Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää mulle parempipalkkainen ammatti

Vierailija
29.07.2015 |

Olen 40v ja koko ikäni rahan kanssa kitkutellut. Tili usein miinuksella, vähän väliä saan olla pyytämässä apua läheisiltä, mikä syö itsetuntoa. Aina kun tulee jokin isompi lasku (esim. pesukone hajoaa) niin olen aivan kusessa. Sanomattakin selvää etten ole pystynyt hankkimaan omistusasuntoa saati kesämökkiä. En elä mitenkän erityisen tuhlaavaisesti, esim en omista autoa enkä käy baareissa kuin harvoin. Ravintoon menee vähän liikaa rahaa ja asuminen on todella kallista, mutta näitä ongelmia en ole saanut ratkottua.

Minulla on vakituinen osa-aikatyö, jossa vaativuuteen nähden hyvä tuntipalkka, mutta osa-aikaisuuden takia pienet kokonaisansiot. Melkein aina olen vakityöni ohella opiskellut. Monet opinnot olen jättänyt kesken kun olen ollut niin lopussa. Jotain olen saanut suoritettua loppuunkin, mutta näissä ammateissa huono työtilanne ja huono palkka.

Haluaisin että loppuelämä ei olisi tällaista kuraa. Keksikää mitä voisin opiskella saadakseni paremmat tulot. Mieluummin vielä osa-aikaisesti työskennellen. Poikkeavat työajat ok. Esim netto 2500€/kk ja työpäiviä 4/vko olisi luksusta ja ei mielestä mahdoton unelma?

Kiinnostuksen kohteita minulla on luonnotieteet (varsinkin biologia), tekniikka ja terveystieteet.

Vuosikymmeniä en kuitenkaan jaksa enää opiskella, vaan haluan mahdollisimman nopeasti muutoksen elämääni.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ei kannata?

ap

Vierailija
2/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sairaanhoitaja ja terveystieteiden maisteri saan palkkaa käteen kuussa 2050+ lapsilisät. Ja työaika 8-16 ma-pe.

Minäkin halusisin saada käteen 2500€ kokopäivätyöstä mutta hyvin hankalalta tuntuuuu...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti erilaisissa asiantuntijatehtävissä tuo lyhennetty viikko voi tulla ongelmaksi, koska työntekijöitä ei välttämättä ole monia jolloin joustaminen voi osoittautua hankalaksi. Toki jos esim. tuo yksi päivä sujuisi etätöinä sinulta niin sitten tilanne on toinen.

Tuollaista 2500 € nettopalkkaa varten palkan pitää kuitenkin olla tuolla 4000 € korvilla eikä sitä ihan joka tehtävästä saa. Aloilla jotka sinua kiinnostaa voisin kuvitella, että erilaiset insinöörialat ehkä voisivat tarjota tällaisen palkan. Biologeja on paljon jo nykyisellään työttöminä, jollei sitten opettaminen kiinnosta, mutta se nyt ei varsinaisesti ole mikään viikon koulutus. Eli aika vaikea nyt äkkiseltään sanoa mistä kummasta saisi 4000 € kuukaudessa palkkaa ja koulutusta ei vaadittaisi kauhean paljon.

Vierailija
4/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaisi aika paljon jos kertoisit, mitä tutkintoja sinulla jo on? Ja miksi olet vain osa-aikaisesti töissä? Omasta halusta vai olosuhteiden pakosta? 2500 euron netto tosiaan vaatii sellaista 4000 bruttokuukausiansiota. Ei ole ihan helppoa sellaista paikkaa löytää. Itse sellaisen menetin YT-neuvotteluiden tuloksena enkä todennäköisesti koskaan enää tule tuollaista palkkaa näkemään.

Vierailija
5/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:57"]

Monesti erilaisissa asiantuntijatehtävissä tuo lyhennetty viikko voi tulla ongelmaksi, koska työntekijöitä ei välttämättä ole monia jolloin joustaminen voi osoittautua hankalaksi. Toki jos esim. tuo yksi päivä sujuisi etätöinä sinulta niin sitten tilanne on toinen.

Tuollaista 2500 € nettopalkkaa varten palkan pitää kuitenkin olla tuolla 4000 € korvilla eikä sitä ihan joka tehtävästä saa. Aloilla jotka sinua kiinnostaa voisin kuvitella, että erilaiset insinöörialat ehkä voisivat tarjota tällaisen palkan. Biologeja on paljon jo nykyisellään työttöminä, jollei sitten opettaminen kiinnosta, mutta se nyt ei varsinaisesti ole mikään viikon koulutus. Eli aika vaikea nyt äkkiseltään sanoa mistä kummasta saisi 4000 € kuukaudessa palkkaa ja koulutusta ei vaadittaisi kauhean paljon.

[/quote]

Tuo on hyvä pointti mitä sanoit asiantuntijoista.  Mutta kun ottaa huomioon työaikalisät, jos on mahdollista tehdä mitä tahansa muuta kuin päivävuoroa, niin peruspalkka voi olla ainakin tonnin pienempi. Ei tosin silläkään palkalla taida paljoa osa-aikahommia löytyä. Voin kyllä muutaman vuoden opiskella, mutten mielellään enää kymmentä.

