ennemminkin sellaisia teinibilettäjiä.
Olen 25 ja mulla on kaksi lasta enkä ole siltikään niåo "aikuinen". Enemmän oikeestaan uskallan olla lapsekkaampi nyt kuin ennen ja olla oma itseni. Nukutaan viikonloppuna usein pitkään ja ollaan vaan. Olen tosin kotona lasten kanssa. En tykkää rutiineista vaikka on meillä syömiset aina samaan aikaan ja nukkumaanmenot ja iltapesut yms. Muuten eletään kuten eletään, mahdollisimman spontaanisti. Tykkään oikeasti muumimaailmastakin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:50"]
No onko näillä tylsillä kavereilla lapsia? Itsekin olen osittain joutunut jättämään jotain tapoja pois lasten takia. Eli en halua antaa esimerkkiä lapsille, että viikonloppu vain maataan katsoen telkkaria, samalla mussutetaan karkkia ja päivälliseksi lettuja. Tätä harrastetaan kun lapset muualla. Tulevana viikonloppuna lasten iskä lähtee muksujen kanssa matkalla ja itse saan olla yksin kotona. Ja voin sanoa etten seuraavana lauantaina herää klo 7 tai syö järkevää päivällistä. Voishan sitä myös katsoa yhden kauden rillit huurussa.
[/quote]
Osalla on, osalla ei. Itse osaan olla "ihmisiksi" eli vastuullinen aikuinen tarvittaessa, työskentelen esiluokan opettajana. Avopuoliso on sairaanhoitaja.
Mutta en käsitä, miksi kotona pitäisi istua hiljaa kädet sylissä. Urghhhh! T: ap
Ei ole. Kaikki käymme töissä, osa opiskelee siinä rinnalla ja kyllä me pidetään hauskaa. Lautapeli-iltoja, leffoja, matkustelua, ravintolaruokailuita, videopelejä, Disney-leffoja.. kenelläkään ei vielä ole lapsia.
Joo ei. Yhdelläkään minun tutullani ei ole tuollaista arkea mitä kuvailit kavereillasi olevan :D ja olemme kaikki n. 25. Osalla on lapsia ja heillä on ehkä enemmän näitä rutiineja, mutta lapsille. Aikuiset laittavat lapste nukkumaan ja tekevät itse sen jälkee mitä huvittaa. Kuten katsovat netflixistä useita jaksoja kerralla... Minusta tuollainen keski ikäistyminen on kamalaa, enkä ainakaan itse tahdo kasvaa tuollaiseksi aikuiseksi. Olen ihan vastuullisessa työssä, ja haluan työpäivän jälkeen ottaa rennosti. Ja syödä joskus lettuja ruuaksi :D
Osa on, osa ei. On niitä, jotka ovat jo tukevasti oravanpyörässä eli heräävät aamulla töihin, käyvät töissä, tulevat ruokakaupan kautta kotiin, katsovat telkkaria ja nukkuvat. Pari kertaa vuodessa vaihdetaan vapaalle tai käydään Tallinnassa tai pakettimatkalla. Sitten on niitä, jotka ovat koko ajan menossa ja vielä bilettävät joka viikonloppu, ovat ihan tuuliajolla duunin tai opiskelun suhteen, muutama aloittaa vasta nyt ensi syksynä koulun.
Suurin osa ystävistäni (kuten minä itsekin) sijoittuu kuitenkin johonkin noiden välimaastoon :)
No mulla ei ole tuollaisia kavereita näin 32-vuotiaanakaan, jotka pitäisivät hölmönä vahdata lempisarjaa, syödä irtokarkkia, tai paistaa lettuja. Ihan perheellisiä ihmisiä ollaan, ja nuo kaikki kuuluvat meidän kaikkien arkeen silloin tällöin. Disney-leffatkin kuuluvat viikonloppuisin välillä meidän perheen elämään. Sun kaverit on outoja, tai sitten yrittävät vain olla pikkuvanhoja. Kyllä ne vanhempana sitten ymmärtävät, mitä todella tarkoittaa olla aikuinen; se tarkoittaa oman vastuunsa kantamisesta ja elämästä nauttimista tuottamatta muille mielipahaa. Se myös sisältää huolehtimisen omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnista, mihin nyt sisältyy myös satunnaiset sarjamaratonit, oman puolison kanssa valvominen lasten mentyä nukkumaan ja irtokarkitkin niin halutessaan. Ilman lapsia noita vasta sisältyisikin mun elämääni, työn, urheilun ja velvollisuuksien ohella.
Lapsellisena pitäisin itse valittua työttömyyttä ja baareissa ramppaamista joka viikonloppu, sekä sitä että rahaa käytetään holtittomasti tuloihin nähden.
Anteeksi, jos keski-ikäinenkin tunkee vastaamaan. Olemme miehen kanssa 45 ja 50 ja todellakin eletään ihan niin kuin tykätään. Valvotaan myöhään, katsotaan Netflixiä ja syödään irtiksiä, harrastetaan lapsellisia urheilulajeja yms.
Kokemukseni on, että juuri 25-vuotiaat ja varsinkin perheellistyvät elävät todella tylsää elämää sääntöineen.
Ette kuulosta ollenkaan lapsellisilta. Pidän lapsellisina niitä kavereitani, jotka ryyppäävät useamman kerran viikosssa eivätkä keksi muuta puhuttavaa kuin juoruilu muista ihmisistä. Teidän elämänne kuulostaa ihan normaalilta nuorten aikuisten elolta.
Ainakaan omat ystäväni eivät ole tuollaisia nipoja mistä kerroit! Olen 26-vuotias nainen ja syön irtokarkkeja viikonloppuisin, välillä myös aamiaiseksi :D nukutaan mieheni kanssa vapaapäivinä ainakin 11 asti, ja aamiainen sitten ennen yhtä ... Katselen simpsoneita ja syön ben and jerrys jäätelöä viikoittain.
Mutta mun työ on kyllä tylsää, teen tutkimustyötä ja välillä saman protokollan toistaminen päivästä toiseen saa ärsyyntymään. Ahdistun tylsyydestä!
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:44"]"Aikuismaiset" kaverini pitävät lapsellisena sitä, että katson Netflixistä suosikkisarjojani useita jaksoja putkeen viikonloppuisin. Tai että saatan joskus tehdä avopuolisoni kanssa lettuja päivälliseksi. Ja että ostamme irtokarkkia ja kaljaa leffanameiksi kotiin. Lapsellista on kuulemma myös se, että pelaamme pleikkarilla ja rakastamme Disney-leffoja.
"Aikuismaiset" kaverini heräävät kuudelta, käyvät aamulenkillä ja ovat töissä 8-16. Sitten käydään asioilla ja nipotetaan kotona tiskivuoresta. Illalla syödään pöydän ääressä ja puoli yhdeksän uutiset katsotaan televisiosta. Nukkumaan käydään viimeistään kymmeneltä.
Mekin olemme työssäkäyviä aikusia ja oikein asuntosäästäjiä, mutta silti kaverimme pyörittelevät silmiä kun kuulevat arjestamme. Kohtalotovereita, vai pitäisikö meidänkin "kasvaa aikuisiksi" = tylsiksi keski-ikäisiksi?
[/quote]
Minulla on omakotitalot, lapset, autotot, koirat yms. Ja teen silti samoja asioita kuin te? Olenko siis parannettu ja aikaansaavempi versio sinusta vai tylsä keski-ikäinen? Mihinkäs kastiin minut luetaan?
Kasva aikuiseksi pentu.