Suomimies pakenee käpykaartiin
"Vuoden alusta torstai-iltapäivään mennessä reservistä on siirtynyt siviilipalvelukseen 1 098 henkilöä. Luku on yli kaksinkertainen lähivuosien lukuihin verrattuna."
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/reservista-eroamisessa-hurja-kasvu-…
Kommentit (102)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän eroa ukrainalaisiin miehiin, jotka lähtivät ympäri maailmaa taistelemaan takaisin Ukrainaan.
Mutta ei huolta, on meilläkin miehiä, jotka eivät luista vastuustaan. Juuri oli iltalehdessä juttu suomalaisesta miehestä joka lähti ukrainaan auttamaan ja sotimaan. Kyllä isänmaallisia miehiä vielä on ja eikös Suomessa ollut Euroopan vahvin maanpuolustustahtokin. Eli nämä lusmut ovat vain pieni osa suomalaisista miehistä.
Miksi puhut vain miespuolisista lusmuista? Miksi unohdat nämä mies vihaa lietsovat lusmuilevat laiskat feministit? Ainiin sinäkin olet sellainen.
En ole kuullut yhdenkään naisen ulvovan ettei tekisi hänelle määrättyjä hommia sodan aikana. Kaikille määrätään tehtävät. Ihmettelen näitä vinkuvia miehiä, miksi eivät menneet sitten sivariin aikanaan niin pääsisivät naisten kanssa samoihin hommiin?
Naisethan täällä vinkuvat eivätkä miehet. Vinkujanainen aloitti tämänkin ketjun.
Et sinä voi tietää onko kyseessä nainen vai mies.
Paljastitko transfoobisuutesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämäkin on silti koulutettu tappamaan. Sitten kun koti on vaarassa, mieli voi muuttua.
Loppuviimein naiset ja c-miehetki tappelee Turun kaduilla RK-62 kädessä snapbäck ja tribaalihuppari päällä niinku Kiovassa.
Rynkyn käyttämisen oppii 5 minuutissa
Tosin Suomessa tuollainen Ukrainan siviilienkin osoittama maansa ja itsensä puolustaminen olisi sodan aikanakin ankarasti kielletty. Hyökkääjä kun voisi suuttua ja sitten olisi päättäjillämme lisää seliteltävää.
vttu mitä sontaa taas koko ketju
Hyvin tyrmistyttävä uutinen. Olen kai elänyt jossain omissa maailmoissani, kun luulin että ennemminkin toisin päin. Olen pitänyt suomalaisuutta ja sisua sen merkkinä, että miehet ovat miehiä ja nousevat puolustamaan maataan ja perheitään tai parhaat jopa yleensä ihmisyyttä ja rauhaa. Ihan siis heti kun mahdollisuus tulee.
Nyt olen sanaton.
Vierailija kirjoitti:
vttu mitä sontaa taas koko ketju
Siinä ensimmäisten joukossa siviilipalvelukseen hakenut kommentoi. Tulit kenties suurin toivein palstalle katsomaan, kuinka vertaiset kehuvat toisiaan ja valintojaan. Petyit ja lausuit v-sanan tehosteeksi sekä merkiksi siitä ettet paljon omastasi poikkeavia mielipiteitä arvosta.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin tyrmistyttävä uutinen. Olen kai elänyt jossain omissa maailmoissani, kun luulin että ennemminkin toisin päin. Olen pitänyt suomalaisuutta ja sisua sen merkkinä, että miehet ovat miehiä ja nousevat puolustamaan maataan ja perheitään tai parhaat jopa yleensä ihmisyyttä ja rauhaa. Ihan siis heti kun mahdollisuus tulee.
Nyt olen sanaton.
Minä taas ymmärrän oikein hyvin, jos esim. työtön, jota on pilkattu ja hyppyytetty, menettää kiinnostuksensa tämän yhteiskunnan puolustamiseen. Kumma juttu muutenkin, että nyt vaaditaan miehiä olemaan miehiä, kun tähän asti on vaadittu sukupuolistereotypioista luopumista ja suorastaan pilkattu perinteistä miehen mallia.
Toivottavasti ne eivät anna mulle mt ongelmaiselle monisairaalle kivääriä, sillä voi olla että tapan itseni sillä 🤣
Mun mielestä työelämä muistuttaa venäläistä järjestelmää liikaa. Kaiken kruunaisi aktiivimalli, niin oltaisi tosi syvällä.
Mitä johtajampi olet niin sitä enemmän saat varastaa työntekijöiltä. Tämä tuntuisi olevan se normi.
Ja sitten näitä pitäisi lähteä puolustamaan, kun vuosikymmenten palkoilla ei ole edes saanut ostettua huonekaluja, ajokorttia, autoa, ei mitäään, ei mitäään.
Niin ei mulla ole mitään puolustettavaakaan.
Tämä on se mun puolustus.
Voin kyllä ottaa vapaaottelua jos mun kimppuun tullaan, niin isken silmää mustaksi.
Mua ei saunan taakse viedä saatana.
Siinä teille sisukkuutta.
Mihinkään luotilottoon tai pommilottoon en osallistu. Yksi elämä ja en muutenkaan lottoa.
Uskon että työnteko on se juttu vieläkin, vaikka vuosikymmeniin ei ole näkynyt TÄMÄ TILILLÄ!
Sinne vaan mammat armeijaan ja rintamalle. Aika hiljasta taitaa olla.
Kenties maatalousalalla olevilla kausityöntekijöillä olisi parempi puskurirahasto ja turvallisempi olo nyt Ukrainalla, jos työstä Suomessa maksettaisi heillekin TES:sin korvaus.
Nyt kyllä ollaan lähettelemässä almuja aikuisille ihmisille. Ihmisen olisi kiva ja tyydyttävä pärjätä omilla rahoillaan kriisitilanteessa.
Olen sivari ja minulla on ammattimaiset kamerat ja objektiivit. Voisin ilmoittautua sotakuvaajaksi rintamalle.
Vierailija kirjoitti:
Kovimmat Natottajat on ihmisiä, jotka eivät rintamalle joudu. Mistähän johtuu?
Vastustajista voisi sanoa samaa. Mistähän johtuu? Vassareista suuri osa on sivareita ja kokonaan vapautettuja.
Vierailija kirjoitti:
Olen sivari ja minulla on ammattimaiset kamerat ja objektiivit. Voisin ilmoittautua sotakuvaajaksi rintamalle.
Sinut pudotetaan laskuvarjolla laitteidesi kanssa vihollisen selustaan lähettämään tiedustelutietoja. Saat ottaa aseen, mutta ei ole pakko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään me mammat rintamalle.
Saavat ihan rauhassa vikistä kun ei saa naista ja elämä on muutenkin vaikeaa.Ettehän te ole hankkineet sotilaskoulutusta. Ei teille voi asetta antaa. Suomalaiset miehet ovat suhteellisesta Euroopan sotilaskoulutetuinta väkeä. Jotenkin hassua, että Suomen feministisen naiset yrittävät kääntää tämänkin jotenkin miesten vähättelyksi.
Kuule, se onnistuu feministeiltä ihan ilman yritystä, suoraan selkärangasta.
Taas täytyy ihmetellä miten on mahdollista, että juuri Suomeen on päätynyt miesten pohjasakka ja naisten parhaimmisto.
"Maanpuolustusvelvollisuus koskee kaikkia suomalaisia mutta on hyvä huomata, että poikkeusoloissakin siviilipalvelusvelvollisten tehtävät olisivat siviilitehtäviä, eivätkä ne liity Puolustusvoimien toimialaan."
Sitä voi joutua toimimaan siviiliviranomaisten alaisuudessa kriisin sattuessa mutta vain liikekannallepanon aikana ja työt olisivat esim. Virasto,pelastustoimi tms. Ne jotka ovat vapautettu siviilipalveluksesta eli eivät ole sitä suorittaneet sitä niin eivät joudu automaattisesti siviiliviranomaisten alaisuuteen tekemään hommia mutta heille voidaan tarvittaessa tehdä uusi terveystarkastus jossa katsotaan että onko soveltuva toimimaan siviiliviranomaisten alaisuudessa. Eikä muutenkaan kaikki välttämättä joudu kuten ei kaikki reservissä olevatkaan joudu heti sotaan eikä vålttämättä ollenkaan vaan sodan ajan vahvuus on 280 000 . Kaiken kaikkiaan reserviläisiä on 860 000 joista sittten tarvittaessa otetaan täydennyksiå.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei kunnioita pelkurimiestä. Paitsi oma mamma.
Sitäpaitsi siviileitä kuolee usein sodissa enemmän kuin itse sotilaita! Eli nyhveröillä sotilailla on aika turvallista.
"Todelliset sodanuhrit on naiset,koska he joutuvat lähettämään miehensä ja poikansa kuolemaan. Ei ne palasiksi räjähtävät sotilaat"-argumentti esitetty.
Tämä sodasta kärsivistä naisista ja lapsista on se aate, jota ent. tasavallan presidentti Tarja Halonen ilmoitti kannattavansa.
Eiväthän miehet kärsi, ne tapettu.
Ei kärsi ei.
Veitsenterävää logiikkaa!
vanhakyynikko kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mennään me mammat rintamalle.
Saavat ihan rauhassa vikistä kun ei saa naista ja elämä on muutenkin vaikeaa.Ettehän te ole hankkineet sotilaskoulutusta. Ei teille voi asetta antaa. Suomalaiset miehet ovat suhteellisesta Euroopan sotilaskoulutetuinta väkeä. Jotenkin hassua, että Suomen feministisen naiset yrittävät kääntää tämänkin jotenkin miesten vähättelyksi.
Kuule, se onnistuu feministeiltä ihan ilman yritystä, suoraan selkärangasta.
Taas täytyy ihmetellä miten on mahdollista, että juuri Suomeen on päätynyt miesten pohjasakka ja naisten parhaimmisto.
Silti vaadit pohjasakkaa tekemään kaiken parhaimmiston eteen koska parhaimmisto on euroopan laiskinta.
Kukaan ei kunnioita pelkurimiestä. Paitsi oma mamma.
Sitäpaitsi siviileitä kuolee usein sodissa enemmän kuin itse sotilaita! Eli nyhveröillä sotilailla on aika turvallista.