Kolman lapsen äitinä HBOn tähtisarja Euphoria joka on suunnattu teineille huolestuttaa
Olenko ainoa joka tämä supersuosittu sarja huolestuttaa todella paljon? Sarja on saanut paljon kritiikkiä myös ulkomaalaisissa isoissa lehdissä, kun yli4nn0stuksia on sarjan takia nousussa nuorten keskuudessa.
* Sarjassa ihannoidaan huum. käyttöä miten se tekee elämästä elämisen arvoisen
* Sarjassa ihannoidaan niin avointa seks.lisuutta, jossa on ok, joka toisen pojan tai miehen kanssa mennä sänkyyn
* Sarjassa ihannoidaan v4kiv4ltaa
* Sarjassa ihannoidaan toisten ihmisten lavastamista vakavista r1koks1sta
* Sarjassa vähätellään naisiin kohdistuvia seks.rikoks.
Olenko ainoa joka on todella huolissaan miten tämä sarja nykynuorten arvoihin vaikuttaa?
Terveisin, kolmen teini iässä olevan tyttären äiti
Kommentit (110)
Vierailija kirjoitti:
Ööh. Kyllä iteki katoin teininä kaikki sairaimmat sarjat ja leffat... ihme jeesustelua.
Vanhempasi olivat vastuuttomia kun antoivat sinun katsoa. Kerrohan esimerkkejä näistä muka sairaista leffoista ja sarjoista?
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kolmekymppinen ja katsellut tätä sarjaa. Vaikka osittain pidänkin siitä, en todellakaan pidä monista viesteistä, joita se katsojille välittää. Itseäni ei seksikohtaukset tai runsas päihteiden käyttö hätkäytä, ja HBO:n sarjoilta tätä voi odottaakin. Mutta onkin iso ero siinä, näytetäänkö tällaista aikuisille suunnatuissa sarjoissa (The Wire, Sopranos jne.), vai sellaisissa, jotka on tarkoitettu nimenomaan vaikutusalttiille teineille. Juurikin tuo väkivallan, seksuaalisen väkivallan ja vanhan äijän + alaikäisen deittailun normalisoiminen on mielestäni kuvottavaa ja kyseenalaista. Mihin sillä oikein pyritään? Minulla ei ole lapsia, mutta en todellakaan antaisi omien teinieni katsoa tätä.
Euphoria on kuin omien teiniaikojen Skins, mutta kyynisempi, lohduttomampi ja raadollisempi.
Näin 40v miehenä tuo teinien ja vanhempien miesten deittailun normalisointi kuulostaa hyvin lupaavalta:)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä sellainen mammakeskustelu, että teidän hattuja koristaville kukille kalpenee Hollannin tulppaanipellotkin.
Ketä vihjailet kukkahattutädeiksi?
Ihan tavallinet mammat huolestuu tuosta sarjasta, kun se on teinien suosiossa ja on syytäkin kun sisällön on nähnyt.
Katsoin trailerin ja vaikutti s...tanan tylsälle, mutta se setämiehen ja teinin peppupano alkoi kiinnostamaan;)
Melkein katsonut nyt koko sarjan loppuun asti, eikä minun mielestäni tässä mitään noita asioita ihannoida sen enempää kuin muissakaan sarjoissa.
Ja iät ja ajat on teinit ottaneet mallia sarjoista, eikä ole ensimmäinen sarja missä käytetään huumeita, harrastetaan seksiä yms.
Päähenkilö on mielestäni todella uskottavasti ja upeasti näytelty ja toteutettu.
Naten, Maddyn ja Cassien kuviot lähinnä ärsytti jostain syystä. Cassie oli erityisen myötähäpeää aiheuttava ja ärsyttävä hahmo. Maddy myös huono hahmo ja Nate ihan psyko. Ei teinit ole noin laskelmoivia.
Euphoria ei ole teineille vaan vanhemmille suunnattu. Siinä vedetään hommat aika överiksi juuri siksi, että voi kauhistella.
Mitään uuttahan tuo ei sisällä, mitä ei olisi ollut jo esim. Less Than Zerossa. No transaspekti ehkä, se pitää olla nykyään kaikessa.
Sarjassa ihannoidaan niin avointa seks.lisuutta, jossa on ok, joka toisen pojan tai miehen kanssa mennä sänkyyn
mitähän helvetin väliä sillä on makaako kaikkien kanssa vai ei kenenkään? asiahan ei kuulu kuin henkilölle itselleen jos osallistuvat osapuolet on yhteisymmärryksessä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä sellainen mammakeskustelu, että teidän hattuja koristaville kukille kalpenee Hollannin tulppaanipellotkin.
Ketä vihjailet kukkahattutädeiksi?
Ihan tavallinet mammat huolestuu tuosta sarjasta, kun se on teinien suosiossa ja on syytäkin kun sisällön on nähnyt.
Katsoin trailerin ja vaikutti s...tanan tylsälle, mutta se setämiehen ja teinin peppupano alkoi kiinnostamaan;)
Teini oli transtyttö. En tiedä, kiinnostaako enemmän vai vähemmän.
Tämähän on ihan todella hyvä ja uskottava sarja 00-luvun jälkeen syntyneistä nuorista. Itse olen 90-luvun lapsi, ja meillä oli kyllä huomattavasti viattomampaa menoa silloin. Ei mun kaveriporukassa kukaan käyttänyt muuta kuin tupakkaa ja alkoholia, eikä seksiäkään harrastanut kukaan kuin vasta noin 17- vuotiaana.
Mutta nykyään nuoret eivät ole enää nuoria, vaan tekevät aikuisten juttuja. Huumeet ovat ihan oikeasti yleistyneet todella paljon, samoin nuorten yliannostukset. Sosiaalinen media on tehnyt sen, että niitä kiltin tytön alastonkuvia leviää helposti ympäri nettiä, ja kaikki pitää lutkana.
Plus tässä oli myös hyviä ja realistisia nämä nettijutut muutenkin. Ihan oikeasti näitä tapahtuu, että filmataan vaikka salaa seksiä ja video leviää. Tai että joku esittää deittisivulla jotain olematonta henkilöä.
Mun mielestä opettavainen sarja myös teineille, vaikka ymmärrän, että ikäraja on k18.
Mikähän on kukkahattujen mielipide Sopranosista?
Täytyy katsoa itsekin fantasioin useasti teinin panemisesta pyllyyn, olen 40v mies.