Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mulla on ollu vuoden ajan ihan kamala vauvakuume, mutta mikä pahinta..

Vierailija
30.07.2015 |

Oon vasta 18 vuotias.

Ei oo MITÄÄN järkeä hankkia vielä lapsia, kun valmistuminenkin on vasta ensi keväänä.

En vaan yksinkertasesti oo mikään kovin menevä, nään punasta ku joku sanoo mulle, että mun pitäis elää mun nuoruutta eikä miettiä lapsia. Entäs jos se ei vaan oo se oma juttu? En tykkää ravata baareissa ja notkua iltasin yhtään missään klo 20-21 jälkeen. Rakastan lapsia muutenkin yli kaiken ja olis ihanaa tuntea itsensä jollekkin tärkeimmäksi ikinä!

Mulla on maailman paras poikaystävä ja suunniteltu elämää tosi pitkälle.

Onks teistä tässä mitään järkeä? Sanokaa jotain että lopettaisin tän haaveilun :'D

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla työpaikka? Mikä on kuukausipalkkasi? Entä poikaystävän kuukausipalkka? Kuinka vanha poikaystävä on? Onko hänelläkin vauvakuume?

Vierailija
2/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:42"]Onko sulla työpaikka? Mikä on kuukausipalkkasi? Entä poikaystävän kuukausipalkka? Kuinka vanha poikaystävä on? Onko hänelläkin vauvakuume?
[/quote]

Valmistumisen jälkeen luultavasti kyllä, valmistun hyvin työllistävälle alalle, palkka siinä 2000e paikkeilla. Poikaystävä muutaman vuoden vanhempi ja hänellä palkka noin 2300e, ja kyllä on vauvakuume silläkin :'D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän teillä ole mitään estettä vauva haaveille.
Koulut ehtii käymään lasten jälkeenkin. :)
Täytyy vain tehdä asiat siinä järjestyksessä mikä itselle parhaaksi tuntuu.
Itse olen aina halunnut tehdä lapset nuorena.
Haluan opiskella vasta kun lapset olen tehnyt.
Mieheni käy töissä ja hänellä tutkinto suoritettuna.
Vanhanaikaiset ihmiset eivät ymmärrä miksi halusin tehdä lapsia ennen ammattitutkintoa.
Tämä on minun elämäni ja teen päätökset niin kun parhaaksi näen.
Muista sinäkin se! :)
T: 20-vuotias kohta kahden lapsen ❤ äiti

Vierailija
4/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei alapeukuttaja, kommentoi jotain!

Ap

Vierailija
5/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota että saat työpaikan ja olet ollut töissä 6 kk ennen äitiysloman alkua. Saat paremmat ä-rahan kuin opiskelijan tuloilla. Lisäksi sinulla on sitten työpaikka johon palata, helpottaa elämää kummasti.
Rahaa saa vauvan hankintoihin uppoamaan kivasti, päivähoito maksaa jne.

Mieti, oletko oikeasti vielä valmis elämään TÄYSIN lapsen ehdoilla? Ei enää kokonaisia yöunia ja aamulla pitkään nukkumista, ei leffan katselua keskeytyksittä, kaikki menemiset pitää suunnitella tarkkaan... Lapsi on sinusta täysin riippuvainen aluksi, edes isä ei pysty sinun läsnäoloa korvaamaan. Tietenkin se on myös ihanaa olla vauvan kanssa, mutta itse en ikinä 18 v olisi vielä ollut valmis! En ollut kova menemään minäkään, kun vasta joskus päälle parikymppisenä. Toisaalta jos teillä on hyvä tukiverkosto, lapsen voi joskus viedä mummolaan ja ottaa omas aikaa niin pääseehän sitä joskus tuulettumaan...

