KAI JOKAINEN ISÄNMAALLINEN TIETÄÄ EDES SEN KOSKA SUOMI ITSENÄISTYI?!
Näyttää olevan isänmaallisten tietämys Suomen kulttuurista ja historiasta ihan pyllystä revittyä, mutta kai kaikki sentään kuitenkin tietää koska rakas isänmaamme itsenäisty? Ja koska oli Talvisota? Jos ei noita tiedä, niin jo on ihmeellistä isänmaan puolustajaa.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:08"]
Koppaan kasia! Nyt kun ollaan luovuttamassa tätä maata (ilman taistelua) muualta tulleille ja Suomen EU maksutkin nousee kuulemma 100%:lla (vaikka ennestäänkin olivat jo liiankin suuret) niin täytyy vakavasti harkita muuttoa johonkin järkimaahan...ehkäpä Norjaan.
[/quote]http://www.talouselama.fi/uutiset/kansanedustajat+jarkyttyivat+suomen+eujasenmaksuun+tuleekin+lahes+100n+korotus/a2265428 On tää kyllä oikeasti ihan järkyttävää, eli olen samaa mieltä.
Olen pk-seudulla asuva akateeminen persu, joka tilaa kenkänsä Left Foot Companysta ja vastaan vuonna 1938.
Suomi itsenäistyi vuonna 1996, kun Esko Aho ilmoitti neuvostoliitolle, että berliinin muurin purkamisen myötä myös Suomi irtautuu neuvostoliiton otteesta.
En tiedä, eikä kiinnosta. En koe tarvitsevani tuota tietoa mihinkään. En edes tiedä oliko 1800- vai 1900-luvulla :D
1918. Virallisesti päätettiin että joulukuun kuudes.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:20"]
En tiedä, eikä kiinnosta. En koe tarvitsevani tuota tietoa mihinkään. En edes tiedä oliko 1800- vai 1900-luvulla :D
[/quote]Oletko sä kuitenkin ihan peruskoulun suorittanut ja oikeustoimikelpoinen yksilö?
Suomi on aina pärjännyt omillaan, itsenäisyyspäivän peruste voisi olla muukin, kuin nykyinen päivämäärä.
Lapseni ensimmäisen vuoden opettaja, ei muuten tiennyt että Suomi on edes kuulunut koskaan Venäjään.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:26"]
Suomi on aina pärjännyt omillaan, itsenäisyyspäivän peruste voisi olla muukin, kuin nykyinen päivämäärä. Lapseni ensimmäisen vuoden opettaja, ei muuten tiennyt että Suomi on edes kuulunut koskaan Venäjään.
[/quote]Sitten hän ei kyllä voinut olla oikea opettaja. Millaisen ihmisen annoit "opettaa" lastasi ensimmäisen kouluvuoden?
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:06"]
Suomi itsenäistyi vuonna 1952 ja talvisota käytiin 1970-luvulla.
[/quote] eiku talvisota käytiin kahteen kertaan, Urpo! Eka 50-luvulla ja sit 80-luvun alussa, niistä on kaks dokkariakin tehty!
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:24"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:20"]
[/quote]Oletko sä kuitenkin ihan peruskoulun suorittanut ja oikeustoimikelpoinen yksilö?
[/quote]
Oon suorittanut peruskoulun, mutta harva vuosiluku sieltä jäi mieleen. Ja en tiedä mitä tarkoittaa oikeustoimikelpoinen. En myöskään tiedä mitkä maat kuuluvat Eurooppaan, enkä todellakaan osaisi sijoittaa maita kartalle. Ja arvaa mitä? Mulla menee elämässäni todella hyvin! :) En tiedä mihin tarvitsisin tuollaisia tietoja. Enemmän olen keskittynyt äidinkielen ja kuvataiteen opiskeluun.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:30"][quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:26"]
Suomi on aina pärjännyt omillaan, itsenäisyyspäivän peruste voisi olla muukin, kuin nykyinen päivämäärä. Lapseni ensimmäisen vuoden opettaja, ei muuten tiennyt että Suomi on edes kuulunut koskaan Venäjään.
[/quote]Sitten hän ei kyllä voinut olla oikea opettaja. Millaisen ihmisen annoit "opettaa" lastasi ensimmäisen kouluvuoden?
[/quote]
Taisi olla ensimistä vuotta opettajana ja just sellainen kiltti kympintyttö. Ja neukkula kai just silloin hajosi. Turkulainen oli hän ja jotenkin luuli että Suomi olisi eronnut joskus vaan Ruotsista. Kovasti hämmästeli kun meille tuli asia puheeksi juuri ennen itsenäisyyspäivää.
Ilmeisesti tuolloin haluttiin laajemminkin unohtaa koko tsaarin aika. Oli sillä joku muukin yhtä pimeä aukko, mutta en enää muista.
[quote author="Vierailija" time="29.07.2015 klo 18:06"]
Ap, mikä tässä asiassa on sulle niin tärkeää, että pitää huutaa koko otsikon verran?
ja kyllä, tiedän, mutta en olekaan mikään vain isänmaan puolesta puhuja.
[/quote]No se, kun tämä maa on minulle rakas ja olen viitsinyt nähdä sen verran vaivaa, että kotimaatani kunnioittaakseni tietäisin edes pääkohdat kansamme historiasta ja kulttuurista. Ja sitten on suuri lauma ihmisiä, jotka väittävät puolustavansa suomalaista kulttuuria ja olevansa isänmaallisia, mutta eivät tiedä omasta kotimaastaan MITÄÄN. Isänmaallisena ja kotinmaatani rakastavana ihmisenä tuollainen ottaa päähän ja tuntuu loukkaavalta.