Kun shoppailee liikaa.....
Nykyään tuntuu, että miksi makuutan ylimääräisiä rahoja tilillä, että enempi iloa on ruuasta ja tavarasta kuin x summasta tilillä eli olen alkanut käyttämään rahaa paljon avokätösemmin kuin aiemmin. Eli haksahdan ostamaan kaikella ylimääräisellä rahalla mitä jää kaikkien laskujen jälkeen, lapsille leluja, vaatteita yms. Itselleni ostelen meikkejä ja kasvovoiteita yms. kaapit täyteen. Varsinkin alennusmyynnit ovat se juttu, että jos saa lapselle satasen välikausitakin viidelläkympillä, niin yhtäkkiä huomaan, että olen ostanut monta takkia kuukausien saatossa yms. En elä yli varojeni enkä ole velkaa mihinkään. Kammoan pihistelyä, sillä kasvoin sellaisessa perheessä. Nyt tuntuu, että helpottaa, kun pääsee ylimääräisistä rahoista ja saa kaikkea kivaa tilalle. Vanhempani olivat sairaalloisen pihejä ja kärsin siitä koko lapsuuteni. Muita?
Kommentit (6)
Aiemmin siis säästin. Nyt tuntuu siltä, että tavarasta ja ruuasta yms. kasvovoiteista on enemmän iloa kuin x summalla säästössä. Olen jo liki nelikymppinen. Huomaan selvän muutoksen käytöksessäni. Eli laitan niin sanotusti rahaa haisemaan..
Ja tuolla otsikolla viittaan siihen, että pärjäisimme vähemmällä määrällä leluja ja vaatteita ja ruokaa ja kasvovoiteita yms. joita tulee ostettua. Ostan siis tarpeeseen nähden liikaa. Kaapit täynnä tavaraa.
Älä osta, elä, matkustele. Säästä. Hankkiudu turhasta tavarasta eroon.
Niin, jotkut eivät vaan osaa käyttää rahaa.
Toiset osaavat säästää ja sijoittaa -toiset taas olla isoon ääneen kateellisia osingoista.