Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette sairastaneet korkea kuumeisen koronan ja asutte yksin, miten selvisitte jokapäiväisistä askareista?

Vierailija
04.03.2022 |

Nyt se tauti on sitten minulla ja ainoat oireet ainakin toistaiseksi ovat vatsaoireet ja 38 asteen kuume ja tekisi mieli vain maata sängyssä. Kuume on mulla se pahin oire aina flunssassakin. Tuntuu, etten jaksaisi mitään, vaikka kuumeen saakin hetkellisesti alas parasetamolilla.

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin pärjäsin. Koreakaan kuume ei jostain syystä saa mua sänkypotilaaksi :D Toki lepään suositellusti.

Vierailija
2/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pärjäsin. Koreakaan kuume ei jostain syystä saa mua sänkypotilaaksi :D Toki lepään suositellusti.

Korea ohhoh :D Korkea*

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaana boi keskittyä lepoon ja juomiseen jne

Just ne siivoukset jne voi unohtaa kyllä

Teet ne askareet kun olet terve

Vierailija
4/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

39-40 asteen kuume on vasta korkea

Vierailija
5/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaat sitten sängyssä

Mitä ihmeen askareita harrastat

Vierailija
6/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä askareita? Nukut, syöt, juot, käyt vessassa. Unelma.

Vierailija
7/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makasin sängyssä ja särpin mehua ja mehukeittoa ja runsaasti teetä. Vesi ei oikein kuumeisena maistunut (paha sivumaku) mutta juominen on elintärkeää joten join mehua ja teetä. Ystävä kävi kaupassa puolestani ja toi tuotteet oven taakse. Aika meni nopeasti kun nukkui lähes koko ajan, heräsin vain juomaan ja vessaan.

Vierailija
8/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sitä yksin pärjää, mutta entä jos on yh ja lapsi huollettavana?

Vierailija
9/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla mies oli reissussa ja kaksi koululaista kotona, kun sain koronan. Ei turvaverkkoja. Tilasin kaupasta ruokaa ym. kotiinkuljetuksella, en siivonnut, enkä yhtään mitään kotihommia tehnyt. Ne ehtii tehdä parannuttuaan.

Vierailija
10/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä askareita pitää tehdä päivittäin? Olin kotona ja makasin sängyllä,. Minulla on aina hyvin kotivaraa niin pärjäsin 10 päivää ihan helposti käymättä kaupassa. Kipeänä ei muutenkaan kovin kummoista ruokaa vaadi, keitin makaroonia ja nuudelia ja elin niillä. Pidin kuitenkin huolen, että söin kolme kertaa päivässä. Se helpotti toipumista.

Vierailija
11/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin tällöin siirryin sängystä sohvalle ja sitten taas siirto toiseen suuntaan. Lasketaanko askareeksi?

Vierailija
12/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronaa en ole onneksi vielä sairastanut. 6 vuotta sitten sairastin keuhkokuumeen. Ennen diagnoosia olin viikonlopun yksin 40 asteen kuumeessa kun silloinen daami, erikoissairaanhoitaja, ei ehtinyt käydä edes katsomassa vieläkö henki pihisee. Meidän piti kihlautua ja muuttaa yhteen mutta jostain syystä jäi suunnitelmaksi.

40 pykälän kuume yksin oli keikka sarjassa kerta elämässä riittää. Unet olivat puolittaisia hallusinaatioita mutta onneksi en pyörtynyt vessaan tai keittiöön ja halkaissut kalloani

Vierailija
13/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

39-40 asteen kuume on vasta korkea

Toisille jo pelkkä lämpöily tuntuu kuumeelle

Vierailija
14/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ollut yksin, oli kolme muutakin samassa kunnossa.  Kaukosäätimen painelu ja tavaroiden tilaus ja haku oven takaa oli ne askareet mitä tuli tehtyä nukkumisen, juomisen (ja satunnaisen syömisen) ja vessassa käynnin lisäksi, mitä nyt välillä torkahtamisten väliin katseli televisiota. Vähän paremmassa kunnossa sitten patistelin puolisoa edes juomaan jotakin, kun oli pahimmassa vaiheessa.

Vierailija
15/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 asteen kuume ei kyllä ole kovin korkea.

Jos asuu yksin niin en täysin ymmärrä, mikä ihme on ongelma. Tilaa ruokaa kotiin ja lepää.

Vierailija
16/25 |
04.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Burana naamaan. Kävin kaupassa normaalisti muutaman kerran mutta tietysti hieman oli voimat vähissä. Muuten makoilin sängyssä tai sohvalla. 

Vierailija
17/25 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun yksin, sain toissa viikolla kolmannen rokotuksen joten jos korona tulee, se tulee mietona. Miksi olisin ottanut riskin ja jäänyt rokottamattomaksi?

Vierailija
18/25 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tehnyt mitään askareita. Ei ollut oikein nälkäkään siinä hetkessä, etten ruokaakaan tehnyt, ehkä jotain välipalatyyppisiä sain syötyä. Makasin sohvalla, korkeintaan hain mehua/teetä keittiöstä ja kävin vessassa.

Menee kyllä parissa päivässä ohi. Unohda ne askareet. Sairaana kuuluukin vain maata sängyssä.

Vierailija
19/25 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä askareita?

Vierailija
20/25 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tehnyt mitään askareita. Makasin sängyssä peiton alla, nukuin ja välillä katselin netflixiä. Aluksi en jaksanut tehdä mitään ruokaa enkä istua pöydän ääressä, joten tilasin kotiinkuljetuksella kaikenlaista mitä pupelsin nousematta sängystä. Parin päivän päästä jaksoin jo tehdä puuroa, pastaa yms lämmintä ja helppoa. Siivosin jäljet kun olin tervehtynyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan