Mitä teette maskeillenne sitten kun maskisuositus loppuu?
Itse ajattelin säilyttää parhaat kangasmaskit ja käyttää niitä pakkasella naaman lämmittämiseen.
Kommentit (29)
Ihan käteviä myös hengitys suojaimina pölyisissä töissä.
Vierailija kirjoitti:
Flunssamaskina tarvitsee.
Ei tartte. Vanha kunnon C-vitamiini riittää.
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän ffp3-hengityssuojaimia siihen asti, kunnes sytostaattihoitoni loppuu. Sen jälkeen varmaan säilytän osan suojaimista ihan omia tarpeita varten esim kun remontoin. Loput lahjoitan siskolleni, joka käyttää niitä mökillään siivotessaan paikkoja, joissa on ollut hiiriä tai myyriä. Ja ehkä askartelen muutamasta hengityssuojaimesta kissalleni hattuja....kissa on tosin tästä hieman eri mieltä.
Kisuparka🙀
Menin tänään ensimmäistä kertaa noutamaan postipakettia ilman maskia. Aika monella muullakin oli jäänyt kotiin kun katsahdin kassajonoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilaan lisää ja pidän naamalla kaupassa, busseissa jne. Ei se korona ole mihinkään lähtenyt
Kannattaa muistaa, että ennen pitkää maskien saatavuus ei todennäköisesti enää ole näin ylhäällä, eivätkä hinnat näin alhaalla. Kaupat alkavat todennäköisesti poistamaan maskeja valikoimista sitä mukaa, kun ne eivät enää myy.
Tätähän jotkut ennustivat jo viime syksynä. Mutta kyllä niitä voi aina ainakin tilata jostain. Ja minulla on aika iso varasto.
Käytetyt maskit laitan säilöön ja joskus teen niillä rahaa myymällä ne huutonetissä!
Säästän ja arvuutan n. 20 v. päästä ettå mikä tämä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä käytän ffp3-hengityssuojaimia siihen asti, kunnes sytostaattihoitoni loppuu. Sen jälkeen varmaan säilytän osan suojaimista ihan omia tarpeita varten esim kun remontoin. Loput lahjoitan siskolleni, joka käyttää niitä mökillään siivotessaan paikkoja, joissa on ollut hiiriä tai myyriä. Ja ehkä askartelen muutamasta hengityssuojaimesta kissalleni hattuja....kissa on tosin tästä hieman eri mieltä.
Paras suoja myyräkuumetta vastaan on sairastettu myyräkuume.
En ole tämä syöpäpotilas, mutta tunsin aikoinaan henkilön, joka kuoli myyräkuumeeseen. Ei kauheasti innosta kokeilla, saako oireettoman tartunnan vai meneekö henki.
Samasta syystä käytän maskia nytkin ihmisten ilmoilla.
Mä ostin alkuhuumassa muutaman kangasmaskin, joita en ole edes käyttänyt. Ajattelin säästää ne, koska pyöräilen talvella ja jos on kovia pakkasia joskus, niin kangasmaski voisi lämmittää naamaa. Kertakäyttömaskeja mulla ei ole kuin pari käsilaukun pohjalla ja ne heitän roskiin, kun seuraavan kerran siivoan laukkuni.