Vierailija
6/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:54"]Eihän teillä ole mitään estettä vauva haaveille.
Koulut ehtii käymään lasten jälkeenkin. :)
Täytyy vain tehdä asiat siinä järjestyksessä mikä itselle parhaaksi tuntuu.
Itse olen aina halunnut tehdä lapset nuorena.
Haluan opiskella vasta kun lapset olen tehnyt.
Mieheni käy töissä ja hänellä tutkinto suoritettuna.
Vanhanaikaiset ihmiset eivät ymmärrä miksi halusin tehdä lapsia ennen ammattitutkintoa.
Tämä on minun elämäni ja teen päätökset niin kun parhaaksi näen.
Muista sinäkin se! :)
T: 20-vuotias kohta kahden lapsen ❤ äiti
[/quote]

Kiva kuulla! Tää on ihan liian hämmentävää kun joka päivä pyörii ajatus siitä että miten onnellinen siitä olisin..
Jos ensi keväänä sitä yrittäis, silloin kerkeisin saada ammatinkin ennen vauvaa. Ja miehelläkin (vai onko 21v vielä poika?) on ammattitutkinto. Tai itseasiassa kaksi tutkintoa.

Ap

Vierailija
7/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos suunnittelisitte ensin häät? Eikö olisi mukavampaa saada lapsia naimisissa? Kyllä, olen vanhanaikainen :) Tosin rouvana saisit vähemmän kuittailua osaksesi vaikka nuori äiti olisitkin.

Vierailija
8/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lapsen 19 vuotiaana, ainoa minkä olosin muuttanut, olisin säästänyt rahaa sen verran, että on rahaa ostaa oma asunto. Jos siis miehellä vakityöpaikka ja mahdollisuus ottaa talolaina. On stressaavaa miettiä, joutuuko lapsi vaihtaa koulua ja kaveripiiriä ja muuta. Rahaa olisi myös kiva olla sen verran, että voi käydä lasten kanssa matkoilla, huvipuistoissa, eläintarhoissa jne. Halusin toisen lapsen pienellä ikäerolla ja asuminen lähinnä mietityttää.

Vierailija
9/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikun vaan lapsia hankkimaan :) aina joku jaksaa muistutella pelkistä huonoista puolista, vaan kyllä minun mielestäni niitä hyviä on reilusti enemmän :) ja kyllä mulla ainakin on omaa aikaakin 2 lapsen äitinä, kun lapset esim nukkuvat :) raskaanakin voi opiskella, mutta kannattaa ainakin ennen synnytystä valmistua, niin on sitten helpompaa etsiä töitäkin yms

Vierailija
10/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:56"]Odota että saat työpaikan ja olet ollut töissä 6 kk ennen äitiysloman alkua. Saat paremmat ä-rahan kuin opiskelijan tuloilla. Lisäksi sinulla on sitten työpaikka johon palata, helpottaa elämää kummasti.

Mieti, oletko oikeasti vielä valmis elämään TÄYSIN lapsen ehdoilla? Ei enää kokonaisia yöunia ja aamulla pitkään nukkumista, ei leffan katselua keskeytyksittä, kaikki menemiset pitää suunnitella tarkkaan... Lapsi on sinusta täysin riippuvainen aluksi, edes isä ei pysty sinun läsnäoloa korvaamaan. Tietenkin se on myös ihanaa olla vauvan kanssa, mutta itse en ikinä 18 v olisi vielä ollut valmis! En ollut kova menemään minäkään, kun vasta joskus päälle parikymppisenä. Toisaalta jos teillä on hyvä tukiverkosto, lapsen voi joskus viedä mummolaan ja ottaa omas aikaa niin pääseehän sitä joskus tuulettumaan...
[/quote]

Tällästä viestiä kaipasinkin! Kiitos !!

Ap

Vierailija
11/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:57"]

Jos suunnittelisitte ensin häät? Eikö olisi mukavampaa saada lapsia naimisissa? Kyllä, olen vanhanaikainen :) Tosin rouvana saisit vähemmän kuittailua osaksesi vaikka nuori äiti olisitkin.

[/quote]

Ymmärrän miksi tätä alapeukutetaan mutta täytyy kompata sillä rouvana saisi oikeasti kyllä vähemmän sääliviä katseita, kun kaikki ei luulis että on ollut vahinkolapsi. :/

Vierailija
12/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän positiivisia kommentteja! Luulin että täällä on kaikki ihan ajatusta vastaan.

Ja toi, että naimisiin pitäis mennä ensin. En oo siitä samaa mieltä, eikä onneksi oma, tai miehenkään lähipiiri :)

Ap

Vierailija
13/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:56"]Odota että saat työpaikan ja olet ollut töissä 6 kk ennen äitiysloman alkua. Saat paremmat ä-rahan kuin opiskelijan tuloilla. Lisäksi sinulla on sitten työpaikka johon palata, helpottaa elämää kummasti.

