Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kokemuksia pikkufirmassa työskentelystä?

Vierailija
29.07.2015 |

Millaisia kokemuksia teillä on pikkufirman yrittäjän työntekijänä olemisesta? Olin haastattelussa yhteen vastuulliseen hommaan pieneen perheyritykseen, jossa on vaan muutama työntekijä ja nekin eri "toimipisteissä".

Jäi jotenkin sellainen pelko, että vaikka pomo vaikutti mukavalta ja fiksulta, niin jäi silti mietityttämään, että ottaako tuollaiset yksityisyrittäjät kaikki esim. mahdolliset virheet tai pikkutappiot todella henk.koht ja osaavatko he toimia ammattimaisesti työntekijöiden kanssa vai enemmän fiilispohjalta?

En jaksaisi haistella jatkuvasti pomon mielialoja yms. vaan odotan kyllä pomolta ammattimaista johtamistapaa.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on pienessä perheyrityksessä, 12 työntekijää, on oikein onnellinen. Itse olin suuremmassa perheyrityksessä, yli 50 työntekijää ja jokaisesta sairauslomasta ym. tuli kamala nillitys. Hain joka kerta lääkärintodistuksen heti, koska halusin kyllä antaa työnantajalle varmuuden siitä että en lusmua. Tämä kyseinen työnantaja vaati toista työntekijää tulemaan sairauslomalta perehdyttämään sijaistaan, vaikka siis työntekijällä oli jalka kipsissä ja työ oli vaativaa hoitotyötä! Mutta uskon siis että näitä työnantajia on moneen lähtöön.

Vierailija
22/22 |
30.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun löytää pienen hyvän, sieltä ei tule heti mieleen lähteä pois. Hyvissä yrityksissä vaihtuvuus on pientä. Kysyisin siis jo haastattelussa, kauanko muut on työskennelleet yrityksessä. Se kertoo paljon jos kyseessä ei ole kasvava yritys. Niihin hyviin pieniin firmoihin on siis vaikea päästä. Huonosti johdetuissa porukka kiertää joten niihin hakija helposti osuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla