Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttövauvan merkit ultrassa

Vierailija
30.07.2015 |

Hei kaikki!

Olimme eilen rakenneultrassa, ja saimme kätilöltä tyttöveikkauksen.

Mielestäni näin itsekin tytön sukuelimet aika selvästi, ja kätilö sanoi näkevänsä mielestään häpyhuulet.

Sitten hän zoomasi ja näytti meille "kolmea viivaa" , jotka ovat "yleensä se vahvin tytön merkki", kuten hän sanoi.

Mielestäni homma oli siis aika selvä, että tyttö on tulossa. Mieheni on kuitenkin varovaisempi, ja sanoi, ettei koskaan voi olla sataprosenttisen varma. Tämän vuoksi en "saisi" hänen mielestään ostaa vielä esim.tyttöjen vaatteita, ettemme sitten pety, jos lapsi onkin poika... (ja HUOM! En voisi ikinä pettyä lapseni sukupuoleen!! Meillä mies toivoi enemmän tyttö kuin minä! Itse halusin vaan tietää asian..)

Haastattelin sitten ystäviäni ja heille oli moni ultraaja sanonut paljon epämääräisemmin, tyyliin "tytöltä näyttäis" tai "ehkä sinne pinkkiin kallistuisin...".

Miten muilla?

Jos ultraaja selvästi meillekin esitteli niitä kolmea viivaa, niin voiko se vielä pojaksi muuttua? :) Ja mitkä ne kolme viivaa edes ovat? :D

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ultraaja näytti häpyhuulet ja sanoi, että jos tämä vauva on poika niin hän lopettaa työnsä. Luulisin että ne kolme viivaa liittyy niihin huuliin

Vierailija
2/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän takia en ikinä kysyisi rakenneultrassa että kumpi se on. Olen liian jossittelija luonteeltani. Kromosomitesti on ainut mielestäni tarpeeksi luotettava (joka sekään ei kuitenkaan 100% varma).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? 2/3 vauvastani olen vasta synnytyksessä saanut tietää kumpaa sukupuolta edustavat- ja hengissä ollaan..

Vierailija
4/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin ultraaja zoomasi häpyhuuliin ja ilmoitti että tyttö se on. Sanoi ettei tietenkään koskaan 100% mitään kenellekään potilaalle lupaa, mutta että jos sieltä poika syntyisikin niin olisi ihme. Vaaleanpunaista ostelin ja tyttö sieltä syntyikin.

Tosin minulla oli jo hetken aikaa ollut itsellä vahva "tyttöolo", niin ei tullut edes mieleen kyseenalaistaa ultraajan sanoja.

Vierailija
5/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tais tarkoittaa tällä pettymisellä että ostat kaikkea pinkkiä potkupukuja ja tyttömäistä tilpehöörää, sittenku sattuski olemaan poika niin tulis sellane "ja nämä kaikki on turhaa tavaraa". Tämän takia en kyselllyt sukupuolia rakenneultrassa, vaan ostin neutraaleja vaatteita.

Vierailija
6/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni annettiin selkeä "lupaus" tytöstä ja kaikille oli todellinen yllätys, että syntyikin poika. Ihminen on erehtyväinen.

Vierailija
7/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on hyvin riippuvainen ultraajan kokemuksesta ja taitavuudesta.

Vierailija
8/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 08:49"]

Mitä väliä? 2/3 vauvastani olen vasta synnytyksessä saanut tietää kumpaa sukupuolta edustavat- ja hengissä ollaan..

[/quote]

Ei sillä mitään väliä olekaan, mutta kiva ekstrajuttu tietää, pääasia että vauvalla oli kaikki kunnossa. Eiköhän mekin hengissä selvitä. ;) -ap

Vierailija
9/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastaajille! Ehkä munkin sitten pitäis olla vähän varovaisempi.. :) Olin itse vaan niiiin varma tuon ultran jälkeen, mutta enää en olekaan! :)

Sain ystävältäni viestin (hänellä tyttö ja poika), että tuo ison kasan vauvanvaatteita, kumpaa kassia laittaa tulemaan.. No ehkä uskallan valita sen "pinkin" kassin ja myyn sitten jos pallit löytyykin synnytyksen jälkeen. :D

-ap

Vierailija
10/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan koskaan voi olla varma. Meillä on ollut aika selkeää, ei taatusti voi erehtyä jos pippeli tököttää sielä näytöllä. :D

Vierailija
11/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se ole "virallisesti" joku 80% todennäköisyys. Eli hyvin todennäköisesti tyttö.

Vierailija
12/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tyttö varmasti todennäköinen on. Toisaalta kaikki varmaan tuntevat sellaisen tapauksen, että ultrassa on sanottu tyttö ja sitten on syntynyt poika, tai toisin päin. Itsellänikin serkullani kävi näin. Viimeiseen asti piti olla tyttö, mutta poika tuli. Ja siellä oli tosiaan osteltu vaaleanpunaista ja maalattu lastenhuoneen seiniä.

Meillä kuopuksen kanssa näkyi niin selvästi pippeli, että huomasin sen jo itsekin ennen kun ultraaja sanoi mitään. Toisaalta aikanaan, lähes 20 vuotta sitten, kun odotin esikoistani, eräs kokenut neuvolaterkkari sanoi, että lapsen sykkeestä pystyy sanomaan aika hyvin sukupuolen. Jos vauvan syke on 140 tai yli, tulee tyttö, jos taas alle 140 tulee poika. Itselläni tämä on pätenyt kaikkien kolmen kanssa. Mutta eihän nämä faktaa ole, eikä nojaudu mihinkään lääketieteelliseen tutkimukseen.

Vierailija
13/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tyttö tule:) Onnea!

Vierailija
14/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle kätilö sanoi näistä veikkauksista että tyttö voi muuttua pojaksi mutta poika on aina poika.
Tuosta sikiön sykkeestä. Kaikilla on ollut tuon perusteellä ns. tytön sykkeet mutta kumpaakin sukupuolta löytyy.

Vierailija
15/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin esikoiselle ihanan pinkin haalarin sellaisesta perheestä mihin piti tulla tyttö.

Vierailija
16/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä uskaltaisin ostaa vaaleanpunaista. Pistää sit eteenpäin, jos menikin pieleen. Meillä pojasta ei voinut erehtyä. Eikä tytöstäkään. Pitkään ultrattiin jalkoväliä ja ei siellä näkynyt kuin ne kolme viivaa. Jos olisi vaan hetken aikaa ehditty ultrailla, en olisi ollit niin varma.

Vierailija
17/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 09:49"]Kyllä mä uskaltaisin ostaa vaaleanpunaista. Pistää sit eteenpäin, jos menikin pieleen. Meillä pojasta ei voinut erehtyä. Eikä tytöstäkään. Pitkään ultrattiin jalkoväliä ja ei siellä näkynyt kuin ne kolme viivaa. Jos olisi vaan hetken aikaa ehditty ultrailla, en olisi ollit niin varma.
[/quote]

Ja lisään vielä, että kaikista lapsista mulla on ollut vahva ennakkotuntemus sukupuolesta ja joka kerran se on pitänyt paikkansa. Eli ultra on vahvistanut tietoni.

Vierailija
18/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla lääkäri näki 2 valkoista palloa, niinkuin kivekset ja näin ne itsekin. Erittäin vahva poikalupaus. No ne olivat turvonneet häpyhuulet, joten tyttö tuli :D

Vierailija
19/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vuosi sitten pari alta 5 vuotta vanhaa amerikkalaista tieteellistä tutkimusta aiheesta, että osuvatko nämä ultran perusteella tehtävät sukupuolen määritykset yleensä oikeaan. Molemmissa tutkimuksissa tapauksia oli yli sata. Lopputulema oli, että kun näistä ultraus ja sukupuolenmääritys oli tehty, niin noin 98% määrityksistä osui oikeaan. Ne noin 2 %, jotka ei oikeaan osuneet, oli veikattu tyttöä, mutta syntyikin poika.

Toisinsanoen tosi hyvin voi luottaa ultraajan sanomisiin, varsinkin, jos veikkaa poikaa :)

En muista noiden tutkimusten nimiä, mutta googlaamalla löytyy :)

Vierailija
20/34 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otan osaa, saitteko ajan aborttiin saman tien. Kyselee ulkomaalaisen vaimo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yksi