[/quote]

Tällästä viestiä kaipasinkin! Kiitos !!

Ap
[/quote]
Ja juuri näiden takia nuoren naisen on vaikeaa saada töitä.

Vierailija
14/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti töitä vähän ensin. Saa isomman vanhempainpäivärahan ja tuntumaa työelämään . Paljon rankempaa on aloittaa työelämä niin, että on lapsia kuvioissa. Malttia nyt!

Vierailija
15/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan kiva nuorena huomata haluavansa lapsia, juu. Ihan ok. Mutta kannattaa tosiaan muistaa nuo realiteetitkin mitä joku kirjoitti. Elämä on ensimmäiset 2v täysin LAPSI edellä, hyvä jos edes itseäsi ehdit ajatella, omaa elämää ei enää ole sen jälkeen. Kannattaa hankkia ammatti, työpaikka ja suhteen vakiintua yli viiden vuoden mittaiseksi.

On aika kurjaa nähdä ihmisiä ja heidän lapsiaan jotka itkevät kun ei ole varaa mihinkään. Kivempi kerryttää omaisuuttaan ettei tarvitse lapsen kanssa kesiä viettää kotona kun ei ole rahaa mihinkään.

On oltava jonkin moinen turvapuskuri lapsen kanssa, ei voi olla niin että 3€ tilillä ja lapsilisä tulee ylihuomenna. Tilille 7000€, silloin olette turvassa.

T.29v vauvan äiti.

Vierailija
16/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:06"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 12:57"]

[/quote]

Ymmärrän miksi tätä alapeukutetaan mutta täytyy kompata sillä rouvana saisi oikeasti kyllä vähemmän sääliviä katseita, kun kaikki ei luulis että on ollut vahinkolapsi. :/

[/quote]

Kyllä voi luulla, että naimisiin on noin nuorena menty vain, koska vahinko kävi. Itselle tulisi heti tämä mieleen.

Vierailija
17/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 13:12"]

On ihan kiva nuorena huomata haluavansa lapsia, juu. Ihan ok. Mutta kannattaa tosiaan muistaa nuo realiteetitkin mitä joku kirjoitti. Elämä on ensimmäiset 2v täysin LAPSI edellä, hyvä jos edes itseäsi ehdit ajatella, omaa elämää ei enää ole sen jälkeen. Kannattaa hankkia ammatti, työpaikka ja suhteen vakiintua yli viiden vuoden mittaiseksi.

On aika kurjaa nähdä ihmisiä ja heidän lapsiaan jotka itkevät kun ei ole varaa mihinkään. Kivempi kerryttää omaisuuttaan ettei tarvitse lapsen kanssa kesiä viettää kotona kun ei ole rahaa mihinkään.

On oltava jonkin moinen turvapuskuri lapsen kanssa, ei voi olla niin että 3€ tilillä ja lapsilisä tulee ylihuomenna. Tilille 7000€, silloin olette turvassa.

T.29v vauvan äiti.

[/quote]

Mä en ole kenenkään nuoren äidin kuullut valittavan, että aikaa ei ole itselle. Kai nää nuoremmat miehet sitten ottaa vastuuta paremmin. Oma elämä löytyy yhä ja lapsia 2. Ja ikää 25v

Käyn välillä ilman lapsia kavereideni kanssa kahvilla jne.

Vierailija
18/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muita mielipiteitä? :)

Vierailija
19/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up!

Vierailija
20/55 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kuitenkin elellä sitä vapaa elämää vielä, näin suosittelen.

Itsekin halusin monta kertaa vauvaa jo 18-vuotiaana, mutta raskaana olen vasta nyt, melkein 27-vuotiaana. Mieskin ehtinyt vaihtua pariin otteeseen tuon 18-vuotisen jälkeen, ja paljon on tullut koettua. Eli itse pidän positiivisena asiana sitä, että lapsi tulee vasta nyt.

Itse opiskelen vielä ammattikorkeassa, mies on työelämässä. Viimeisistä opintovuosista tulee olemaan ruuhkaisia, kun lapseni hoidon rinnalla pänttään vauhdilla tutkintoa pakettiin ja oman alan työkokemusta pitäisi myös saada opiskeluaikana. Eli turhan helppoa ei tule olemaan, mutta näillä mennään.