Riittääkö pesäpallomaila kodin turvaksi
Pystyykö sillä puolustautumaan tehokkaasti ampuma-aseetonta hyökkääjää vastaan?
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:03"]
Minusta pesäpallomaila on oikein hyvä ja riittävä ase. Pyssyjen ja puukkojen kanssa joutuu äkkiä itse syytetyn penkille, puhumattakaan miten perhe niillä teloo itseään ja toisiaan.
[/quote]
Suomessa on sairasta miten itsensä ja kotinsa puolustamisesta joutuu helposti syytteeseen. Aseita jos on niin niiden oikeaan käyttöön pitää opetella. Ja tietenkin pidetään ne pois lasten ulottuvilta. Mielummin kuitenkin oikeudessa itsensä puolustamisesta kuin raatona tai pahasti hakattuna lasaretissa. Ei niin että kukaan olisi tulossa kimppuun. Ihan vain kun kaikki on mahdollista.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 21:46"]
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:03"]
Minusta pesäpallomaila on oikein hyvä ja riittävä ase. Pyssyjen ja puukkojen kanssa joutuu äkkiä itse syytetyn penkille, puhumattakaan miten perhe niillä teloo itseään ja toisiaan.
[/quote]
Suomessa on sairasta miten itsensä ja kotinsa puolustamisesta joutuu helposti syytteeseen. Aseita jos on niin niiden oikeaan käyttöön pitää opetella. Ja tietenkin pidetään ne pois lasten ulottuvilta. Mielummin kuitenkin oikeudessa itsensä puolustamisesta kuin raatona tai pahasti hakattuna lasaretissa. Ei niin että kukaan olisi tulossa kimppuun. Ihan vain kun kaikki on mahdollista.
[/quote]
"Mieluummin raudoissa kuin laudoissa."
Eli -puolustakaa itseänne ja viis veisatkaa tämän holhousvaltion pellelaeista.
Minä luotan ydinaseeseen. Terv V. putin
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:46"][quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:23"]
Puolustautuminen on kiinni enemmän puolustautujasta itsestään kuin käytössä olevasta apuvälineestä. Monet ihmiset menevät lukkoon kun uhkaava tilanne tulee vastaan ja silloin ei auta vaikka kädessä olisi rynnäkkökivääri.
[/quote]
Pointti on se että pitää etukäteen käydä mielessään tilanne. Pitää olla valmis lyömään veitsellä tai jollain muulla kusipäistä roskaväen edustajaa tuskallisesti, ehkä kuolettavasti. Nauraa paskiaisen tuskanhuudoille ja tehdä siitä selvää! Hän itse aloitti käydessään kimppuusi, muista se. Hätävarjelua -eli oikeutettua- on kaikki tuo.
[/quote]
Kumpa olisikin, mutta ei. Jos pääset pakenemaan, et saa satuttaa rikollista. Kuljetin taksia ja asiakas otti puukon esille. Oli aluksi fiksun oloinen asikas, joten turvavyökin oli kiinni itsellä. Onneksi oli ovessa luvallinen sumute ja annoin palaa. Olihan se äkästä ku itelläki kirveli monta päivää. Tilanne laukesi ja selvisin hengissä, mutta hätävarjelun liioittelusta sain sakot. Sumutetta ei olisi saanut käyttää, koska olisin kuulemma voinut irrottaa vyön ja juosta karkuun.
AK47 ja sinko ovat suositeltavia :)
Hehe, huomasin just tänään että ex-mieheni oli ominut meidän alumiinisen pesäpallomailan autoonsa. No asiaan, itse en kyllä luottaisi kykyyni puolustautua mailan avulla,koska olen ruumiinvoimiltani heikko ja hentoinen. Äkkiäkös isompi köriläs minun kädestä sen mailan kaappaisi. Ei mulla riittäis voimaa edes kumauttaa sen kalloa halki polvilumpioista puhumattakaan. Kotini ja omaisuuteni puolustukseen haluaisin ampuma-aseen amerikan malliin.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 19:56"]
Amerikkalainen alumiininen baseball-maila on lyhyempi ja kätevämpi heilutella ahtaassa eteisessä. Lisäksi se ei mene lyödessä katki kuten puinen pesäpallomaila. Itse käytän kuitenkin mieluummin väkisinpyrkivien torjumiseen jääkiipeilyhakkua joka on todella tehokas ja pysäyttää tunkeilijan varmasti. Kaveri taas on käytännössä todennut vesurin perinteistä kirvestä paremmaksi kaupunkiasunnossa.
[/quote]
Aika hurja tuttavapiiri :D
Ei ampuma-aseellista vastaan riittää omat nyrkit ja jalat.
Mutta jos noita ei osaa käyttää, niin sitten suosittelen jotain kätevää ja nopeaa, kuten retkikirvestä tai lyhyttä rautatankoa. Suurempien esineiden sisällä heiluttelu voi olla hankalaa.
[/quote] Sumutetta ei olisi saanut käyttää, koska olisin kuulemma voinut irrottaa vyön ja juosta karkuun.
[/quote]
Huh huh :o Suomessa rikollinen saa ainoastaan päänsilityksen. Minut joukkoraiskattiin nuorena. Humalatilan (olin sammuneena) en tietenkään voinut käyttää väkivaltaa ja puolustaa itseäni, eli kyseisille raiskareille ei tullut mitään, koska syyttäjä katsoi minun olevan halukas... Tosiaan olin vasta 13 ja kyseiset raiskarit oli yli 20-vuotiaita. Olin hyvin shokissa tapahtuneen jälkeen ja vieläkin hyvin hyvin masentunut. Juuri ja juuri jaksan tehdä arjen pakollisia asioita :( No, pojat on poikia...