Onko meillä tosiaan noin kova verotus, en ole koskaan miettinyt kun en ole juuri mitään ansainnutkaan :-/

ap

Vierailija
6/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei, jos osaat kielia, tulkin ammatti on ok, 35,40 euroa per tunti+matkakulut ja joistakin firmoista myös matkaaika maksetan.

Viime kuussa rankan työn jälkeen sain veroen jälkeen 3200 ja kaikki maksut eivät tulleet vielä.

Onnea toivoen: K

Vierailija
7/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:08"]

Auttaisi aika paljon jos kertoisit, mitä tutkintoja sinulla jo on? Ja miksi olet vain osa-aikaisesti töissä? Omasta halusta vai olosuhteiden pakosta? 2500 euron netto tosiaan vaatii sellaista 4000 bruttokuukausiansiota. Ei ole ihan helppoa sellaista paikkaa löytää. Itse sellaisen menetin YT-neuvotteluiden tuloksena enkä todennäköisesti koskaan enää tule tuollaista palkkaa näkemään.

[/quote]

Ammattitutkintoja, liittyvät luonnontieteisiin ja sotealaan.  Olen halunnut tehdä töitä yleensä vain osa-aikaisesti, koska olen opiskellut. En ole tosin halutessanikaan päässyt muualle töihin. Tällä hetkellä väliaikaisesti kaksi työpaikkaa ja ihanaa kun tili ei ole koko ajan miinuksella, mutta velkoihin taitaa mennä koko kesätyöpalkka.

Vierailija
8/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 21:12"]

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:57"]

[/quote]

Tuo on hyvä pointti mitä sanoit asiantuntijoista.  Mutta kun ottaa huomioon työaikalisät, jos on mahdollista tehdä mitä tahansa muuta kuin päivävuoroa, niin peruspalkka voi olla ainakin tonnin pienempi. Ei tosin silläkään palkalla taida paljoa osa-aikahommia löytyä. Voin kyllä muutaman vuoden opiskella, mutten mielellään enää kymmentä.

Onko meillä tosiaan noin kova verotus, en ole koskaan miettinyt kun en ole juuri mitään ansainnutkaan :-/

ap

[/quote]

Monesti asiantuntijatehtävissä ei ole mitään erityisiä korotuksia vaan palkka on kuukausipalkka. Tietysti tästä on moniakin poikkeuksia, mutta uskoisin kuukausipalkan olevan pääsääntö. Tämä johtaa siihen, että töitä voi olla paljonkin joinain kuukausina eikä se suuremmin palkassa näy vaikka istuisit kaikki illat työpaikalla. Verotus ei varsinaisesti ole niin mahdoton, mutta kun päälle tulevat vielä erilaiset eläkemaksut ja muut niin väkisinhän siitä palkasta nyt aimo osa lähtee.

Vierailija
9/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä ett haluat rusinat pullasta (osa-aikatyö, kunnon palkka jne) ja se onkin hieman hankalampi dilemma, ei se yht.kunta niin toimi.

Myöntäisit vain, keski-ikäinen ihminen, että olet laiska ja lusmu sen lisäksi että psyykkiset syyt estävät sinua saattamasta asioia ns loppuun. Olet jo jäänyt asemalle.

Vierailija
10/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rusinat pullasta kun kuitenkin suostun tekemään ikäviä työaikoja ja juhlapyhiä? Huono provo.

ap

Vierailija
11/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpommin tuo hoituu tekemällä täyttä päivää. Sitten lyöt vaikka kätesi jonnekin koneeseen töissä (vaikka sirkkeliin tai kulmahiomakoneseen tai puristimeen tms) ja vaikka siinä käsi tietty menee niin saat loppuikäsi maata kotona vakuutuskorvauksilla tekemättä yhtään mitään. Vakuutuskorvaus maksetaan sun oletettujen loppuelämän tulojen mukaan ja siinä huomioidaan myös palkankorotukset eli jos sulla on nyt hyväpalkkainen homma, niin hyödyt selvästi.

Vierailija
12/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:14"]

Helpommin tuo hoituu tekemällä täyttä päivää. Sitten lyöt vaikka kätesi jonnekin koneeseen töissä (vaikka sirkkeliin tai kulmahiomakoneseen tai puristimeen tms) ja vaikka siinä käsi tietty menee niin saat loppuikäsi maata kotona vakuutuskorvauksilla tekemättä yhtään mitään. Vakuutuskorvaus maksetaan sun oletettujen loppuelämän tulojen mukaan ja siinä huomioidaan myös palkankorotukset eli jos sulla on nyt hyväpalkkainen homma, niin hyödyt selvästi.

[/quote]Meillä oli ala-asteella puukäsityön opettajana ukkeli, jolta puuttui monta sormea. Oli ilmeisesti sohaissut sirkkeliin. Taisi opettaa myös historiaa.

-Mies 29v + 1v-

Vierailija
13/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 20:14"]

[/quote]

Ehkä mieluummin pidän käteni ja olen töissä vaikka joka perjantai-ilta + kaikki viikonloput. Sunnuntaista tulee joillain aloilla tuplapalkka. Kun vain keksisin millä alalla saa tehdä vaikka joka sunnuntai töitä jos haluaa.

Vierailija
14/14 |
29.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata. Ahneella on paskainen loppu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yhdeksän