19 -vuotiaan tytön kuukautiset miten sattuu
Mikä mashtaa olla vikana, pikkusiskoni on 19 -vuotias, kuukautiset alkoi joskus 14 v kuitenkin jo, eikä vieläkään ole ollenkaan säännölliset. Nytkään ei ole ollut menkkoja pääsiäisen jälkeen. Tiedän tämän, kun pyytäää minua aina ostamaan siteitä jos tarvitsee ja kyselin vaan, että olet sitten viimein tohtinut alkaa itse osteklemaan niin sanoi, ettei ole tarvinnut. JA ei siis ole muuten mikään näössykkä, mutta kotikyliltä noiden osto on aina ollut vaikeaa. äitiä meillä ei ole, minä olen nämä asiat höänelle opettanut, olen siis itse yli kolmekymppinen.
Missään vaiheessa ei nuo menkat ole kovin säännölliset olleet, mutta on ne sentään joskus aina tulleet. Itse hän ei ole huolissaan, sanoo että ei ole tarvetta lääkäriin, kaikki kunnossa ja että on vaan tyytyväinen kun ei ole. Seksisuhdetta ei ole ja tuskin on koskaan ollutkaan. ei sii ole raskaana.
Ja tosiaan, turha tulla sanomaan, että lääkäriin. ei varmasti mene, ellei tulisi jotakin kipuja. Mutta voiko tämä olla mitenkään normaalia jollekin, vai mikä mahtaa olla vikana?
Kommentit (3)
http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/tk.koti?p_artikkeli=dlk00700
Lue vaikka tuolta.
EI ole laiha eikä lihava vaan oikein sopiva nuori nainen. Liikunnallinen, mutta osaa myös löhötä. syö hyvin ja normaalisti ja osaa myös herkutella.
ap
Onko alhainen rasvaprosentti?