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:15"]
[/quote] Sumutetta ei olisi saanut käyttää, koska olisin kuulemma voinut irrottaa vyön ja juosta karkuun. [/quote] Huh huh :o Suomessa rikollinen saa ainoastaan päänsilityksen. Minut joukkoraiskattiin nuorena. Humalatilan (olin sammuneena) en tietenkään voinut käyttää väkivaltaa ja puolustaa itseäni, eli kyseisille raiskareille ei tullut mitään, koska syyttäjä katsoi minun olevan halukas... Tosiaan olin vasta 13 ja kyseiset raiskarit oli yli 20-vuotiaita. Olin hyvin shokissa tapahtuneen jälkeen ja vieläkin hyvin hyvin masentunut. Juuri ja juuri jaksan tehdä arjen pakollisia asioita :( No, pojat on poikia...
[/quote]
Voih :( Olen todella pahoillani puolestasi. En ymmärrä, miten tuollainen tuomio voi olla mahdollista! Miehethän syyllistyivät joka tapauksessa rikokseen, kun olit noin nuori.
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:15"]
[/quote] Sumutetta ei olisi saanut käyttää, koska olisin kuulemma voinut irrottaa vyön ja juosta karkuun.
[/quote]
Huh huh :o Suomessa rikollinen saa ainoastaan päänsilityksen. Minut joukkoraiskattiin nuorena. Humalatilan (olin sammuneena) en tietenkään voinut käyttää väkivaltaa ja puolustaa itseäni, eli kyseisille raiskareille ei tullut mitään, koska syyttäjä katsoi minun olevan halukas... Tosiaan olin vasta 13 ja kyseiset raiskarit oli yli 20-vuotiaita. Olin hyvin shokissa tapahtuneen jälkeen ja vieläkin hyvin hyvin masentunut. Juuri ja juuri jaksan tehdä arjen pakollisia asioita :( No, pojat on poikia...
[/quote]
Fasu?
[quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:17"][quote author="Vierailija" time="31.07.2015 klo 00:15"]
[/quote] Sumutetta ei olisi saanut käyttää, koska olisin kuulemma voinut irrottaa vyön ja juosta karkuun. [/quote] Huh huh :o Suomessa rikollinen saa ainoastaan päänsilityksen. Minut joukkoraiskattiin nuorena. Humalatilan (olin sammuneena) en tietenkään voinut käyttää väkivaltaa ja puolustaa itseäni, eli kyseisille raiskareille ei tullut mitään, koska syyttäjä katsoi minun olevan halukas... Tosiaan olin vasta 13 ja kyseiset raiskarit oli yli 20-vuotiaita. Olin hyvin shokissa tapahtuneen jälkeen ja vieläkin hyvin hyvin masentunut. Juuri ja juuri jaksan tehdä arjen pakollisia asioita :( No, pojat on poikia...
[/quote]
Voih :( Olen todella pahoillani puolestasi. En ymmärrä, miten tuollainen tuomio voi olla mahdollista! Miehethän syyllistyivät joka tapauksessa rikokseen, kun olit noin nuori.
[/quote]
Olin kuulemma ikäistäni vanhemman oloinen ja kypsä.
[quote author="Vierailija" time="30.07.2015 klo 20:23"]
Puolustautuminen on kiinni enemmän puolustautujasta itsestään kuin käytössä olevasta apuvälineestä. Monet ihmiset menevät lukkoon kun uhkaava tilanne tulee vastaan ja silloin ei auta vaikka kädessä olisi rynnäkkökivääri.
[/quote]
Pointti on se että pitää etukäteen käydä mielessään tilanne. Pitää olla valmis lyömään veitsellä tai jollain muulla kusipäistä roskaväen edustajaa tuskallisesti, ehkä kuolettavasti. Nauraa paskiaisen tuskanhuudoille ja tehdä siitä selvää! Hän itse aloitti käydessään kimppuusi, muista se. Hätävarjelua -eli oikeutettua- on kaikki tuo.
Ei riitä. Pitää olla vähintään sarjatuliase, kuten rynnäkkökivääri tai konekivääri tai sitten pitää olla taistelupanssarivaunu.
Amerikkalainen alumiininen baseball-maila on lyhyempi ja kätevämpi heilutella ahtaassa eteisessä. Lisäksi se ei mene lyödessä katki kuten puinen pesäpallomaila. Itse käytän kuitenkin mieluummin väkisinpyrkivien torjumiseen jääkiipeilyhakkua joka on todella tehokas ja pysäyttää tunkeilijan varmasti. Kaveri taas on käytännössä todennut vesurin perinteistä kirvestä paremmaksi kaupunkiasunnossa.
Äitini hakkasi kerran niitä puolalaisrikollisjengiläisiä katuharjalla, kun ei lähellä ollut muutakaan mitä sai äkkiä käteensä ja kyllä juoksivat pojat kauas ilman saalista.
Kuka teille on hyökkäämässä ja millä aikeilla?
Kyllä pystyy puolustautumaan hyvin. Muista kuitenkin, että mikään ase ei ole takuuvarma.. Koskaan ei tiedä kuka on vastassa tai mitä tapahtuu.
Riippuu omista voimistasi. Itse naisihmisenä mulla on eteisessä (jos avaan oven ja joku tunkeutuu sisälle) ja makuuhuoneessa (jos joku tulee enkä kerkeä eteiseen) pippurisumutteet ja tietysti keittiöveitsiä keittiössä. Pesäpallomaila vaatehuoneessa ja luudanvarsi eteisessä. Asun rivitalossa yksin.