Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset jotka laittavat maitotölkin jossa n. lusikallinen maitoa jääkaappiin

Vierailija
04.03.2022 |

Toivottavasti astut Lego-palikan päälle

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa pitää arvostaa, laitan myös tölkin, jossa vain tira jäljellä, jääkkaappiin.

Vierailija
22/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kylmässä se säilyy seuraavaan käyttökertaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki jätän maitotölkin tai kauramaidon / kerman vielä jääkaappiin pariksi päiväksi jos siellä on edes ruokalusikallinen jäljellä, itse käytän noita lähinnä kahviin tai erilaisiin kuumiin juomiin, myöskin puuron sekaan lorautan vähän maitoa / kermaa jne. Ei se siellä jääkaapissa miksikään mene, tosin en sitä ikuisuuksiin säästele siellä vaan käytän sitten kun on tarve, parempi sekin kun kaataa turhaan lavuaarista alas, toki jos on jossain lapsiperheessä asuva ja pitää aina olla moneen täyteen lasilliseen maitoa kaapissa saatavillla voi ketuttaa tommonen tilkan jättäminen sinne tölkkiin ihan vaan kiusakseen.

Taikka sitten voi olla vaan kyse liiasta säästävyyden halusta tai siitä että yrittää vaan pitää jääkaappia mahdollisimman täyden näköisenä, ehkä jos on ollut köyhä ja nähnyt nälkää niin joku tarve säästellä niitä kartonkeja siellä kaapissa muodon vuoksi, tämä nyt vaan tämmöinen teoria ei tarvitse ottaa ihan tosissaan!

Vierailija
24/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se toisten maidon/jääkaapin käyttö sun napaa kaivaa. Meillä kotona joku oli kerran laittanut TYHJÄN maitotölkin jääkaappiin.

Gues what?! Kukaan ei kuollut.

Meilläkin on tippa maitoa tölkissä jääkapissa ja joskus tyhjä maito tölkki tai mehu tölkki. Emme ole siihen kuoleet viellä![/quote]

Justiinsa juu, vielläpä viellä. 

Vierailija
25/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät että teini on talossa kun...

Tyhjä keksipaketti, muropaketti, maustepussi, makaronipussi yms. löytyvät yhä kaapista. Olen tolkuttanut, että heittäisi vaikka tiskialtaaseen jos roskiskaapin avaaminen on liian suuri vaiva. Sitten kaupassa et muista ostaa niitä tavaroita kun muistat "ainiin, olihan niitä vielä"

Vierailija
26/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mieheni kuuluu näihin. Koskee myös mehua ja jugurttia. Erittäin ärsyttävää!

Eksäni oli tällainen. Näiden maito/mehu/jugurttipurkkien lisäksi jääkaappi oli esim täynnä lautasia jossa oli yhdellä latausella lusikallinen puuroa, toisella lautasella 1/6 osa perunasta, kolmannella lautasella 3 spagettia ja puolikas lihapulla, erinnäisiä kippoja joissa oli murunen jotain. 

Niin monta riitaa, vailla mitään kompromissia. En tajua edelleenkään miksi ei voinut syödä loppuun sitä lusikallista puuroa tai heittää roskiin, juoda se viimeinen mehutilkka tai heittää lavuaarista alas. Jääkaappi oli täynnä näitä vajaita asioita ja sinne ei mahtunu uutta tilalle. Sitten eksä veti hirveet raivarit jos minä laitoin roskiin/lavuaariin näitä jämiä/tilkkoja. 

Vierailija
27/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä laitan, tosin kauramaitotilkan. Pieni määrä on just sopiva teehen.

Jos laitat kauralitkua teehen et todellakaan välitä yhtään minkä makuista kuraa juot.

Juuri siksi laitan kauramaitoa teehen, että välitän mausta. Mä syön kyllä maitotuotteita, mutta teessä ja kaakaossa käytän kauramaitoa, koska se yksinkertaisesti maistuu paremmalta.

Vierailija
28/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä nuori mies joka laittaa jääkaappiin tyhjän maitopurkin eikä laita roskiin. 

Vierailija
29/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin isot lasit ja itse käytän olut tuoppia maitolasina niin ettei jää tilkkoja purkin pohjalle. Pieniä laseja ei käytetä ollenkaan. Meillä kahdella menee maito+piimä n. 4-6 litraa viikossa.

Vierailija
30/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään kerma kahvista kun pitää rasvaa vähentää ja se 10% kermakin oli liian rasvaista niin siirryin kauramaitoon 3% rasvaa. Ei hassumpaa kun tottuu. 

Suosikkini on 

Valio Oddlygood barista kaurajuoma

https://www.is.fi/menaiset/vapaalla/art-2000008524621.html

Tässä 9 kahvi kaurajuoman testi

Vierailija
31/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin sä ap sen sitten laitat? En keksi mitään vaihtoehtoa. Mieheni mielestä tikkoja ei saa jättää mutta avaakin aina uuden purkin niin ei jätä tosiaan tikkoja mutta jos yksin asuisi niin maitoa menisi hukkaan valtavasti.

Vierailija
32/32 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä kulutettua sen tilkan pois esimerkiksi munakkaaseen, tai seuraavaan kaakaolasilliseen. Eipä ole mikään ongelma. Suurempi ongelma olisi se, jos se maito heitettäisin pois. Meillä ei suosita ruokahävikkiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän