Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauva kohta 8 kk ei ryömi tai konttaa

Vierailija
30.07.2015 |

Vauva kohta 8 kk ei siis liiku. Kaverien saman ikäiset lapset ovat kontanneet jo monta viikkoa ja ryömineetkin jos puoli vuotiaasta asti. Mutta meillä ei.. Pitäisikö huolestua? :/

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:18"]Älä huolehdi ja murehdi. Meidänkin kuopus ei liikkunut 8kk, mutta lähti 10 kk vanhana kävelemään. 
[/quote]
Täällä sama :D

Vierailija
22/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi ryömi 9kk, konttasi 12 kk ja käveli 1v 4 kk. Oli kaikessa porukan viimeinen. On minun ainokainen ja stressasin hirveästi, ja aivan turhaan. Ota rennosti ja nauti vauvastasi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika paljon tuntuu olevan muksuja, jotka jättää konttaamisvaiheen melkein kokonaan väliin. Oma lapsi ryömi pari viikkoa, konttasi muutaman kerran ja siitä sitten alkoivat ensiaskeleet 10 kk iässä. Seisomaan ilman tukea hän oppi kuukautta aikaisemmin. Itse kävelin 9 kk iässä, puoliso 1,5 vuotiaana.

Jos tekis kyselyn aiheesta, niin varmasti hajonta vastauksissa olisi iso. Keskiarvoksi sitten saataisiin jotain, mitä pidetään "normina". Vertailu tällaisissa asioissa on aivan turhaa. Valitettavasti äitien ohella mummot niitä pahimpia.

Vierailija
24/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei liikkunut ja päästiin 10kk fysioterapeutille, joka huomasi että on ylijäntevä,jumppa auttoi js liikkeelle lähti. Ei ollut vakavaa, mutta hyödyllistä oli päästä fysioterapiaan ja saada apuja liikkumiseen. Nyt normaali.

Vierailija
25/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä se sun toukka on joku friikki

Vierailija
26/26 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mua ärsytti kun kaikki sanoi, että on normaalia kun meidän tapauksessa ei ollut. Vasta kun jumpan avulla pääsi jäntevyydestä eroon, liikkuminen alkoi. Ja 1,5v käveli tuettu. Nyt 2v eikä vielä puhu. Mutta fysioterapias käyty taas, niin tuumasi, että täysin normaali on nyt. T. 25

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi